HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do apr 10, 2025 3:41 pm

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
 :| Kapot schroefdraad bij motorolie :| ! 
Auteur Bericht
Appie Rs 50
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht :| Kapot schroefdraad bij motorolie :| !
Beste ,

Een week geleden leek het me een mooi moment om me carterOlie te vervangen. Samen met een vriend van me die een ( iets nieuwere ) aprilia heeft, namen we het boekje, kochten we de olie en hielden we onze kappen eraf. Waarna we er bij mij achter kwamen dat, De schroef die je losdraait om het oude Olie eruit te laten lopen , NIET helemaal vast wil. het eerste stuk gaat prima maar op het einde wildie niet helemaal vast zitten. Je kan als het ware door blijven draaien :{}: . Dus keken we naar die schroef en op het latst zat er tussen het schroefdraad een soort zilver metaal achtig spul ? waarscheinlijk het schroefdraad van uit de opening ? ;)
Ook viel het op bij het vervangen van de Olie dat er bij mij maar ongeveer de helft aan olie uitkwam in vergelijking bij die vriend van mij.
Hoogstwaarscheinlijk lekt hij dus hier uit , vooral als de olie een beetje warm word. Dit fietsemaker zei '' nou daar zit je lekker mee'' , en daar kan ik dus niet erg veel mee :^^: .

Dus mijn vraag aan mensen die er wél verstand van hebben is.

Wat moet ik nu doen > ? < Zelf zat ik al te denken aan dat spul wat ook bij kranen word gebruikt om lekkage tegen te gaan ? maar zou dit werken ? En heeft iemand een andere oplossing ?

Alvast HARTELIJK bedankt !

Vriendelijke groete !

do mei 31, 2007 5:05 pm
Profiel
supervaags
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 2
Antwoord met een citaat
Bericht 
jah dan is het schroefdraad in je carter dolgedraait.. dan heeft de vorige eigenaar(of jij zelf) de schroef veels te hard aangedraait..

wat ik zou doen als het mijn brommer was.. ik zou er van dat tape om de schroef draaien wat als afdichting word gebruikte bij waterleidingen e.d.. dat moet wel lukken, niet de oficieele oplossing, anders moet je een nieuwe draad tappen als je het weer 100% wilt hebben..

ik zou de tape proberen igg, heb ik zelf ook al vaak toegapast

do mei 31, 2007 5:10 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
ludo
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
ik zal opnieuw tappen
dan waneer je de bout er weer indraait eve vloeibarepakking tussen doen ofzo

dan is het direct klaar :^^: :^^:

do mei 31, 2007 6:10 pm
Profiel
Appie Rs 50
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Oke.
Dat is inderdaad ook waar ik aan zit te denken. Dit weekend maar is gaan doen dan en morgen even niet rijde.
Verder hoorde ik ook over een zelftappende schroef ?
Weet iemadn HOE dit in zijn werk gaat WAT het kost en OF het betrouwbaar is in deze situatie ?

Alvast hartelijk bedankt mannen !

Met vriendelijke groete!

do mei 31, 2007 7:33 pm
Profiel
rsrulez
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
als je met t tappen m niet kan repareren zal ik je aan raden een heli-coil of hoe je t ook schrijft erin te draaien.
je heb er een setje voor nodig en die zijn bij de gereedschap winkels wel te koop (dan bedoel ik geen gamma of praxis ofzo :P) staat perfect in beschreven hoe t werkt, kost mischien wel een beetje maar zijn altijd wel handig. en zijn ook sterker dan t oorspronkelijke schroefdraad.

di jun 05, 2007 7:17 pm
Profiel
barry
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
had het ook, heb er vandaag m10 ingetapt.. glijk ff 150km gereje en het is Prima....

za jun 09, 2007 9:15 pm
Profiel
GearingStyle
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
of als je alumium kan lassen las je een moer op het gat,waar je dan een bout in kunt draaien.

ma jun 18, 2007 6:31 pm
Profiel
sybrand
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
niet lassen, daan gaan al je pakkingen en keerringen kapot, dat alu wordt met gemak 600 graden warm, gewoon ff draad (laten)tappen en evt. een nieuw boutje erin.

ma jun 18, 2007 7:54 pm
Profiel
ScareMercy
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
euhmz, als je last terwijl je de kap eraf hebt maakt het niks uit, in de kap zelf zitten geen keeringen etc ;)

ma jun 18, 2007 8:10 pm
Profiel WWW
sybrand
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
al je pakkingen branden door, even een techniek lesje: Aluminium is heel gewild in de elektro wereld omdat het een geweldige geleider is en ook van hitte. binnen luttele seconden is je hele blok gloeiend heet en branden zowieso alle pakkingen en keerringen door binnen 10cm van de plek waar je last en jah dan rijd je dus rond met een vergiet.....

ma jun 18, 2007 11:10 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]