Auteur |
Bericht |
raxercandy
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo okt 09, 2005 7:08 pm Berichten: 10 Woonplaats: castricum
|
Blok reviseren
Hee ik wil binnekort me blokkie revisere. Hij heeft al ruim 37000km gerede . Maar zou ik de versnellingsbaklagers ook meteen vervange? En wat zoude jullie doen. Doppler as en krukaslagers gaan zowiezo derin. Vorige eigenaar zei dattie 5000 km gelede al was gereviseert maar geloof het nietecht.
Setup is:
malossi MHR'R
derest standaart
masiol
_________________ Citta
|
wo apr 05, 2006 5:07 pm |
|
|
HexSpammer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 27, 2005 6:11 pm Berichten: 1290 Woonplaats: Lelystad
|
Waarom wil je hem zo graag reviseren?
Voor de lol?
Als het niet nodig is zou ik het ook niet doen.
|
wo apr 05, 2006 5:08 pm |
|
|
Nollie
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 10:58 pm Berichten: 944 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Sprang-Capelle
|
neej idd...
als je geen problemen hebt dan niet reviseren..
en waarom geloof je de oude eigenaar niet?
als hij nog soepel loopt kan dat makkelijk!
_________________ Een echten man zorgt dat hij bier zuipen kan!
|
wo apr 05, 2006 5:11 pm |
Persoonlijk album
|
|
johntzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma sep 12, 2005 9:36 pm Berichten: 154 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Sint Jansklooster
|
ik zit met iets soortgelijks mijne heeft 15000 gelopen binnenkort ben ik van plan om 70cc en yasuni dr weer onder te leggen. het blok is verder nog nooit open geweest. zouden jullie nou ook andere lagers en krukas erin zetten?
_________________ (\__/)
(='.'=)
(")_(")
|
wo apr 05, 2006 5:29 pm |
Persoonlijk album
|
|
peteRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm Berichten: 1760 Afbeeldingen: 95 Woonplaats: Zeewolde (FL)
|
Tis een afweging die je maakt. In principe wordt je er alleen maar beter van, afgezien van het feit dat het je toch wat gaat kosten. Ik zou het zelf niet overwegen. Ik zou het pas doen als het echt nodig is. Ook al komt er een 70cc enzo op.
|
wo apr 05, 2006 5:45 pm |
Persoonlijk album
|
|
Nollie
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 10:58 pm Berichten: 944 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Sprang-Capelle
|
peteRS schreef: Tis een afweging die je maakt. In principe wordt je er alleen maar beter van, afgezien van het feit dat het je toch wat gaat kosten. Ik zou het zelf niet overwegen. Ik zou het pas doen als het echt nodig is. Ook al komt er een 70cc enzo op.
ben het met peter eens
licht er trouwens ook aan wat voor 70cc je er op zet.
_________________ Een echten man zorgt dat hij bier zuipen kan!
|
wo apr 05, 2006 7:01 pm |
Persoonlijk album
|
|
[YRT]
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 13, 2003 2:32 am Berichten: 2242 Woonplaats: ZH
|
blok reviseren is niks aan als de mijne de 25.000 heeft bereikt wil ik hem ook ff verassen met wat frisse lagers
maja het blijft een kut werkje
|
do apr 06, 2006 8:43 am |
|
|
Indentikit2002
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za maart 12, 2005 5:21 pm Berichten: 160 Woonplaats: Roosendaal
|
johntzr schreef: ik zit met iets soortgelijks mijne heeft 15000 gelopen binnenkort ben ik van plan om 70cc en yasuni dr weer onder te leggen. het blok is verder nog nooit open geweest. zouden jullie nou ook andere lagers en krukas erin zetten?
mijn blokje had ook rond de 15000 gelopen toen ik besloot om me blok te laten reviceren, ik ging een keer kijken hoe het ging met me blok, en toen waren ze er aan bezig, toen heb ik aan een ouwe krukaslager gedraait en daarna aan een nieuwe, het verschil was heel goed merkbaar en toen gelijk een hebo krukas in laten zetten dus als ik jou was, zou ik het toch doen
_________________ ik rij niet hard, ik vlieg laag
|
do apr 06, 2006 10:33 am |
|
|
Ferran
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:27 pm Berichten: 148 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: Maarssen
|
peteRS schreef: Tis een afweging die je maakt. In principe wordt je er alleen maar beter van, afgezien van het feit dat het je toch wat gaat kosten. Ik zou het zelf niet overwegen. Ik zou het pas doen als het echt nodig is. Ook al komt er een 70cc enzo op.
jij zegt dat je t pas zou doen als het egt nodig is, maar dan riskeer je wel op schade aan je krukas, cilinder, lagers of carters en daar zit je ook niet op te wachten
je kan beter voorkomen dan genezen
do apr 06, 2006 1:02 pm |
Persoonlijk album
|
|
Broezz
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jan 26, 2006 12:23 am Berichten: 587 Woonplaats: Sint-Katelijne-Waver
|
Als je klachten hebt over het een of het ander (bv. versnellingen die hij voortdurend mist) zou ik het doen. maar reviseren is een te grote karwei om 'preventief' te doen. Tenzij je je hard verveelt natuurlijk.
Waarom denk je dat de vorige eigenaar aan een liegen was over het feit dat het blok 5000 km geleden gereviseert is?
|
do apr 06, 2006 5:50 pm |
|
|
peteRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm Berichten: 1760 Afbeeldingen: 95 Woonplaats: Zeewolde (FL)
|
Ferran schreef: peteRS schreef: Tis een afweging die je maakt. In principe wordt je er alleen maar beter van, afgezien van het feit dat het je toch wat gaat kosten. Ik zou het zelf niet overwegen. Ik zou het pas doen als het echt nodig is. Ook al komt er een 70cc enzo op. jij zegt dat je t pas zou doen als het egt nodig is, maar dan riskeer je wel op schade aan je krukas, cilinder, lagers of carters en daar zit je ook niet op te wachten je kan beter voorkomen dan genezen
Ik ga er vanuit dat ik het "optijd" merk. Maar dat de lagers kapot gaan en de krukas maakt niet uit aangezien die toch worden vervangen. Maargoed tuurlijk is het beter om het te voorkomen, maar het blijft dan een gok wanneer je het doet en dus zul je uiteindelijk toch moeten gaan afwegen. Maar ach, zolang ie goed rijdt moet je er niks aan doen, simpel.
|
do apr 06, 2006 6:10 pm |
Persoonlijk album
|
|
lagel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 16, 2004 4:03 pm Berichten: 918 Woonplaats: hoeven
|
krukaslagers kun idd beste gewoon op tijd vervangen, baklagers kunnen hety langer uithouden, alleen als je hem dan toch open hebt kun je beter meteen alles doen en zoals werner al zegt blijft een kutwerkje
_________________ Project rs telefonica movistar 2005, Marco Melandri
|
do apr 06, 2006 9:12 pm |
|
|
DennisRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 03, 2005 11:08 pm Berichten: 1466 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Alem
|
wat kost het als je ff je blokje wilt reviseren, alleen aan materiaal?? dus krukaslagers en baklagers en alles wat je nodig ehbt
_________________ De NnisRs
|
do apr 06, 2006 10:05 pm |
Persoonlijk album
|
|
Indentikit2002
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za maart 12, 2005 5:21 pm Berichten: 160 Woonplaats: Roosendaal
|
lagers en keeringen, in totaal iets van 60 euro meen ik
_________________ ik rij niet hard, ik vlieg laag
|
do apr 06, 2006 10:12 pm |
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
mijne heb 17000 gelopen... k blijf mooi nog een tijd zo rije.. vorige eigenaar heeft niet lang opgevoert gereden (prop er uit)... kan weinig kwaad dus..
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
do apr 06, 2006 10:17 pm |
Persoonlijk album
|
|
|