Auteur |
Bericht |
commanderalphanl
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 12, 2010 6:31 pm Berichten: 145 Woonplaats: alphen noord brabant
|
70 cc demper op een 50 cc cilinder
Hallo, ik heb een derbi gpr 2007 pesek met een gianelli uitlaat. hij maakt echt een rot geluid en zit er al een tijdje over te denken een andere DEMPER te kopen, geen hele uitlaat maar alleen een andere demper. ik heb al gekeken naar de maten van de metrakit pro race : of die past op mijn gianelli verleng stuk zegmaar.. en hij past maar die demper zit eigenlijk op een 70 cc uitlaat. en nu is mijn vraag of ik die demper op de uitlaat kan plaatsen zonder dat mijn brommer een beetje raar gaat doen zegmaar. Door de 70 cc demper zal hij wel een zwaarder geluidje gaan maken denk / hoop ik maar dat is ook leuk :) alvast bedankt.
|
do dec 02, 2010 4:08 pm |
|
|
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
Re: 70 cc demper op een 50 cc cilinder
een demper is niet verbonden aan het aantal cc's waar de uitlaat voor gemaakt is, dat zit hem in het expansie gedeelte. dempers van aftermarket uitlaten klinken over het algemeen zwaarder dan een standaard demper. als de demper past (dus drie punts verbinding op 3 punts verbinding, of 2 punts op 2 punts) dan zit het wel goed en kan je die gewoon gebruiken. wat echt een zwaarder geluid oplevert waar jij naar zoekt, is een powerfilter.
do dec 02, 2010 4:26 pm |
|
|
commanderalphanl
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 12, 2010 6:31 pm Berichten: 145 Woonplaats: alphen noord brabant
|
nouja ik zoek niet perse naar een zwaarder geluid, ik wil gewoon van die giannelli herrie af, ja aan een powerfilter ga ik niet beginnen haha, dan zuipt ie meer en ja.. vind het ook verschrikkelijk lelijk, maar de demper bepaald het geluid wat ie maakt toch wel voor een redelijk groot deel ?
|
do dec 02, 2010 4:37 pm |
|
|
Tom Sluiters
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr aug 14, 2009 6:46 pm Berichten: 1495 Woonplaats: Barendrecht
|
verplaats naar onderdelen
Zoals frishh al zegt is een demper niet cc gebonden. Heb je de gia nieuw gekocht? zo niet, dan kan het ook zijn dat de demperwol gewoon vervangen moet worden.
do dec 02, 2010 4:42 pm |
|
|
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 16, 2008 10:16 pm Berichten: 1478 Woonplaats: Amsterdam/Budapest
|
De metrakit dempers maken mooiste geluid van allemaal naar mijn ervaring. Lekker nat. Geen blik geluid. Alles valt pas te maken. Hangt er vanaf hoe je het aanpakt heah. Je kan ook je originele luchtfilterbox ontgrenzen (varkens neusje eruit halen). Maar dat is niet aan te raden zoals ik heb begrepen voor 50cc cilinders. Moeilijk af te stellen. Ik zou met een demper beginnen ofja een powerfilter. Maar powerfilter moet je veel schoonmaken en inolien zodat er hopelijk geen zand en zooi je blok in wordt gezogen.
_________________ Jesse says: no man echt niet meer, geen fut meer voor. Christopher Jambor says: ik pak ff mijn zweep. Jesse says: oke doe dat. Christopher Jambor says: BIATCH! Jesse says: ik ga nu wel ff trekken. Aprilia RS 80 Black/Red 2008.
|
do dec 02, 2010 4:43 pm |
|
|
commanderalphanl
ApriliaForum Member
|
ja mijn gianelli heeft een blik geluid ! precies, daar wil ik dus vanaf :) maar bedankt heh mannen ! ik ga hem kopen ja ik heb de gianelli nieuw gekocht en rijdt er nou een maand of 7 mee denk ik
|
do dec 02, 2010 4:46 pm |
|
|
frishh
ApriliaForum Member
|
commanderalphanl schreef: nouja ik zoek niet perse naar een zwaarder geluid, ik wil gewoon van die giannelli herrie af, ja aan een powerfilter ga ik niet beginnen haha, dan zuipt ie meer en ja.. vind het ook verschrikkelijk lelijk, maar de demper bepaald het geluid wat ie maakt toch wel voor een redelijk groot deel ? dat zuipen valt wel mee, maar je moet dan wel opnieuw afstellen en het filter onderhouden.
do dec 02, 2010 4:55 pm |
|
|
Schoutenrs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo okt 14, 2007 6:24 pm Berichten: 1876 Woonplaats: Hoek van Holland
|
geluid van die giannelli ga je echt niet weg krijgen meeste geluid van die giannelli komt uit je expansie kan je nog beter een metrakit op de kop tikken
_________________ (\___/) ( ='.'= ) (")__(")
|
do dec 02, 2010 5:13 pm |
|
|
commanderalphanl
ApriliaForum Member
|
de expansie ? je bedoeld dat verlengstuk zegmaar?
|
do dec 02, 2010 5:18 pm |
|
|
commanderalphanl
ApriliaForum Member
|
dat is zeer logisch gezien hij daar eerst lekte en om de 100 km een ander geluid begon te maken, stom ding :p
|
do dec 02, 2010 5:19 pm |
|
|
commanderalphanl
ApriliaForum Member
|
maarja.. als ik dan zo'n verlengstuk en een demper koop, maakt hij dan wel een ander geluid ? ( een echt ander geluid )
|
do dec 02, 2010 5:24 pm |
|
|
commanderalphanl
ApriliaForum Member
|
weet iemand hoe ik aan zo'n expansie kom ? ik wil niet een complete uitlaat bijkopen. tips ofzo iemand ?
|
do dec 02, 2010 5:34 pm |
|
|
Schoutenrs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo okt 14, 2007 6:24 pm Berichten: 1876 Woonplaats: Hoek van Holland
|
expansie bedoel ik gewoon mee de bocht ik heb alle uitlaten gehad dus ik weet wel een beetje hoe het klinkt die giannelli raak je wel weer kwijt, zijn erg gewild
_________________ (\___/) ( ='.'= ) (")__(")
|
do dec 02, 2010 5:56 pm |
|
|
commanderalphanl
ApriliaForum Member
|
haha alle uitlaten :p wtf haha, je weet hoe hij klinkt ? de metrakit dan heh ?? vet of ?:p
|
vr dec 03, 2010 2:46 am |
|
|
frishh
ApriliaForum Member
|
klinkt prima, gewoon erop gooien. niet zwaar genoeg? powerfilter.
vr dec 03, 2010 2:48 am |
|
|
|