Auteur |
Bericht |
snoopamillo
ApriliaForum Member
|
RS 50 nm Achterwiellager vervangen!!!!
Heb een rs 50 nm met het volgende probleem.
Heb dus deze week een rs 50 gekocht naar mijn mening tip top inorde naar ong 10 km gereden te hebben naar de aankoop licht me achterwiellager deruit.
ik dus meteen stoppen en maar verder gelopen wand me wiel sloeg van lings naar rechts.
Dag der naar meteen nieuwe lagers derin gezet 2 stuks,eerste wat me op viel ze gingen redeleijk moeilijk deruit maar die nieuwe viele dus zo maar derin zonder veel moeite en of hamer.
Dus ja wou tog rijden dus dacht og beetje lock tide en inmekaar zetten. zo gezecht zo gedaan naar alles inmekaar gezet te hebben,ben ik meteen gaan rijden ales draaide soepel dus rijden maar,nou 30 km gereden lager weeer deruit.hoe kan dit en wat moet in er aan doen.
binne kand van wiel is dus uitgesleten zodat lager er erg makelijk in gaat. nieuwe velg kopen of uitdraaien op grotere maat en groter lager derin ???/
weeeet het echt ff niet meer is dit een kwaal van rs of zo ???
|
vr jul 15, 2011 10:59 pm |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Re: RS 50 nm Achterwiellager vervangen!!!!
snoopamillo schreef: Heb een rs 50 nm met het volgende probleem.
Heb dus deze week een rs 50 gekocht naar mijn mening tip top inorde naar ong 10 km gereden te hebben naar de aankoop licht me achterwiellager deruit.
ik dus meteen stoppen en maar verder gelopen wand me wiel sloeg van lings naar rechts.
Dag der naar meteen nieuwe lagers derin gezet 2 stuks,eerste wat me op viel ze gingen redeleijk moeilijk deruit maar die nieuwe viele dus zo maar derin zonder veel moeite en of hamer.
Dus ja wou tog rijden dus dacht og beetje lock tide en inmekaar zetten. zo gezecht zo gedaan naar alles inmekaar gezet te hebben,ben ik meteen gaan rijden ales draaide soepel dus rijden maar,nou 30 km gereden lager weeer deruit.hoe kan dit en wat moet in er aan doen.
binne kand van wiel is dus uitgesleten zodat lager er erg makelijk in gaat. nieuwe velg kopen of uitdraaien op grotere maat en groter lager derin ???/
weeeet het echt ff niet meer is dit een kwaal van rs of zo ??? ja
vr jul 15, 2011 11:51 pm |
|
|
snoopamillo
ApriliaForum Member
|
kort maar krachtig heb je ook nog meer info dan aleen JA
|
za jul 16, 2011 10:42 am |
|
|
snoopamillo
ApriliaForum Member
|
kan ik hem niet ombouwe met een ander achterwiel waaar de lagers wel van houden.
??
|
za jul 16, 2011 11:01 am |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
je kan ook een andere velg kopen, maar je kan beter gewoon je lagerpassing uitdraaien en er een groter lager in doen, dat kost minder.
za jul 16, 2011 1:31 pm |
|
|
SuMo-rider
ApriliaForum Member
|
ja, of een bus in zetten en dan ori maat lager erin doen, eer je dalijk wéér een grotere maat moet.
za jul 16, 2011 4:07 pm |
|
|
snoopamillo
ApriliaForum Member
|
ja dat ga ik ook laten doen uitdraaien,lijkt me tog de beste oplossing.
nu nog ff kijken wie mij kan helpen voor t uitdraaien,en ff overleggen wat nu beter zou zijn groter lager of ring derin met orgineele lager.
morgen meteen ff rond belle waar ik me velg heen kan brengen.
kan ik meteen ff de schakelas keerring vervangen.lekt een beetje.
|
zo jul 17, 2011 11:54 am |
|
|
SuMo-rider
ApriliaForum Member
|
ik zou voor de bus gaan. om de reden die ik al noemde.
ma jul 18, 2011 10:57 pm |
|
|
pjaf
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo maart 14, 2010 3:54 pm Berichten: 508 Woonplaats: Zuid-Limburg
|
er zit bij dat wiel te weinig vlees om de passing uit te draaien. beter pers je er een bus in zoals sumo zegt en die je er een ori lager in of een lager dat een iets kleinere buitenschaal heeft.
|
ma jul 18, 2011 11:38 pm |
|
|
snoopamillo
ApriliaForum Member
|
oke thnx voor de tips, ja heb vandaag zowiezo al helen dag rond zitten te belle uitdraaien word al niks wand niemand te vinden die me kan helpe iedereen zit vol tot eind volgende maand,dus rij ik morge maar ff naar de smit en kijken of hij me een ring derin kan persen. zodra ik een oplossing heb laat ik het jullie weten heb zowiezo ook mooie foto;s gemaakt maar weeet nog niet hoe ik die moet posten. ik hou jullie op de hoogte.
|
wo jul 20, 2011 9:22 pm |
|
|
jsk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 29, 2010 5:38 pm Berichten: 746 Woonplaats: Ottoland(zuid-holland)
|
Ik had ook zo iets. Mijn brommer boer heeft het wel opgelost op een beun marnier maarja het werkt.
Hij heeft een soort ijzer strookje om de lager gedaan (weet niet hoe dat heet maar heb ik wel ergens op papier staan) en zo paste de lager er uiteindelijk in.
Vet beun maar na 2000 km werkt het nog steeds.
|
wo jul 20, 2011 11:01 pm |
|
|
snoopamillo
ApriliaForum Member
|
ik heb de oplossing gevonden he,de binne bus was uitgesleten dus was te kort geworden. dus als je de achter as vast draaide perste je as, t waare de lagers samen,nu heb ik nieuwe bus die op maat is en de lagerpasing gecentert en alles loopt als een zonetje. heb nu -+ 100 km gereden en nog als nieuw.
nu heb ik na 100 km ander probleeem en dan is dat me contaktslot is doorgebrand. motor viel uit en niet meer aan te krijgen met contakt aan. wat blijkt nu is vanbinne alle kontakte verbrand,dus ben ik op zoek maar schema voor contakt slot zodat ik nieuwe kan soldeere. heb nu de uitkabel van de bobiene af en loopt weer goed,zet ik hem erop vald hij uit,ruikt ook verbrand in contaktslot,
heeft iemand een schema alvast bedankt.
|
wo aug 03, 2011 9:27 pm |
|
|
BlackDevil
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo feb 21, 2010 11:06 am Berichten: 606 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: wildervank (GR)
|
staat hier wel ergens op het forumn dacht ik..
|
do aug 04, 2011 11:39 am |
Persoonlijk album
|
|
|