HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do apr 10, 2025 12:42 pm

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 
 DPR past niet? 
Auteur Bericht
Roman S.
ApriliaForum Member

Bericht DPR past niet?
Hé,

Ik heb dus gister mijn DPR gekregen, helemaal blij. Natuurlijk meteen naar de RS gelopen om hem eronder te hangen. Totdat ik erachter kwam dat hij gewoonweg niet past.

De uitlaat past namelijk niet aan de cilinder. Omdat de jongens bij DPR een foutje hebben gemaakt, en een uitlaat met flens hebben gemaakt, in plaats van een uitlaat die in de cilinder gaat. Nou klinkt dit simpel, gewoon een busje laten draaien, een soort dubbelzijdige flens dus. Maar dit gaat niet helemaal op, omdat de flens onder een zeker hoek staat (,flens staat hieronder op een plaatje.) Wat hieraan doen?

Op dit moment past de uitlaat niet goed onder de brommer, want als ik de uitlaat mond recht op de cilinder zet, komt de uitlaat zelf tegen het subframe aan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Graag tips, meningen en graag ervaringen.

Roman,

zo jun 10, 2007 6:18 pm
Profiel
rs-power
ApriliaForum Member

Bericht 
DPR al gebeld?

/edit

heb je die uitlaat direct via dpr besteld? of via een tussenpersoon? (bijvoorbeeld een scooter/brommer zaak) ?

zo jun 10, 2007 6:31 pm
Profiel
Roman S.
ApriliaForum Member

Bericht 
Via een tussenpersoon, die ik heb verkregen via een forum. Heel erg irritant, omdat het hem niet echt interesseert dat ik verkeerde spullen heb gekregen. En heb geen directe gegevens van DPR. Wat raad je me aan te doen?

(Daarboven op duurde het ook 7-8weken voordat ik me uitlaat binnen had, in plaats van de beloofde 2-3 weken. Ben hier ook niet over te spreken.)

zo jun 10, 2007 6:54 pm
Profiel
RS-Jurrien
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 13
Bericht 
ik zou een busje laten draaien waardoor die dus op je cylinder past en hem dan niet ophangen bij het middelste ophangpunt maar eventueel een homemade ophanging maken..

zo jun 10, 2007 8:14 pm
Profiel YIM PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
rs-power
ApriliaForum Member

Bericht 
Via welke forum heb je het dan? en hoeveel was je kwijt?

en wat zegt die gozer hier zelf van?

Citaat:
...

Dat is het directe adres van DPR, kijk of ze iets voor je kunnen betekenen (eventuele aanpassing aan de uitlaat)

Laatst bijgewerkt door rs-power op di jun 12, 2007 6:35 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

zo jun 10, 2007 8:54 pm
Profiel
Roman S.
ApriliaForum Member

Bericht 
@RS-Jurrien, punt is juist dat dat busje niet even simpel te draaien is, omdat er een hoek in moet zitten, komt dus wel precies.

@rs-power, hééél erg bedankt, hier kan ik wat mee. Mijn tussenpersoon was Mark, zijn mail adres heb ik gekregen via Jordy van het scooter-freaks.nl forum. Mark neemt het volgens mij niet echt serieus, en geeft mij de schuld van deze fout, terwijl ik duidelijk in mails heb genoemd om welke cilinder het ging, en dus ook wat voor uitlaat mond erop moest zitten. Ik heb 225euro betaald voor de uitlaat, en dat was inclusief flens en demper.

zo jun 10, 2007 10:34 pm
Profiel
Roman S.
ApriliaForum Member

Bericht 
Heb net dat nummer van DPR gebeld, kreeg een vrouw aan de lijn die mij het 06 nummer van Piet van DPR heeft gegeven. Jammer dat de telefoon van Piet uit staat. Ik snap niet dat een bedrijf zo zaken kan doen, ongelovelijk, ben hier echt niet over te spreken.

ma jun 11, 2007 2:21 pm
Profiel
[YRT]
ApriliaForum Member

Bericht 
het zijn ook maar mensen.....

ik had het niet viavia geregeld maar gewoon met DPR zelf... voor het beste resultaat zal je je RS ook daar neer moeten zetten....

ma jun 11, 2007 3:45 pm
Profiel WWW
Roman S.
ApriliaForum Member

Bericht 
Het zijn ook maar mensen? Het zijn mensen met een bedrijf. Die zouden op een werkdag zoals deze maandag gewoon bereikbaar moeten zijn, en dat zouden ze al zéker moet zijn als ze iemand te lang laten wachten op spullen die uiteindelijk niet passen. En voor het beste resultaat mijn RS daar neer moeten zetten? Die mensen maken al een lange tijd zelf uitlaten en had toch wel iets meer expertise verwacht. En als het nou echt nodig was geweest mijn RS daar neer te zetten voor het beste resultaat had ik deze koop helemaal niet gedaan. (Achteraf had ik deze koop trouwens helemaal niet willen doen.)

ma jun 11, 2007 3:49 pm
Profiel
[YRT]
ApriliaForum Member

Bericht 
ik snap je boosheid maar je weet helemaal niet wat er aan de hand is.... de meeste bedrijven zijn namelijk op maandag dicht... mischien is dat het wel ?

wat het ook is jij staat in ieder geval in je recht... mischien heeft jouw tussenpersoon het wel druk gehad en pas 3 weken later de opdracht gegeven aan DPR...

het kan van alles zijn ;) ik zou het in ieder geval morgen weer proberen...

ma jun 11, 2007 5:12 pm
Profiel WWW
Roman S.
ApriliaForum Member

Bericht 
Het verloopstukje word ook door DPR geregeld, maar dat is ook hoe het zou moeten gaan. Dankzij de beloftes van DPR heb ik Jubbega en Damwoude gemist.

ma jun 11, 2007 5:31 pm
Profiel
Tjerk
Administrator

Bericht 
Wij hebben niets te maken met de service van DPR, zou je toch echt je klacht bij DPR zelf neer moeten leggen

Hoop dat je contact hebt gehad met DPR en dat het opgelost wordt, zijn inderdaad gewoon verloopjes voor en verder zul je het met DPR moeten regelen voor hoever dit nog niet gebeurd is.

//DICHT!

ma jun 11, 2007 6:43 pm
Profiel WWW
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 12 berichten ]