Auteur |
Bericht |
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
rieju-rrx schreef: Oke dat scheelt inderdaad een hoop. En is de bak van een AM6 of Derbi blok korter? En zit er verschil in tussen OT en NT qua bakverhoudingen of waren ze in Spanje lui en dachten ze kom laten we die ouwe bak er gewoon net zo goed in gooien en het een nieuwe naam geven ja dat zijn ze altijd de bak is wel hetzelfde dacht ik op scooterfreaks staat zo'n tabel van am6 en derbi, en de derbi tabel is ot dacht ik, en die komt overeen met de gegevens uit het werkplaatshandboek van een nt
_________________
af1rs schreef: ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.
|
ma nov 14, 2011 12:22 am |
|
|
Mauricio95
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr sep 02, 2011 11:00 pm Berichten: 33 Woonplaats: Almere
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
Superbedankt voor de reacties! Ik zat eerst ook aan de standaard te denken alleen de is 460 eu op opvoeren.nl dus dat is mij net iets te duur . is er eigenlijk wel een gilardino 50cc voor het nieuwe derbi blok? wat vinden jullie van de malossi mhr replica, is die een beetje slijtvast?
|
ma nov 14, 2011 11:58 am |
|
|
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
Hahaha jij toerendonder! Dat is niet echt bepaald een cilinder voor jou. Maar wat is er mis met je huidige cilinder dan?
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
ma nov 14, 2011 12:36 pm |
Persoonlijk album
|
|
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
MartinW schreef: rieju-rrx schreef: Oke dat scheelt inderdaad een hoop. En is de bak van een AM6 of Derbi blok korter? En zit er verschil in tussen OT en NT qua bakverhoudingen of waren ze in Spanje lui en dachten ze kom laten we die ouwe bak er gewoon net zo goed in gooien en het een nieuwe naam geven ja dat zijn ze altijd de bak is wel hetzelfde dacht ik op scooterfreaks staat zo'n tabel van am6 en derbi, en de derbi tabel is ot dacht ik, en die komt overeen met de gegevens uit het werkplaatshandboek van een nt Neen, die tabel is NT.
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen
|
ma nov 14, 2011 12:43 pm |
Persoonlijk album
|
|
Mauricio95
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr sep 02, 2011 11:00 pm Berichten: 33 Woonplaats: Almere
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
@ rieju-rrx Mijn blok fluit en had van iemand gehoord dat het blok dan gereviseerd moest worden, en me cilinder heeft al 21000km gelopen en ik denk dat ik me er dan alvast moet gaan voorbereiden om een nieuwe tekopen. ik krijg ook het idee dat hij tikt maar ik zou nu wel effe proberen een filmpje te maken.
|
ma nov 14, 2011 12:51 pm |
|
|
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
Hooguit even honen en een overmaatje, kan ie weer 25 k mee. Als je blok fluit kan ook je vloegwielkeerring wel lek zijn. Maar 25k is inderdaad wel de kilometerstand die aangehouden wordt voor een revisie. Maar je blok reviseren enkel omdat hij fluit, dat is grote onzin.
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen
|
ma nov 14, 2011 2:26 pm |
Persoonlijk album
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
als je em altijd netjes warm rijdt moet je gewoon bij 20k een zuigertje vervangen, en dan zou die in theorie zo nog 20k mee kunnen. maar de gietijzeren replica die bij jos dijkman te koop is, is een goede slijtvaste vervanging cilinder.
fluiten duidt vaak op een lekke keerring idd. je kan versleten lagers herkennen aan een gierend/piepend geluid in hoge toeren.
_________________
af1rs schreef: ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.
|
ma nov 14, 2011 8:24 pm |
|
|
Mauricio95
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr sep 02, 2011 11:00 pm Berichten: 33 Woonplaats: Almere
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
@Marien Bedankt voor je reactie! Dan kan ik nog wel effe door rijden @ MartinW bedank voor je reactie! welke cilinder bedoel je precies
|
ma nov 14, 2011 10:39 pm |
|
|
ThomaSBK
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 19, 2009 9:44 pm Berichten: 4057 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zutphen
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
Mauricio95 schreef: @Marien Bedankt voor je reactie! Dan kan ik nog wel effe door rijden @ MartinW bedank voor je reactie! welke cilinder bedoel je precies fluiten of gieren ? kunnen namelijk net zo goed je krukaslagers zijn en dan zou ik toch niet doorrijden als ik u was.
_________________ http://instantboss.org/
|
ma nov 14, 2011 10:40 pm |
Persoonlijk album
|
|
Mauricio95
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr sep 02, 2011 11:00 pm Berichten: 33 Woonplaats: Almere
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
@ThomasSBK Hij fluit, maar dan wel erg hard. maar dit gebeurd wel op hoge toeren.
|
ma nov 14, 2011 10:56 pm |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
haal ff je ontstekingskap eraf, en probeer je vliegwiel op en neer te bewegen heeft deze speling, dan zijn je krukaslagers af. ik bedoel deze cilinder: http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=4821
_________________
af1rs schreef: ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.
|
di nov 15, 2011 10:33 am |
|
|
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
Toen ik wist dat het krukaslagers waren kwam er een schurend geluid uit.
@MartinW is die 'import' cilinder echt zo slijtvast? En heeft hij een gelijk prestatie niveau aan ori?
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
di nov 15, 2011 2:14 pm |
Persoonlijk album
|
|
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
Lagers ratelen.
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen
|
di nov 15, 2011 2:57 pm |
Persoonlijk album
|
|
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
Nou ik heb een echte rieju en er was roest te vinden in de krukaslagers en small end naaldlager. Er was ook een bevinding van enigzins zand dat er tussen door is gekropen.
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
di nov 15, 2011 3:37 pm |
Persoonlijk album
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
rieju-rrx schreef: Toen ik wist dat het krukaslagers waren kwam er een schurend geluid uit.
@MartinW is die 'import' cilinder echt zo slijtvast? En heeft hij een gelijk prestatie niveau aan ori? yes is gietijzer he, dat is sowieso slijtvast en doet niet onder voor origineel qua prestaties.
_________________
af1rs schreef: ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.
|
di nov 15, 2011 7:20 pm |
|
|
|