Auteur |
Bericht |
WaPs
ApriliaForum Member
|
jooow...er wordt hier veel gepraat over banden zie ik en aangezien ik eergister mn achterband heb lek gereden, heb ik jullie advies even nodig. Ik heb trouwens een rs50 nm.
- Wat is de beste band in prijs/kwaliteit verhouding?
- Is het het beste om het wiel er zelf af te halen of dat door de dealer te laten doen? (als ik het niet zelf doe moet mn brom worden opgehaald of moet ik er op mn velg heenrijden)
- Wat zijn ongeveer de kosten van het repareren en monteren van je band/wiel? (dit ter info aangezien ik zeker wil weten dat ik niet door de dealer wordt genaaid)
AArgghH ik wil rijden met dit heerlijke weer
Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door WaPs op di maart 20, 2007 3:09 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
ma maart 12, 2007 6:02 pm |
|
|
peteRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm Berichten: 1760 Afbeeldingen: 95 Woonplaats: Zeewolde (FL)
|
Prop erin laten zetten? Kost maar een paar euro en hoeft niets voor te worden gedemonteerd.
Als je band al redelijk versleten is, dan is een prop eigenlijk geen optie meer omdat het profiel te ver is versleten en het gevaarlijk kan worden omdat de prop eruit kan schieten. Dan zou ik zelf een Michelin Pilot Sporty nemen, of het de beste band is weet ik niet, dat weet niet niemand want niemand heeft ooit met alle banden gereden Het is wel een van de betere als ik het zo hoor.
Dan vervolgens zou ik het wiel zelf eraf halen en met het wiel naar de bandenboer gaan, die haalt je band eraf en legt de nieuwe erop. Dit kost zo'n 10 euro.
|
ma maart 12, 2007 7:42 pm |
Persoonlijk album
|
|
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
Ja, pilot sporty's zijn wel goed hoor!
Mijn Vee Rubbers beginnen nu met dit weer wel lekker grip te geven gelukkig. Kon er nu al wel met 80 de bocht mee om.
Maar zodra het weer ook maar iets vochtiger wordt rijdt het echt super bagger. Maarja, dat verhaal is bekend...
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
ma maart 12, 2007 7:54 pm |
Persoonlijk album
|
|
WaPs
ApriliaForum Member
|
ok...duidelijk...ik kan alleen de achterbrug van mn brommer nergens aanvast knopen of ergens opzetten :S...beetje vervelend!
ik had trouwens ook ergens gelezen dat het erinzetten van zon prop verboden zou zijn. ik weet niet meer waar ik dat vandaan had maar even aan jullie de vraag of dat werkelijk zo is?
|
ma maart 12, 2007 7:57 pm |
|
|
floRiS50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 27, 2007 1:12 am Berichten: 2996 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Middelburg
|
lijkt me niet, ongeveer alle dealers doen het. hier in de buurt dan
_________________ Honda VTR1000 Firestorm
|
ma maart 12, 2007 8:47 pm |
|
|
aprilia kevin
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 14, 2006 11:20 am Berichten: 3063 Afbeeldingen: 41 Woonplaats: Center Parcs
|
peteRS, heb wel gelijk... heb nu die Aprilia MT75 maar laat er straks 100 breedt voorband op mikken en 130 breedt achterbank van Michelin Sporty... volgens de meeste een goede band en volgens de dealer ook een aanraader, ze zijn zo zacht als leverpastij maar ja, dan moet je ook hebben in de zomer he Dat voorproefje van de zomer hebben we vandaag alvast gehad
_________________ Aprilia RS50 Red-White 08"> verkocht aan dafichias Aprilia RS50 Nero 05" > (is niet meer...) **All petrolheads should own an Alfa if they want to know what differentiates a car from a toaster; Jeremy Clarkson**
|
ma maart 12, 2007 8:52 pm |
Persoonlijk album
|
|
Neles
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo aug 09, 2006 11:13 pm Berichten: 257 Afbeeldingen: 12 Woonplaats: Den Burg, Texel
|
Als je nog veel profiel heb laat je er ff een prop in schieten dat is 2 minuten werk en dealer pompt hem weer op en je kan weer vrolijk verder rijden :)
_________________ Aprilia rs50 Melandri 2000!
|
ma maart 12, 2007 9:41 pm |
Persoonlijk album
|
|
peteRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm Berichten: 1760 Afbeeldingen: 95 Woonplaats: Zeewolde (FL)
|
floRiS50 schreef: lijkt me niet, ongeveer alle dealers doen het. hier in de buurt dan
Het is wel verboden, ik ben 5 bedrijven langs gegaan toendertijd en die weigerde het te doen omdat het niet mag. De zesde wilde het wel doen voor me.
Het is gewoon absoluut veel te gevaarlijk voor vooral motors om er nog een prop in te jagen. Loopt slecht voor je af als ie eruit schiet namelijk en dan zou het bedrijf verantwoordelijk kunnen zijn...
Maar mijn band was nog vrij nieuw en de schroef zat in een geultje dus de prop kon er mooi in.
Je kan trouwens ook gewoon zelf zo'n setje kopen. De "prop" is gewoon een sliertje rubber wat in het gaatje wordt gepropt.
|
ma maart 12, 2007 9:56 pm |
Persoonlijk album
|
|
Neles
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo aug 09, 2006 11:13 pm Berichten: 257 Afbeeldingen: 12 Woonplaats: Den Burg, Texel
|
Waarom zou het verboden zijn? als het verboden was dan zouden ze het toch niet doen.. en zou het niet bestaan? ze verkopen zon set ook gewoon bij de halfords voor normale fietsen en race fietsen moet je op het ventiel aansluiten of je koopt zon rubbere staaf, pompt band op zoekt gat op of je trekt bijv de spijker eruit die erin zit. en je steekt met een priem die rubbere prop er dubbel in en goed op pompen en klaar is kees
|
ma maart 12, 2007 9:59 pm |
Persoonlijk album
|
|
WaPs
ApriliaForum Member
|
ja dat begrijp ik allemaal allleen is de vraag wat de beste/veiligste/goedkoopste oplossing is
|
ma maart 12, 2007 10:03 pm |
|
|
Neles
ApriliaForum Member
|
Het allerbeste is Nieuwe acterband maarja als die er nog goed uitziet goed profiel en je er tevreden over bent zou ik een prop doen en is in mijn ogen allerbei even veilig en prop kost niks vergeleken met een nieuwe achterband
|
ma maart 12, 2007 10:16 pm |
Persoonlijk album
|
|
peteRS
ApriliaForum Member
|
Neles schreef: Waarom zou het verboden zijn?
Dat heb ik toch uitgelegd? Het is te gevaarlijk bij een motor, en de verantwoordelijkheid kan bij het bedrijf worden neergelegd.
|
ma maart 12, 2007 11:55 pm |
Persoonlijk album
|
|
Nightmare5
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo apr 02, 2006 1:05 pm Berichten: 596 Woonplaats: Opmeer
|
ik heb een prop op m'n voorband zitten en dat voel je zo nu en dan met erg nat weer wel (dan hebben we het wel over bijna hozen maja ...)
_________________ - HPC - Parts and Customising -
- Team H-p-c.nl -
|
di maart 13, 2007 8:27 am |
|
|
Daan88
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 06, 2005 11:55 am Berichten: 1887 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: beemster
|
ik zou er gewoon een prop in zetten, als je profiel nog goed is, ik heb ook bijna 2 jaar met een prop er in gereden niks aan te merken
|
di maart 13, 2007 10:23 am |
Persoonlijk album
|
|
WaPs
ApriliaForum Member
|
dat wordt dan dus een prop. net ff de brommerboer gebeld en als ik de band bij hem zou brengen zou het 10 euries kosten om zon prop erin te laten zetten. kdenk dat ik dat dan maar doe. kmoet nu wel eerst mn achterwiel eraf halen. is dat moeilijk? waar moet je op letten?
|
di maart 13, 2007 1:50 pm |
|
|
|