HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do apr 10, 2025 2:34 pm

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
 Olie lekt door luie koppeling veer ? 
Auteur Bericht
Appie Rs 50
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Olie lekt door luie koppeling veer ?
Ey mensen,

Sinds een tijdje vind ik druppels onder me brommer nadat ik een tijdje heb gereden. Na een '' lange'' zoektocht kwam ik er achter dat me brommer hier uit lekt.

Afbeelding

Afbeelding

De draad aan de achterkant ( niet zichtbaar op de foto ) loopt rechtstreeks naar de koppeling. Als je de koppeling indrukt dan draait het 'ding'een beetje en als je dit een paar keer herhaalt gaat hij steeds wat hoger.

Nou dacht ik zelf : De goude veer hoort dat ding omlaag te houden maar omdat die het niet meer goed doet , komt het ding omhoog en kan er olie ontsnappen.

Nu is mijn vraag: Klopt dit of zit ik er helemaal naast en zoja , wat is er dan aan de hand ? En hoe los ik het op ?

En als het wel klopt wat ik denk : Hoe los ik het dan op ? zijn die veren verkrijgbaar en krijg ik die er gewoon zelf op of moet de dealer dat dan ?

Alvast hartelijk bedankt want elke druppel die ik om deze manier verlies is er een te veel.

Met vriendelijke groet ,

do jun 14, 2007 3:39 pm
Profiel
Psycho Rubberburner
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik heb het probleem ook met mijn veer .. mijn koppeling gaat de laatste tijd ook erg zwaar .. maar hij lekt bij mij niet .. en daar staat ook geen druk op van de olie ... dusse maar ja ... verschilt per brommer natuurlijk :)

VHSH power :)

do jun 14, 2007 10:51 pm
Profiel
sybrand
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
bij mij lekt ie ook daar. heb er een nieuwe keerring in gedrukt en dat helpt niet eens dua ik w8 ook ff af. :0o:

vr jun 15, 2007 1:04 am
Profiel
Appie Rs 50
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Hmm ja,
Ik zou zelfd denken , nieuwe veer erin dan blijft dat ding strak(ker) naar beneden zitten en heeft de olie zoiozo een stuk minder kans om te ontsnappen....

Nog mensen die er raad mee weten ? of het zelfde probleem hebben....?

vr jun 15, 2007 8:43 am
Profiel
capri
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 1
Antwoord met een citaat
Bericht 
eey, ik kan me herinneren dat ik dat probleem wel is heb gehad dat die hevel telkens omhoog kwam, maar dat was denk ik al een jaar of 3 geleden dus ik kan me zo even niet precies herinneren hoe ik dat ook al weer opgelost had. Volgens mij had ik die veer een extra slag er om heen gedraaid ofzo zodat ie weer goed vast zat. Ik heb eventueel nog wel een andere veer liggen voor je.

vr jun 15, 2007 9:59 am
Profiel
ScareMercy
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
veren kosten 1.75 bij de dealer (bij de mijne iig).. ik zou zeggen, ga een nieuwe halen en probeer het, zoveel geld is het niet ;)

vr jun 15, 2007 1:11 pm
Profiel WWW
Appie Rs 50
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Als het klopt dat de dealer deze gewoon heeft liggen dan ga ik inderdaad binnenkort even langs. Het aanbood van Capri stel ik ook zeer op prijs maar volgens mij is de dichtbijzijnde dealer voor mij net wat dichterbij dan Oud Bijerland. Toch bedankt !
Bedankt voor juli aandacht .

Ik ga het navragen bij de dealer dus ik denk dat deze dicht kan :^^: .

vr jun 15, 2007 4:29 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]