Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
Auteur |
Bericht |
rs-power
ApriliaForum Member
|

lagel schreef: welke cillinder is standaard het snelst/ bruutst getimed. wil ik wel eens weten. en welke cillinder kan het best getuned worden? Denk dat de manston op dit moment ''std'' het bruutst getimed is verder kan elke cilinder ''leuk'' getuned worden.. FleXer schreef: y0, ik wilde een niewe cilinder kopen ik zat te twijfelen tussen de roze en de zwarte top. welke zouden jullie aanraden met mijn setup 19mm, gianelli uitlaat....ik wil namelijk niet mn lagers en krukas aanpassen, en ik heb ook geen zin in problemen als een slippende koppeling etc. ==> ik neig dat naar de zwarte, maar als jullie nou zeggen dat ik met een roze top ook geen gezeik krijg dan neem ik die. mvg felix Roze top kan prima (zelf ook een tijdje gehad ook @ std krukas gewoon knallen) danlen schreef: Cilinder + kop DR
D=49mm, 80cc, gietijzer, LC. Nieuw! Incl. cil. kop! Past op oa: Aprilia RS50
Wie heeft ervaringen met deze cilinder? Het is van het merk DR.
Zo ja wat voor cilinder is het?
de DR is exact hetzelfde als de Zwarte Top Performance alleen onder een andere naam is die en stuk goedkoper :) (zwarte top is de mildere versie van de roze top) heb zelf zwarte en roze top gehad
leuk betrouwbaar koppel cilindertjuh lekker kracht onderin en erg geschikt voor straat gebruik/cruisen
_________________ [5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)
|
wo okt 05, 2005 10:50 pm |
|
 |
Nightshader
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 01, 2005 8:34 pm Berichten: 17 Woonplaats: Delft
|
Heb sinds kort een Zwarte Top en kan je melden dat deze lekker werkt in lage toeren en bij z'n 7.5 KRPM ineens een toegift heeft met lekker veel koppel. Prima reacties met een 120 sproeier / 17.5mm - moet waarschijnlijk nog wat kleiner als ie ingelopen is.
|
do okt 06, 2005 12:22 am |
|
 |
danlen
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 14, 2005 6:01 pm Berichten: 645 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Staphorst
|
Oke bedankt,
Ja hij is zeker een stuk goedkoper als de zwarte top.
Denk dat ik dan voor de DR ga.
_________________ Hola , Como Estas ?
|
vr okt 07, 2005 4:34 am |
|
 |
Stevige Pupke!!
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 13, 2005 8:24 pm Berichten: 673 Afbeeldingen: 8 Woonplaats: Kesteren!!
|
heej RS-power!
je zegt bij de manston dat ie een hoog vastloopgehalte (ofzo haha!) heeft, maar ik vin da wel meevalle, heb er zelf geen enkel probleem mee...
bij scootertjes is het wel vaak het geval, zoals je daar ook al zegt, maar volgens mij bij schakels helemaal nie! haha
ik  er nou al een paar maanden mee (niet dat ik heel veel rijdt hoorz) en heb nog nie eens een warmloper gehad!
en de truck schijnt te zijn om een gaatje in je zuiger te bore op de plek waar ie de spijl raakt, want dan smeert ie hem heel goed! heb ik ook en geen enkel probleem, weet jij hier meer van?
laterr pup
_________________ RPP Appie Manston Sprinter...
en inmiddels lid van de RPP-knockploeg
|
vr okt 07, 2005 8:27 am |
Persoonlijk album
|
 |
FleXer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo okt 03, 2004 1:02 pm Berichten: 85 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Nigtevecht
|
he kunnen me standaard agers een roze op wel aan?
_________________ ..Mn rs: http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=3773 ..
|
vr okt 07, 2005 10:47 pm |
|
 |
apriliars50power
ApriliaForum Member
|
Ik heb ff een vraagje heeft iemand een poortmapje of alle afmetingen van de hebo manston replica 50 cc .. of kan iemand mij helpen hieraan te komen ?
l
|
ma okt 10, 2005 8:18 pm |
|
 |
apriliars50power
ApriliaForum Member
|
niemand een antwoord ?
|
do okt 13, 2005 5:05 pm |
|
 |
rs-power
ApriliaForum Member
|

FleXer schreef: he kunnen me standaard agers een roze op wel aan? standaard lagers zijn C3 met die rij ik ook op me manston Stevige Pupke!! schreef: heej RS-power! je zegt bij de manston dat ie een hoog vastloopgehalte (ofzo haha!) heeft, maar ik vin da wel meevalle, heb er zelf geen enkel probleem mee... bij scootertjes is het wel vaak het geval, zoals je daar ook al zegt, maar volgens mij bij schakels helemaal nie! haha ik  er nou al een paar maanden mee (niet dat ik heel veel rijdt hoorz) en heb nog nie eens een warmloper gehad! en de truck schijnt te zijn om een gaatje in je zuiger te bore op de plek waar ie de spijl raakt, want dan smeert ie hem heel goed! heb ik ook en geen enkel probleem, weet jij hier meer van? laterr pup Ik zeg dat die een hoog warmloop gehalte heeft (veel manstons zijn erg krap ivm de lage zuigerspeling) het zou een optie kunnen zijn maar ik pak het niet op die manier aan.. apriliars50power schreef: Ik heb ff een vraagje heeft iemand een poortmapje of alle afmetingen van de hebo manston replica 50 cc .. of kan iemand mij helpen hieraan te komen ? l
Hmzz sorry man moet je anders ff zelf maken maar ik heb er geen voor je
|
do okt 13, 2005 6:41 pm |
|
 |
danlen
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 14, 2005 6:01 pm Berichten: 645 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Staphorst
|
oke ben ik weer
welke van de 3 heeft meeste trekkracht,
heb je topic doorgelezen maar staat weinig over trek.
cilinder 75cc + kop Top Perfor. Extrema O.T.
cilinder 47mm + kop Extrema/RS Gilardoni
cilinder 49mm + kop Top Perfor. Extrema/RS
bvd
|
do okt 13, 2005 6:42 pm |
|
 |
rs-power
ApriliaForum Member
|
danlen schreef: oke ben ik weer
welke van de 3 heeft meeste trekkracht, heb je topic doorgelezen maar staat weinig over trek.
cilinder 75cc + kop Top Perfor. Extrema O.T. cilinder 47mm + kop Extrema/RS Gilardoni cilinder 49mm + kop Top Perfor. Extrema/RS
bvd
hmzz zou je ff wat duidelijk kunnen zijn en de namen van cils invullen
volgens mij bedoel je
de zwarte top
de roze top
en gila 70cc
en wat wil je erover weten?
|
do okt 13, 2005 7:22 pm |
|
 |
danlen
ApriliaForum Member
|
ja zo staat het op vdhparts.
maar ik zou graag een cil willen met trekkracht,gaat niet om de top.
maar als het om de roze,zwarte,gil gaat dan zal de roze wel het beste zijn of niet?
Of is de zwarte ook wel goed genoeg ? omdat ik dan ook voor de DR kan gaan.
heb je enig idee?
|
do okt 13, 2005 8:10 pm |
|
 |
rs-power
ApriliaForum Member
|
danlen schreef: ja zo staat het op vdhparts. maar ik zou graag een cil willen met trekkracht,gaat niet om de top.
maar als het om de roze,zwarte,gil gaat dan zal de roze wel het beste zijn of niet?
Of is de zwarte ook wel goed genoeg ? omdat ik dan ook voor de DR kan gaan.
heb je enig idee?
roze top is een stuk strakker getimed  heb je dus ook meer vermogen mee
maargoed dr/zwarte top scheelt wel weer geld (tis gewoon of je net dat ietsjes meer wil)
(heb zelf zwarte en roze top op me rs gehad)
|
do okt 13, 2005 8:19 pm |
|
 |
danlen
ApriliaForum Member
|
ja oke,
scheelt het veel dan tussen de zwarte en de roze?
of merk je het alleen op top snelheid?
|
do okt 13, 2005 8:25 pm |
|
 |
rs-power
ApriliaForum Member
|
danlen schreef: ja oke,
scheelt het veel dan tussen de zwarte en de roze? of merk je het alleen op top snelheid?
zal ietsjes meer effectieve toeren knallen
de kracht van die cil is ook iets meer
maar op top merk je idd het verschil het meest 
|
do okt 13, 2005 10:23 pm |
|
 |
danlen
ApriliaForum Member
|
oke lijkt voor mij de DR/zwarte het beste.
bedankt
|
do okt 13, 2005 10:36 pm |
|
 |
|