HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do jan 30, 2025 4:41 pm

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
 AM6: krukas tandwiel schraapt langs carter 
Auteur Bericht
razor
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht AM6: krukas tandwiel schraapt langs carter
Afbeelding

Ik heb dus eerst O-ring om me krukas gedaan, toen dat busje die dan in je keerring valt.

Vervolgens tandwiel 2 erop geschoven, dan het kleinere tandwieltje 1, dan die moer erop gedraait.

Tandwiel 2 kan er maar op één manier op aangezien die markeringspuntjes op het tandwiel aan de buitenkant moeten zitten (anders kan je het uiteraard niet zien om je balanas af te stellen).

Dus ik heb lijkt me niets fout gedaan..

Maar toch schraapt tandwiel 2 over het carter ! Wat zou ik mogelijk fout hebben kunnen gedaan?

edit: ik zie dat de '1' is weggevallen, maar tandwiel 1 is dus dat kleinere tandwiel, links in het plaatje!

vr apr 13, 2007 12:23 pm
Profiel
RS_70_power
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik snap je probleem

Kijk eens van boven je carter in , er zitten een mm of wat spelling tussen je krukaswangen en de carters.

Misschien zit je krukas tegen de linkerkant aan gedrukt , en daar door heb je geen ruimte meer tussen je carter en tandwiel.

snap je ?

vr apr 13, 2007 12:26 pm
Profiel YIM WWW
razor
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
hmm blok ligt uit elkaar, het is alleen nog maar koppelingscarter en krukas erin. Met die tandwielen en balansas.

Maar jij bedoelt dus dat de krukas er nog niet volledig in zit geperst?

vr apr 13, 2007 12:28 pm
Profiel
RS_70_power
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
blok licht uit elkaar , dan kan je in mijn ogen niet lekker je koppelings-kant van je blok opbouwen. ??

maar idd miss zit je krukas uit het midden?

vr apr 13, 2007 12:36 pm
Profiel YIM WWW
razor
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
normaal is dat ook idd het laatste wat je opbouwt maar omdat ik gister alles in elkaar had zitten en dat schrapende geluid ook al hoorde moest alles weer uit elkaar.

Nu wil ik eerst dat schrapende geluid weghebben voordat ik alles weer in elkaar zet.

Ik heb net ff gekeken en heb geprobeerd de krukas er verder in te krijgen maar die zit zo te zien al tot het eind. Tussen de krukaswangen en het carter zit minder dan 0,5 ruimte, wat normaal is lijkt me.

En stel dat me krukas niet tot het einde erin zou zitten, dan zou ik hem toch wel erin hebben getrokken met het aandraaien van die moer op tandwiel 1? of zie ik dat verkeerd?

Het enige vreemde wat ik zie is dat tandwiel 2, en die van de balansas wel goed in elkaar vallen, maar dat er enkele tienden mm's verschil in hoogte zit.. maar ik zie nog steeds het verband niet.. (als dat er zou zijn..)

radeloos ben ik nu ff dus.. :0o:

vr apr 13, 2007 12:43 pm
Profiel
petertzr
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Als je krukas gemonteerd is en gecentreerd dus vrij draait, kan het al niet meer dat je tandwiel daarlangs schraapt. Zit je lager btw helemaal in de schaal? Want daar "stoot" die afstandsbus namelijk op. Je moet t daar iig ergens zoeken..

vr apr 13, 2007 3:13 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]