Het grote (Binnen)Rotor/Onstekingen Topic
HPI 2003
Een binnenrotor die veel gebruikt werd in het jaar dat die uitkwam al gingen ze wel vaak kapot
nog steeds worden ze af en toe in de SOBW gebruikt omdat sommige versies van de HPI 2003 geen variable curve hebben en in de SOBW je geen variable curve mag hebben
HPI 2004
Een hele nieuwe facelift van HPI (zie stator en bobine/cdi) en een verbeterde technologie kwam te pas (was een soort revolutie voor hpi) sindsdien zijn ze ook vele malen betrouwbaarder geworden
HPI Digitaal/programmeerbaar (HPI Universal Digital Programmable Ignition)
Een rotor voor de echte tuner alles is in te stellen (zoals de curve) dat allemaal met behulp van de PC/HPI Software
HPI 2005
Aangepaste CDI/Bobine vergeleken met de 2004 (bobine is te herkennen aan de kleur bij de 2004 is die zwart bij de 2005 is die rood)
HPI 2006
Opvolger van de HPI 2005 deze hpi kan je ook kopen met 2 curves volgens HPI is het een hele verbetering tegenover de hpi2005
Italkit Oude type
Selletra type rotor van Italkit is een onsteking zonder variable curve
naar mijn mening is deze onsteking geldverspilling hij is duurder dan een HPI en een HPI heb je veel meer aan.
Italkit Nieuwe type
Denk dat Italkit zag wat ze fout deden bij hun vorige onsteking en daarom deze is ontwikkeld deze heeft wel een speciale bobine/cdi die wel een variable curve heeft
Verder hebben weinig mensen deze onsteking omdat die vrij nieuw is dus meer info kan ik je er ook niet over geven.
Malossi Eprom Oude Type
Zeer goede en betrouwbare onsteking alleen moet je de Eprom wel plaatsten zodat die niet veel trillingen te verduren heeft.
Malossi Eprom Nieuwe type
Nieuwe type is te herkennen aan de ''kleine eprom unit'' op de foto van de malossi oude type binnenrotor is de eprom een ''grotere'' kast
Polini ''Evo'' Digitaal
Een binnenrotor die in de schakel wereld onbekend is maar op scooters zeer goed presteerd zelf ga ik er 1 binnenkort pas maken op me AM6 blokje
is ook een selletra type rotor net zoals de malossi alleen de stator is zwart en bobine/cdi zijn anders curves verschillen ook
Motoplat Binnenrotor
Is een oude binnenrotor uit de kreidler tijdperk die veel op racers van kreidler toegepast werd hier een foto van een motoplat onsteking op een minarelli P6 blok:
http://www.akkett.it/foto/2548/2548-11122004-104550.JPG (luchtgekoelde versie/voorganger van de RV6 blok)
Verder is het een rotor zonder variable curve (is ook oude techniek) maar de rotor is zeer interessants voor schakels
Voor de mensen die de Jubbega brommersprints een beetje volgen en andere brommer sprints volgen weten dat er een oud model rs rijdt:
http://www.josdijkman.nl/images/special ... ubbega.jpg die RS achter die RX van dijkman zonder voorkuip is de RS van Gerard Schaar (inmiddels een begrip in Jubbega) zelf rijden ze met een ''budget setup'' zoals een gila 70cc een motoplat onsteking en zelfbouw uitlaat en zij zijn een grote voorstander ze zeggen dat deze binnenrotor je powerband ''iets'' verbreed en alles is in sprints mooi meegenomen vooral bij extreme tuning
als ik er nog 1 werkende motoplat onsteking tegenkom voor weinig geld raad ik het je aan om hem aan te schaffen
MVT
€249,59
Een vervangende onsteking voor de standaard onsteking (vliegwiel is wel lchter dan die van een std onsteking=Ducati onsteking en de MVT onsteking kan ook wat meer hebben van hoogtoerige setups)
Onstekking outer rotor CONTI
€219,99
Nog nooit van gehoord vermoed gewoon een vervanger voor de ori onsteking
KRD/PVL
€380
PVL onsteking zeer bekende onsteking alleen zijn er iets van 20 verschillende uitgebracht door verschillende merken (net zoals selletra onstekingen) deze heb je ook van Bidalot, KRD, TJT etc etc zal binnenkort een zooi ervan posten.
Polini ontsteking en binnenrotor
€318,99
Erg nieuwe onsteking ken niemand die hem heeft. Iedeale onsteking als je een race onsteking wilt hebben en toch licht wil behouden op je brommer aangezien deze gewoon lichtspoelen heeft.