Auteur |
Bericht |
Denna
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 03, 2006 5:24 pm Berichten: 13 Woonplaats: Hellevoetsluis
|
andere carb!
hey
aangezien ik een 9mm op mijn rs standaard heb zitten, ben ik aan het neuzen voor een andere carb!
op sites kan ik weinig vinden, op mijn carb zit een zilveren handeltje wat de choke is, maar ik kan er geen 1 vinden die het ook zo heeft !
kan iemand me vertellen hoe dat nu zit? het spruitstuk is ook heel klein, je moet zeker dan ook een ander spruitstuk kopen? (nog tips)
ik hoor het graag!
(het is een 2001 corser)
_________________ st.net mod
|
ma apr 10, 2006 10:11 pm |
|
|
Daan88
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 06, 2005 11:55 am Berichten: 1887 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: beemster
|
move -> onderdelen
|
ma apr 10, 2006 10:11 pm |
Persoonlijk album
|
|
Denna
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 03, 2006 5:24 pm Berichten: 13 Woonplaats: Hellevoetsluis
|
sorry!
_________________ st.net mod
|
ma apr 10, 2006 10:20 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
kheb nog een 21mm carb van dellorto, das het max datje op een 50cc kan zetten
vraagprijs is btw 30€ excl verzend
_________________
|
ma apr 10, 2006 11:06 pm |
Persoonlijk album
|
|
peteRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm Berichten: 1760 Afbeeldingen: 95 Woonplaats: Zeewolde (FL)
|
Wrm andere carb? Eerst maar eens een andere cilinder denk ik, dan heb je het meeste resultaat om sneller te gaan. Maargoed je hoeft niet perse een carb met zo'n hendeltje, je kan ook gewoon een kabelchoke nemen. En natuurlijk bijbehorend spruitstuk.
|
ma apr 10, 2006 11:08 pm |
Persoonlijk album
|
|
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
trek kracht is het grootste verschil met een carburateur, maar je moet ff kijken wat voor diameter spruitstuk je hebt, is het al een 14mm of een 8,8mm? als het een 8,8mm is kan je hem opboren naar 14mm en er een Dellorto SHA 14/14 op zetten, of als je het spruitstuk heel voorzichtig beetje bijwerkt naar 15mm een SHA 15/15, werkt prima
|
ma apr 10, 2006 11:33 pm |
Persoonlijk album
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
eig is naar mijn mening voor een 50cc een 15 of 16 mm het beste alternatief, nieuw met spruit komt dat op zo'n 65 - 70€
en wil je ook sneller gaan? van welk jaar is je brommer en welke cilinder steekt eronder?
_________________
|
di apr 11, 2006 9:55 am |
Persoonlijk album
|
|
Denna
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 03, 2006 5:24 pm Berichten: 13 Woonplaats: Hellevoetsluis
|
hey!
het is een 2001 corser, gila 2 zit eronder
de carb word uitgedraaid naar 14 mm, hier word het spruitstukje ook op aangepast! en de cilinder word wat bijgewerkt
Hij is trouwens heel erg stil met mijn gianelli pijp. echt bizar
_________________ st.net mod
|
di apr 11, 2006 10:29 pm |
|
|
Filipino
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di aug 09, 2005 7:49 pm Berichten: 666 Woonplaats: Bunnik
|
Komt door je helm wss, laat een vriend er maar es oprijden als jij aan de kant staat.
Mijn brommer had alles orgineel op een 12mm caberateur en gianelli pijp (wel orginele demper) na. En hij maakte een hoog jank geluid, en hard, niet normaal.
_________________ Pupp¡e In the end, it all comes together zegt:
doffers... klint best vet
|
di apr 11, 2006 10:35 pm |
|
|
Denna
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 03, 2006 5:24 pm Berichten: 13 Woonplaats: Hellevoetsluis
|
iedereen zegt dat hij volop stil is
hij draait btw ook niet bizar veel toeren, meer dan 7.500 heb k nog nooit gehaald
iemand een reden hiervoor? toch cil begrensd, of komt het door de 9 mm
_________________ st.net mod
|
wo apr 12, 2006 4:08 pm |
|
|
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
die giannelli is stiller dan door orginele uitlaat ja, helemaal die met de kevlar dempers, pas als je vlink in zijn toeren komt gaat tie pas flink geluid maken.
dat hij niet over de 7500 toeren komt komt door de carb en de cilinder bijden.
he kan je cilinder er af halen en de uitlaat poort voorzightig een beetje omhoog vijlen, je kan hem rustig 5mm hoger maken buj een Gilardoni 2.
Trouwens 1 tip waar veel jongens op fout gaan, dat plastic opvul stukje in je membraam laten zitten!, gewoon laten zitten zolang je het standaard spruitstuk gebruikt, loopt alleen maar slechter als je hem er uit haalt met een orgineel >14mm spruitstuk, kost je +- 0,5pk in vermogen.
Het is een flow blokje om van het smalle spruitstukje naar de vole brete van het membraam over te gaan zonder rare wervelingen te veroorzaken in het membraam.
|
wo apr 12, 2006 4:20 pm |
Persoonlijk album
|
|
Denna
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 03, 2006 5:24 pm Berichten: 13 Woonplaats: Hellevoetsluis
|
dat opvul stukje heeft er dus niet ingezeten bij mij denk ik
heb je toevallig een foto ervan
bedankt voor je reactie btw
_________________ st.net mod
|
wo apr 12, 2006 4:32 pm |
|
|
lagel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 16, 2004 4:03 pm Berichten: 918 Woonplaats: hoeven
|
als je harder geluid wil. moet je gewoon wat wol uit je demper halen
_________________ Project rs telefonica movistar 2005, Marco Melandri
|
wo apr 12, 2006 4:34 pm |
|
|
|