Auteur |
Bericht |
team-rs
ApriliaForum Member
|
Re: Het grote koppeling topic (als je vragen over koppelingen)
*Vincent* schreef: okee prima, wie heeft er hier een setup met een PK'tje of 20? Gaan we daar originele koppeling op zetten, dus 4-plaats, en dan zetten we daar malossi veertjes op. Kijken of die het houdt.
en trouwens peter, hoe meer platen hoe makkelijker / soepeler hij ontkoppelt? mhr -team (getuned) aangepaste gp pijp hpi malossi inlaat (getuned) 34mm koso( getuned) had met slechte afstelling ong 19.4 pk met volgensmij std plaaten in het begin en malossi veertjes maar slipt egt alseen malle met burnen 13000 toeren maar wiel draait egt super langzaam dus
_________________ money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets
|
di maart 30, 2010 4:08 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
maak een filmpje en dan gaan we vragen aan Peter of hij het kan verklaren. en probeer anders eerst met ori koppeling en nieuwe platen, koop je die extra plaat en tussenplaat alvast.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
di maart 30, 2010 4:44 pm |
|
|
af1special
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 02, 2004 2:43 pm Berichten: 4328 Woonplaats: Moerkapelle
|
posts verwijderd, graag een beetje niveau houden hier
_________________ ben z`n sprinter Nederlands Record 50 cc sprint: 7.738 & Nederlands Record 70 cc sprint: 7.117 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Jubbega 2011 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Damwoude 2010 1ste 50 cc Jubbega 2010 1ste 70cc Genemuiden 2012 1ste 70 cc Genemuiden 2013
|
di maart 30, 2010 5:13 pm |
|
|
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
Haha vincent, denk nou eens een x goed na en kijk nou nog eens 1x naar die formule :
F weerstand = wrijvingscoefficient * drukkracht veren..
De originele gevoerde platen / stalen platen zijn naar alle waarschijnlijkheid van kak kwaliteit waardoor je wrijvingscoefficient laag uitvalt en je veerkracht dus veel hoger moet zijn om een bijv. een koppel van 10 Nm (fictieve waarde..) door te voeren. Polini platen, metrakit platen, etc komen met speciale metalen platen + betere qualiteit voering waardoor de wrijvings coefficient hoger is dan origineel, dit in combinatie met een zelfde veerkracht / iets sterkere veren geeft dus een veel sterkere koppeling..
De moraal van het bovenstaande verhaal, een 5 plaatskoppeling klinkt wel interessant (en is wel super stoer, sjonnie, lauw, etc..) maar beter investeer je gewoon in goede kwaliteit platen..
_________________ Thom'z BeunBaas
|
di maart 30, 2010 9:23 pm |
|
|
apriliasquid
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma dec 22, 2008 11:08 pm Berichten: 1832 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Beijerland
|
en goede platen + 5 plaats + wat sterkere veer =?? nog beter koppeling of niet?
_________________ Rs50 tekoop in onderdelen! http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=18182&start=0
|
di maart 30, 2010 9:30 pm |
Persoonlijk album
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
|
Zo slecht zullen ze wel niet zijn, want tot ongeveer 10 PK houden ze gewoon goed. het is gewoon geen performance, maar eigelijk is niets aan een origineel AM6 blok performance. schuine vertanding op de koppeling, een 9, 12 of 16 mm carburateur (mis ik er nog een?), er zitten cilinders tussen die niet echt goed zijn afgewerkt (kijk naar de 1e Gilardoni 1, met een ongelijke uitlaatpoort), de uitlaten zien niet perfect berekent op de cilinder, en toch haalt dat met originele vertanding alleen zonder begrenzing nog wel 80-90 echte km's? vind ik eigelijk nog best redelijk.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
di maart 30, 2010 9:47 pm |
|
|
petertzr
ApriliaForum Member
|
wat voegt heel dat verhaal nou toe aan koppelingen vincent? niets toch? @ apriliasquid, goede platen en goede veren en je bent er
|
di maart 30, 2010 10:03 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
|
mijn verhaal voegt eigelijk helemaal niks toe aan koppelingen maar geeft wel aan dat het hele AM6 blok niet echt fantastisch is, en dat een koppeling die het houdt tot 10 PK en waarschijnlijk nog iets verder helemaal niet zo slecht is.
|
di maart 30, 2010 10:09 pm |
|
|
Daan Vrieze
ApriliaForum Member
|
Ik rijd nu met een DR80 20mm dellortho yasuni HMR2
Mijn koppeling slipt nu als n gek.. Welke platen/veren zijn t best om er in te doen?
_________________ TZR ! viewtopic.php?f=11&t=12490
|
di apr 06, 2010 3:08 pm |
|
|
Robert63372
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 16, 2009 5:55 pm Berichten: 328 Woonplaats: Groningen city!
|
petertzr, F-weerstand = wrijvingscoefficient * Fveren een extra plaat betekent dan toch ook meer wrijving? en wat zou volgens jou dan de beste koppeling set zijn (voor op snelle setups) iedereen zegt dat de polini 5 plaats de beste koppeling is maar jij zegt eigenlijk dat een 4plaats zelfs beter kan zijn? (betrek de veren er niet bij die bij de koppeling worden geleverd) mijn voorkeur gaat naar die van stage 6 aangezien stage 6 voor scooterblok een perfecte koppeling heeft geleverd, polini 5 plaats heeft 1 plaat meer maar is dunner (dus minder sterk?) ik zoek dus nog een set voor op mijn setup met mk pr70 cilinder, maarja welke
_________________ Project: Aprilia rs sbk custom: viewtopic.php?f=14&t=15600
|
di apr 06, 2010 4:01 pm |
|
|
petertzr
ApriliaForum Member
|
Ik rijd zelf met een polini 5 plaats koppeling, het voordeel van die koppeling is gewoon dat de voering + tussenplaten van erg goede kwaliteit zijn . Maar polini zou inderdaad met dezelfde voering een 4 plaats kunnen maken, die extra plaat voegt geen extra wrijving toe oid
|
di apr 06, 2010 8:04 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
|
Maar meer platen ontkoppelt wel makkelijker, voegt toe aam de lekker rijden factor.
|
wo apr 07, 2010 1:49 am |
|
|
MBgek
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 07, 2007 10:43 pm Berichten: 2268 Woonplaats: Baarn
|
wat boeit lekker rijden nou op een sprinter
_________________ bier is lekker
|
wo apr 07, 2010 8:28 pm |
|
|
Patrick B
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo dec 28, 2008 8:36 pm Berichten: 91 Woonplaats: Numansdorp
|
Dan mag Peter mij verklaren, waarom mijn koppeling @ 20pk wel slipt met 4 platen en met 5 platen en dezelfde veren niet?
|
wo apr 07, 2010 8:39 pm |
|
|
Lucas
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za dec 11, 2004 1:59 pm Berichten: 1467 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: 's-Graveland
|
Omdat de veren met 5 platen strakker staan dan met 4 platen..
_________________ Peter ze R6 is hip! 50cc Schakel record;....Reactie.......Top Snelheid....Eindtijd ................................................................. 0.03............93.0.................8.459
|
wo apr 07, 2010 8:52 pm |
|
|
|