Auteur |
Bericht |
Jeroenvs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 06, 2008 3:31 pm Berichten: 10590 Woonplaats: Oss
|
Re: MV Agusta F4 750s EV 02 - p42 weer compleet en getest
Hier nog niet gemeld zie ik nu maar hij staat al weer een poos stil. Italiaans temperament noemen ze dat denk ik?? Probleem dit keer is als ik vol gas rijdt hij rond de 9-10k toeren blijft steken. Als ik wat gas terug doe pakt hij weer op en gaat hij wel verder in toeren. Mogelijkheden die bij mij opkwamen: 1) Brandstof systeem -brandstof filter, vervangen en dus uitgesloten -brandstof pomp, omgewisseld met een pomp die ik kon lenen, exact het zelfde probleem -druk regelaar, idem dito *het is geen injector, loopt mooi op alle 4 de poten 2)Sensoren -TPS, gaskleppositie sensor, geeft een verkeerde waarde of calibratie niet lekker in de ECU -lucht massa sensor, bij het loskoppelen hiervan merk ik nagenoeg geen verschil. Weet alleen niet of hij dan in noodloop zou moeten springen of een standaard programma aan neemt. 3) ECU
_________________
|
do jun 27, 2013 10:07 am |
|
|
rs_maniac666
Moderator
Geregistreerd: ma feb 15, 2010 2:33 pm Berichten: 4746 Woonplaats: Klazienaveen
|
Re: MV Agusta F4 750s EV 02 - p42 weer compleet en getest
Klote ja, nou hopen dat hij weer goed is voor de echte zomer komt. Als die komt
_________________ Aprilia RS NM RossiFummi & Aprilia RS NM Poggiali White.
|
do jun 27, 2013 10:13 am |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Re: MV Agusta F4 750s EV 02 - p42 weer compleet en getest
Als je em uit kan (laten) lezen zou ik dat ff doen als ik jou was, weet je tenminste in welke richting je moet zoeken.
_________________
af1rs schreef: ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.
|
do jun 27, 2013 10:25 am |
|
|
Jeroenvs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 06, 2008 3:31 pm Berichten: 10590 Woonplaats: Oss
|
Re: MV Agusta F4 750s EV 02 - p42 weer compleet en getest
MartinW0527 schreef: Als je em uit kan (laten) lezen zou ik dat ff doen als ik jou was, weet je tenminste in welke richting je moet zoeken. op dat punt ben ik nu inderdaad beland. Moet even weten wat voor waardes de ECU ontvangt van de sensoren. Gisteren al een rondje voor gebeld.
_________________
|
do jun 27, 2013 11:10 am |
|
|
Jeroenvs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 06, 2008 3:31 pm Berichten: 10590 Woonplaats: Oss
|
Re: MV Agusta F4 750s EV 02 - p42 weer compleet en getest
Paar dagen weg geweest. Inmiddels kabels binnengekregen waarmee ik hem met behulp van software kan uitlezen. Net gelijk gedaan maar naar mijn idee geen aparte dingen tegengekomen naast dat de TPS (gasklep positie sensor) wat hoger moet staan. Deze kan echter niet zomaar verlopen dus is het raar dat het probleem wel ineens uit het niets op is getreden. Factory spec: 1,5-1,7 MAX (mag niet hoger zijn dan) 88,2 degrees mijn resultaten
_________________
|
do jul 11, 2013 7:05 pm |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Re: MV Agusta F4 750s EV 02 - p47 en nu?
Sensortje ff los pakken en kijken of er visuele schade is, anders handmatig bedienen en meten wat er voor voltages uit komen, meestal lopen die dingen van 0 naar 5 volt of andersom.
_________________
af1rs schreef: ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.
|
za jul 13, 2013 12:13 am |
|
|
Jeroenvs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 06, 2008 3:31 pm Berichten: 10590 Woonplaats: Oss
|
Re: MV Agusta F4 750s EV 02 - p47 en nu?
MartinW0527 schreef: Sensortje ff los pakken en kijken of er visuele schade is, anders handmatig bedienen en meten wat er voor voltages uit komen, meestal lopen die dingen van 0 naar 5 volt of andersom. Sensor heb ik mbv de software exact uit kunnen lezen.
_________________
|
za jul 13, 2013 9:28 am |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Re: MV Agusta F4 750s EV 02 - p47 en nu?
Ik zou het persoonlijk liever nog eens los checken, om fouten in de bedrading als overgangsweerstand 100% uit te sluiten.
_________________
af1rs schreef: ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.
|
za jul 13, 2013 12:10 pm |
|
|
Jeroenvs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 06, 2008 3:31 pm Berichten: 10590 Woonplaats: Oss
|
Re: MV Agusta F4 750s EV 02 - p47 en nu?
MartinW0527 schreef: Ik zou het persoonlijk liever nog eens los checken, om fouten in de bedrading als overgangsweerstand 100% uit te sluiten. hoe bedoel je? Hoe ik hem nu uit heb gelezen is exact wat de ECU zelf ziet
_________________
|
za jul 13, 2013 12:21 pm |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Re: MV Agusta F4 750s EV 02 - p47 en nu?
Precies, mocht er een kleine weerstand in je kabelboom zitten die er niet hoort, krijgt je ecu nooit de juiste waardes. Want wat ik uit je verhaal begrijp, kloppen de waardes van de TPS net niet, toch?
_________________
af1rs schreef: ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.
|
za jul 13, 2013 12:41 pm |
|
|
Jeroenvs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 06, 2008 3:31 pm Berichten: 10590 Woonplaats: Oss
|
Re: MV Agusta F4 750s EV 02 - p47 en nu?
MartinW0527 schreef: Precies, mocht er een kleine weerstand in je kabelboom zitten die er niet hoort, krijgt je ecu nooit de juiste waardes. Want wat ik uit je verhaal begrijp, kloppen de waardes van de TPS net niet, toch? Oh ja maar dat is niet het probleem helaas. Die TPS kan ik los halen en weer zo monteren dat de waardes wel goed zijn. Is een vaker voorkomend iets dat deze fabrieks af al niet 100% goed staat.
_________________
|
za jul 13, 2013 4:47 pm |
|
|
Jeroenvs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 06, 2008 3:31 pm Berichten: 10590 Woonplaats: Oss
|
Re: MV Agusta F4 750s EV 02 - p47 en nu?
Jaja ze loopt weer zoals het hoort Probleem is gevonden. Ben vandaag naar de dealer geweest. Daar met de monteur over gehad en hij heeft ook even een rondje gereden. Ik had zelf al een hoop gedaan dus die dingen waren al uitgesloten. Daar nog uitgelezen maar hij gaf geen fouten aan. Vervolgens even CO gemeten. Hij liep voor geen meter bij vol gas (4-5k toeren) en de CO zakte in. Dit betekende dat hij gewoon geen brandstof kreeg. De boel weer opgebouwd want hij had geen tijd meer en kon zo snel niet zeggen wat het was. Hij zei dat ik zelf een paar dingen na kon kijken en anders maar terug moest komen zodat hij een ander gasklephuis erop kon zetten met injectoren etc die hij nog had liggen. Ineens kwam hij er mee dat ik deze wellicht wel kon lenen (heel dat huis met injectoren en rail etc) als ik dit aan de baas daar vroeg. Dit mocht uiteindelijk dus! Onderweg naar huis kon ik niet harder dan 100 in zijn 6 terwijl ik op de heenweg nog normaal kon rijden. Dit probleem werd erger en erger totdat ik hem stil heb moeten zetten en op ben gehaald door m'n vader. Motor 's avonds gelijk uit elkaar getrokken om dat huis te verwisselen. Alleen bedacht ik me dat dat nog niet zo handig was want in het geval dat hij het goed deed wist je nog steeds niet wat het precies was (Sensor, injector, aansluitingen). Als eerste heb ik dan ook de rail met brandstof aansluitingen overgezet.Testrondje gemaakt, met succes! Het probleem zijn dus de snelsluiters van de brandstoftoevoer. Deze opende kennelijk niet ver genoeg. Het aparte is dat hij eerst goed liep dus deze sluiting is op een of andere manier kapot gegaan tijdens het rijden want ik heb hem toen niet meer los gehad Maar goed, het probleem is gevonden
_________________
|
vr jul 26, 2013 11:40 pm |
|
|
Jeroenvs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 06, 2008 3:31 pm Berichten: 10590 Woonplaats: Oss
|
Re: MV Agusta F4 750s EV 02 - p47 en nu?
Keiji. schreef: weet je zeker dat er niet gewoon een knik in kwam met het erop zetten van de tank? Ik heb dat met een 2007 r1 gehad als je de lus van de benzine slang 1 kant oprichte ging ie knellen, en zodra je m de andere kant op legde liep ie vrij.. Daar hebben we nog naar gekeken bij de dealer. Hij vertelde mij dat dit inderdaad ooit voor is gekomen maar mijn leidingen lagen vrij zonder een knik dus dat was het probleem ook niet helaas.
_________________
|
za jul 27, 2013 12:05 am |
|
|
Jeroenvs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 06, 2008 3:31 pm Berichten: 10590 Woonplaats: Oss
|
Re: MV Agusta F4 750s EV 02 - p47 en nu?
De boosdoener
_________________
|
zo jul 28, 2013 12:27 pm |
|
|
b0nes
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 04, 2009 6:01 pm Berichten: 858 Afbeeldingen: 0
|
Re: MV Agusta F4 750s EV 02 - p47 en nu?
beter datie weer is gefixed kende weer rijden , komde nog is die spulle halen hier jeroen ?
_________________ Subaru impreza wrx '04 If in doubt, flat out! Kawasaki ZX-6R ninja '03 let the good times roll!
|
zo jul 28, 2013 7:10 pm |
Persoonlijk album
|
|
|