Auteur |
Bericht |
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
Re: Het grote Carburateurtopic (stel hier je vragen over carbs)
MasterTommy NL schreef: *Thomas* schreef: carbs zijn universeel, heeft nix met derbi of am6 te maken
en keihin is goedkoper dan die dellie 28
trouwens, vertel eens wat meer over die speciale racelagers? Gewoon, een c4 racelagerset op opvoeren.nl... zoeken op merk+type en dan lagers ga je dan sneller?
_________________
|
zo feb 22, 2009 10:22 pm |
Persoonlijk album
|
|
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 11, 2008 5:48 pm Berichten: 1061 Woonplaats: Amsterdam
|
Re: Het grote Carburateurtopic (stel hier je vragen over carbs)
*Thomas* schreef: MasterTommy NL schreef: *Thomas* schreef: carbs zijn universeel, heeft nix met derbi of am6 te maken
en keihin is goedkoper dan die dellie 28
trouwens, vertel eens wat meer over die speciale racelagers? Gewoon, een c4 racelagerset op opvoeren.nl... zoeken op merk+type en dan lagers ga je dan sneller? O, je bedoelde het sarcastisch, wist ik veel... Nee, het is gewoon een betere keuze omdat ik de lagers toch ga vervangen, en deze meer kunnen hebben.
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
|
ma feb 23, 2009 7:53 pm |
|
|
rain man
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 01, 2004 6:53 pm Berichten: 1747
|
Re: Het grote Carburateurtopic (stel hier je vragen over carbs)
[
O, je bedoelde het sarcastisch, wist ik veel...
Nee, het is gewoon een betere keuze omdat ik de lagers toch ga vervangen, en deze meer kunnen hebben.[/quote]
ik weet niet of je helemaal weet waar C3 en C4 voor staat.
Lagers hebben allemaal een bepaalde speling tussen de kogeltjes en de schalen. bij het ene soort lager is deze ruimte groter als de ander.
Bij een C3 lager is er weinig ruimte tussen de kogeltjes en de schalen, en dit heeft als voordeel dat ze dus vrij snel contact met de schalen hebben en dus snel opwarmen. Maar deze lagers zijn minder geschikt om voortdurend lang te draaien op hogere toerentallen omdat ze dan te warm worden en dus meer slijtage krijgen.
Voor de hogere/ constante toerentallen heb je C4 lagers. Deze lagers hebben een grotere speling waardoor ze langer moeten warm draaien, omdat het materiaal van het lager dan uitzet en de juiste passing heeft. Deze lagers kunnen echter WEL tegen langdurig hoge toerentallen. echter slijten deze lagers wel sneller als de met lage temperatuur hoge toeren moeten draaien.
maar met schakelbrommers kom je eigenlijk helemaal niet met constante hoge toeren in aanraking,want je schakelt waardoor je toerental veranderd. Ik zou dan ook alleen bij circuit/sprint scooters C4 lagers gebruiken omdat die langdurig hoge toeren draaien. en bij schakelbrommers (ook sprinters zijn c3) al voldoende.
|
ma feb 23, 2009 8:05 pm |
|
|
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 11, 2008 5:48 pm Berichten: 1061 Woonplaats: Amsterdam
|
Re: Het grote Carburateurtopic (stel hier je vragen over carbs)
rain man schreef: [
O, je bedoelde het sarcastisch, wist ik veel...
Nee, het is gewoon een betere keuze omdat ik de lagers toch ga vervangen, en deze meer kunnen hebben. ik weet niet of je helemaal weet waar C3 en C4 voor staat. Lagers hebben allemaal een bepaalde speling tussen de kogeltjes en de schalen. bij het ene soort lager is deze ruimte groter als de ander. Bij een C3 lager is er weinig ruimte tussen de kogeltjes en de schalen, en dit heeft als voordeel dat ze dus vrij snel contact met de schalen hebben en dus snel opwarmen. Maar deze lagers zijn minder geschikt om voortdurend lang te draaien op hogere toerentallen omdat ze dan te warm worden en dus meer slijtage krijgen. Voor de hogere/ constante toerentallen heb je C4 lagers. Deze lagers hebben een grotere speling waardoor ze langer moeten warm draaien, omdat het materiaal van het lager dan uitzet en de juiste passing heeft. Deze lagers kunnen echter WEL tegen langdurig hoge toerentallen. echter slijten deze lagers wel sneller als de met lage temperatuur hoge toeren moeten draaien. maar met schakelbrommers kom je eigenlijk helemaal niet met constante hoge toeren in aanraking,want je schakelt waardoor je toerental veranderd. Ik zou dan ook alleen bij circuit/sprint scooters C4 lagers gebruiken omdat die langdurig hoge toeren draaien. en bij schakelbrommers (ook sprinters zijn c3) al voldoende.[/quote] Ja dat weet ik ook wel, maar badankt voor je uitleg, maar nee bedankt En ik heb standaard al c4 lagers, dus ik vat die ophef niet helemaal...
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
|
ma feb 23, 2009 8:24 pm |
|
|
Sjacco Geert
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di feb 03, 2009 7:07 pm Berichten: 15
|
Re: Het grote Carburateurtopic (stel hier je vragen over carbs)
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... ductId=726Kan deze op mn orginele spruitstuk (TZR) of is het verstandiger om een andere te kopen? En er staat ook: 'Let op, kelk niet meegeleverd.' Moet ik dan zo'n stage 6 kelk kopen dan?
|
ma maart 09, 2009 7:53 pm |
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
Re: Het grote Carburateurtopic (stel hier je vragen over carbs)
past er niet op, ander spruitstuk heb je wel nodig
_________________
|
ma maart 09, 2009 7:54 pm |
Persoonlijk album
|
|
Sjacco Geert
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di feb 03, 2009 7:07 pm Berichten: 15
|
Re: Het grote Carburateurtopic (stel hier je vragen over carbs)
Oke en ook zo'n stage 6 kelk, of weet iemand een betere?
|
ma maart 09, 2009 8:17 pm |
|
|
jasper
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 08, 2006 4:19 pm Berichten: 691 Woonplaats: Moordrecht
|
Re: Het grote Carburateurtopic (stel hier je vragen over carbs)
waar zit de stationair schroef op een 9 mm carb. Ik heb 1 schroef met een veer eronder gevonden aan de rechterkant maar die lijkt weinig te doen met men stationair...
_________________ Aprilia rs 50 Tetsuya Harada te koop.
|
wo maart 11, 2009 8:27 pm |
|
|
s1acker
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 13, 2008 6:20 pm Berichten: 2940 Woonplaats: Ermelo
|
Re: Het grote Carburateurtopic (stel hier je vragen over carbs)
in het midden van de carb die andere bij de luchtfilter is je luchtschroef :
_________________
Racekees schreef: 60 euro parkeerboete, terwijl ik verdomme achterin de auto m'n telefoon zat te zoeken.. ik stap weer voorin; bonnetje onder de wisser.
|
vr maart 13, 2009 1:06 pm |
|
|
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
Re: Het grote Carburateurtopic (stel hier je vragen over carbs)
MasterTommy NL schreef: Ja dat weet ik ook wel, maar badankt voor je uitleg, maar nee bedankt En ik heb standaard al c4 lagers, dus ik vat die ophef niet helemaal... Standaard c4 lijkt me erg sterk.. dat slijt als een tiet, helemaal op een originele brommer
_________________ Thom'z BeunBaas
|
vr maart 13, 2009 1:10 pm |
|
|
janiler
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 24, 2007 10:40 pm Berichten: 471 Woonplaats: Brabant de gekste
|
Re: Het grote Carburateurtopic (stel hier je vragen over carbs)
Raphaël schreef: Heb hem binnen Nog wat vraagjes.. Zie de foto's, spreken voorzich! ik ben nou ook met een 19mm bezig maar ik kan de olie toevoerslang niet vinden op m'n 14 sha carb zat die er wel op??
_________________ GAANK IS ALLES!!
|
vr maart 13, 2009 4:06 pm |
|
|
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 11, 2008 5:48 pm Berichten: 1061 Woonplaats: Amsterdam
|
Re: Het grote Carburateurtopic (stel hier je vragen over carbs)
Okay, Rechts-midden komt je gaskabel, daarboven je choke kabel. stationairschroef klopt (die heb je al aangegeven ) die twee tuutjes die je met een ? hebt aangegeven: daar moet je even doorheen blazen, komt de lucht er bij het andere tuutje uit, dan komen daar je kvs slangen. gebeurt dat niet, dan is een van de twee je olie aansluiting en zou als je even vanaf de spruitstuk kant in je carb moeten kijken of dat kanaaltje daar uitkomt. ook hier even door het tuutje blazen en kijken of de lucht daar uitkomt waar je het wilt hebben.
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
|
vr maart 13, 2009 8:33 pm |
|
|
janiler
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 24, 2007 10:40 pm Berichten: 471 Woonplaats: Brabant de gekste
|
Re: Het grote Carburateurtopic (stel hier je vragen over carbs)
oke ja er zit maar een tuutje op dus dan zal t wel de olieaansluitig zijn bedankt alleen zit ik nouw nog meey dat m'n luchtfilterbox te hoogkomt en nouw kan m'n tank er niet meer op?? waar kan dat aan ligge ?
_________________ GAANK IS ALLES!!
|
vr maart 13, 2009 8:56 pm |
|
|
wout
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 9:29 pm Berichten: 1549 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Tuil
|
Re: Het grote Carburateurtopic (stel hier je vragen over carbs)
die twee tuutje zijn niet je olie!! en ze komen bijde in de vlotterbak uit dus is ook geen kvs, ik denk dat je die gewoon open moet laten en dat dat ontluchting van je vlotterbak is, kan da kloppen??
_________________ Mijn APRILIA RS50 MY 07
|
zo maart 15, 2009 11:21 am |
Persoonlijk album
|
|
janiler
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 24, 2007 10:40 pm Berichten: 471 Woonplaats: Brabant de gekste
|
Re: Het grote Carburateurtopic (stel hier je vragen over carbs)
ik heb er maar 1 zo'n tuutje op zitte en als er benzine in de carb zit en je houd m schuin komt er daar benzine uit
_________________ GAANK IS ALLES!!
|
zo maart 15, 2009 3:17 pm |
|
|
|