Apriliaforum.nl
https://apriliaforum.nl/

Achterwiellagers
https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=6576
Pagina 1 van 1

Auteur:  Chris-MX [ do mei 31, 2007 8:18 pm ]
Berichttitel:  Achterwiellagers

Ey

Bij mijn Aprilia MX gaan om de 3000-4000 km de achterwiellagers kapot, dit lijkt me nogal snel.

Het buisje dat de lagers uit elkaar houd (dat om de as heen zit) sluit niet helemaal op elkaar aan als de lagers erin zitten, er zit dan 1mm speling tussen. Volgens mij moet dit buisje goed aansluiten tegen de lages anders worden ze naar binnen geduwt waardoor ze sneller slijten??

Weet iemand of dit daadwerkelijk de oorzaak is en waar ik z'n buisje kan kopen?

Auteur:  RobbieTuareg [ do mei 31, 2007 8:25 pm ]
Berichttitel: 

Dat buisje, de holle as kan je zo bij de bromboer halen als het goed is. Hij zit er wel in geperst dus kan je beter daar laten vervangen.

En met zo'n setup is het helemaal niet zo gek dat de lagers snel slijten, zijn ze simpelweg niet op berekend. Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat ze niet goed gesmeerd waren of dat er een beetje vuil in zat.

Auteur:  rene-MX [ do mei 31, 2007 8:33 pm ]
Berichttitel: 

ik heb het zelfde gehad met mijn mx :@:

vooral toen hij wat harder liep klapte hij er regelmatig uit

maarja lagers moeten dit volgens mij wel aan kunnen ik deed er elke keer skf in ;)

ik heb toen door een kapot lager mijn orginele bus kapot gereden (stond meer als 30 km van huis :{}: )

toen zelf een nieuwe gemaakt van een stuk afval pijp met de zelfde diemeter en lengte

maar dit was ook geen suc6 klapte er ook weer uit

toen een nieuwe gezaagt die heel iets langers was en nu gaat het al weer een paar duizend kilometer goed :D

ik heb in 1 jaar tijd 4 setjes kapot gereden en nu mijn 5de set is nog heel O:-)

Auteur:  Chris-MX [ do mei 31, 2007 8:34 pm ]
Berichttitel: 

RobbieTuareg schreef:
Dat buisje, de holle as kan je zo bij de bromboer halen als het goed is. Hij zit er wel in geperst dus kan je beter daar laten vervangen.

En met zo'n setup is het helemaal niet zo gek dat de lagers snel slijten, zijn ze simpelweg niet op berekend. Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat ze niet goed gesmeerd waren of dat er een beetje vuil in zat.


Oke ......ik ga denk maar z'n nieuw buisje halen alleen weet ik nog niet waar, ben al bij alle brommerzaken in de omgeving geweest en op internet kan ik het ook niet echt vinden.

Auteur:  Chris-MX [ do mei 31, 2007 8:43 pm ]
Berichttitel: 

rene-MX schreef:
ik heb het zelfde gehad met mijn mx :@:

vooral toen hij wat harder liep klapte hij er regelmatig uit

maarja lagers moeten dit volgens mij wel aan kunnen ik deed er elke keer skf in ;)

ik heb toen door een kapot lager mijn orginele bus kapot gereden (stond meer als 30 km van huis :{}: )

toen zelf een nieuwe gemaakt van een stuk afval pijp met de zelfde diemeter en lengte

maar dit was ook geen suc6 klapte er ook weer uit

toen een nieuwe gezaagt die heel iets langers was en nu gaat het al weer een paar duizend kilometer goed :D

ik heb in 1 jaar tijd 4 setjes kapot gereden en nu mijn 5de set is nog heel O:-)


Ey

Ik ga der ook zelf 1 maken :P lijkt me het beste, hoeveel langer heb je hem gemaakt? 1-2mm zeker?

Auteur:  parra [ do mei 31, 2007 9:42 pm ]
Berichttitel: 

je moet ff langs een motorzaak daar ff lagers halen de kwaliteit is stuk btr passen ook gewoon alleen zla wel de oude ff meenemen makkelijker met afhandelen

Auteur:  rene-MX [ do mei 31, 2007 10:59 pm ]
Berichttitel: 

waarom moeten de lagers van een motorzaak beter zijn ?

denk toch dat skf een zeer goed merk is ?

en ja tuurlijk passen ze je besteld toch je gewoon de zelfde maat lager ;)

en ja mijn is ongeveer 1 a 2 mm langer geworden

succes ermee

:thumleft:

Auteur:  parra [ do mei 31, 2007 11:01 pm ]
Berichttitel: 

omdat motorlagers miss meer kracht et verduren krijgt

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/