HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za jan 18, 2025 10:30 pm

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
 Vervangen tandwiel Aprilia Classic 
Auteur Bericht
DNAx
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Vervangen tandwiel Aprilia Classic
Goedenochtend/middag/avond of wanneer je dan ook kijkt :^^:

Ik heb opgemerkt dat ik binnenkort mijn achtertandwiel moet gaan vervangen, omdat die aardig versleten is. Nu heb ik een topic gevonden over het vervangen van je achtertandwiel bij je RS. Nu is de grap, ik heb een classic. Dat is toch wel een verschil. Weet iemand of heeft iemand hier ervaring met het vervangen van een achtertandwiel op de classic? Want er zitten een paar kappen op mijn wiel en ook heb ik (volgens mij) een trommelrem. De HOWTO van de RS snap ik wel, maar volgens mij kan ik daar dus niets mee. Dus is het mogelijk dat iemand mij verteld hoe ik dat het beste kan gaan aanpakken, dat zou ik erg waarderen. :^^:

EDIT!: Ik zat even helemaal verkeerd te denken. Het gaat me vooral om de rem. Hoe ga ik die losmaken, want volgens mij is dat het enigste probleem. Ik zat te denken hoe ik IN het wiel kon komen, tot ik me bedacht dat dat helemaal niet nodig was. Dus ik zou graag willen weten hoe ik alles netjes los kan koppelen zonder de rem te slopen. :^^:

Laatst bijgewerkt door DNAx op di jan 15, 2008 6:25 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

di jan 15, 2008 6:11 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Recrush
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik denk eigenlijk dat het toch wel hetzelfde is.

Het principe is gewoon hetzelfde. Ketting eraf, achterwiel losmaken en erafhalen, tandwiel losmaken en verwijderen. Bij jou zit er alleen een kap voor je velg, en voor zover ik het gezien heb heeft dat geen invloed op het verwijderen van het tandwiel. Wat je met je rem moet weet ik niet :{-):

di jan 15, 2008 6:21 pm
Profiel
DNAx
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Robert, doe maar weer wijs. :D: Het enige wat ik ook moet weten staat er weer niet in je antwoord. :<>: j/k :thumright:

di jan 15, 2008 6:28 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Recrush
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik had anders wel eerder dan jij door dat het helemaal niet uitmaakt dat je een kap op je velg hebt. :<>:

di jan 15, 2008 6:33 pm
Profiel
pdz
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
als je trommelrem hebt
zul je moeten kijken naar moertje op je trommel daar zit ook beugel die de trommel tegenhoud.
dat moertje losmaken beugel losmaken eraf erna je wiel eruit halen als het goed is blijft je trommelrem aan je kabel vastzitten

wo feb 06, 2008 2:47 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
*Thomas*
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
eerst druk je de remhendel die achteraan de trommel binnen gaat naar voor (net alsof je remt) en maak je de kabel los

dan maak je de achteras los en duw je die door je wiel zodat je het achterwiel eruit kan halen

dan haal je je tandwiel er vanaf, dat zit vast met een grote E ring, dus even klooien en best met 2 zijn

dan vervang je het tandwiel en zet je alles weer op zijn plaats

de trommel kan wat verplaatsen etc, maar je kan hem maar op 1 manier weer in de brug zetten, dus komt goed

trouwens, je zal je voortandwiel en ketting ook moeten vervangen zodat alles op elkaar kan inslijten, anders krijg je een zeer snelle, onregelmatige slijtage

succes

wo feb 06, 2008 2:52 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]