Auteur |
Bericht |
XLER8R
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 27, 2009 6:57 pm Berichten: 2022 Woonplaats: Wijk en Aalburg
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
SakerTje schreef: iemand ervaringen met airsal 80cc? ben ik wel benieuwd naar Ik had de 70cc, meer power dan dr80 en wel slijtvast, iets hogere top, wheelie power. Vreet alleen zuigertjes van airsal zelf. Kutkwaliteit. Heb hem te koop trouwens, 50 euro ex zuiger.
_________________ Micro Power!
|
ma maart 29, 2010 3:13 pm |
|
|
SakerTje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 28, 2009 8:04 pm Berichten: 2258 Woonplaats: sintjuttemis
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
hmm, moet wel iets hebben waar ik niet veel naar om hoef te kijken dus gila 75 is een goed keuze voor dagelijks gebruik? die vreet geen zuigertjes?
|
ma maart 29, 2010 3:18 pm |
|
|
No fear
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 10:45 pm Berichten: 2269 Woonplaats: China
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
Nee gila is zeker leuk cilindertje. Lekker normaal enzo wel snel en erg slijtvast dus
_________________ Power is useless without control!
|
ma maart 29, 2010 4:05 pm |
|
|
eduardgpr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di apr 29, 2008 1:39 pm Berichten: 879 Woonplaats: Punthorst
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
XLER8R schreef: SakerTje schreef: iemand ervaringen met airsal 80cc? ben ik wel benieuwd naar Ik had de 70cc, meer power dan dr80 en wel slijtvast, iets hogere top, wheelie power. Vreet alleen zuigertjes van airsal zelf. Kutkwaliteit. Heb hem te koop trouwens, 50 euro ex zuiger. Bullshit! de 80cc van airsal zijn tegenwoordig prima!! Kan best zijn dan DR80 sluitvaster is maar airsal is zeker geen rommel... En het merk zuiger wat erin zit, is zeker niet slecht.
|
ma maart 29, 2010 7:20 pm |
|
|
SakerTje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 28, 2009 8:04 pm Berichten: 2258 Woonplaats: sintjuttemis
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
denk dat ik dan toch naar de gila 75 ga kijken ben benieuwd hoe dat gaat lopen met de setup die ik nu heb
|
ma maart 29, 2010 8:11 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
Als je zuigers zo snel op gaan neem je dan gewoon een zuiger met dubbele zuigerveer. Slijt minder snel.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
ma maart 29, 2010 11:40 pm |
|
|
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
bulllllllllllllllllllllshit
_________________ Thom'z BeunBaas
|
di maart 30, 2010 12:23 am |
|
|
No fear
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 10:45 pm Berichten: 2269 Woonplaats: China
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
Onzin vincent
_________________ Power is useless without control!
|
di maart 30, 2010 8:38 am |
|
|
MBgek
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 07, 2007 10:43 pm Berichten: 2268 Woonplaats: Baarn
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
*Vincent* schreef: Als je zuigers zo snel op gaan neem je dan gewoon een zuiger met dubbele zuigerveer. Slijt minder snel. 2 zuigerveren = meer contact met de wand = meer slijtage
_________________ bier is lekker
|
di maart 30, 2010 8:58 am |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
en minder kantelen van de zuiger, dus slijt minder snel? waarom hebben zuigers anders bij snelle cilinders 1 zuigerveer en bij minder snelle 2... zodat de zuiger minder kantelt dus minder snel slijt?
en waarom hebben 4-takten dan 3 zuigerveren in een boel gevallen? Die hebben zelfs een olieschraapveer deronder... en die ciliners gaan toch soms wel een goede 400000 KM mee?
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
di maart 30, 2010 11:29 am |
|
|
XLER8R
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 27, 2009 6:57 pm Berichten: 2022 Woonplaats: Wijk en Aalburg
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
*Vincent* schreef: en minder kantelen van de zuiger, dus slijt minder snel? waarom hebben zuigers anders bij snelle cilinders 1 zuigerveer en bij minder snelle 2... zodat de zuiger minder kantelt dus minder snel slijt?
en waarom hebben 4-takten dan 3 zuigerveren in een boel gevallen? Die hebben zelfs een olieschraapveer deronder... en die ciliners gaan toch soms wel een goede 400000 KM mee? Minder weerstand, meer snelheid. 4 takt is een ander verhaal, maar ontopic. Airsal zuiger, een nieuwe, had ik na 1000 aan flarden gereden en dikke krassen erop, toch reed het nog. Dat wel
_________________ Micro Power!
|
di maart 30, 2010 11:42 am |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
en waarom zouden ze dan bij minder snelle cilinders 2 zuigerveren doen, als dat alleen maar meer weerstand geeft? dit slaat echt nergens op.
en, had je wel de 1e 100 km ofzo rustig gedaan met rijden?
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
di maart 30, 2010 11:55 am |
|
|
XLER8R
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 27, 2009 6:57 pm Berichten: 2022 Woonplaats: Wijk en Aalburg
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
Ja, extra gesmeerd. Als je in mn topic keek, zie je hoe netjes ik er altijd mee was omgegaan Altijd warmrijden etc. Kwam er ook pas achter toen ik hem origineel wilde maken. En je zegt het zelf al, door 2 zuigerveren wordt hij gewoon minder snel, dus heb je een langzamere cilinder, niet iedereen wil een toerenbeuker
_________________ Micro Power!
|
di maart 30, 2010 12:01 pm |
|
|
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
Vincent, het kantelen van je zuiger hangt af van de zuigerspeling + de lengte van je zuiger + de plek van je pistonpen, etc.. Een of twee veren maakt hier helemaal niets voor uit..
_________________ Thom'z BeunBaas
|
di maart 30, 2010 12:36 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
kleine toevoeging, net rijles en mn instructeur heeft MTS motortechniek gedaan.. Je zuigerveren doen ook een deel van de koeling van de zuiger, als je meer zuigerveren hebt wordt je zuiger meer gekoelt. dus slijt hij ook daardoor minder. Verder kantelt je zuiger over het algemeen minder als je meer zuigerveren hebt. Bij 4takt maakt de hoeveelheid zuigerveren in principe niet uit omdat je geen wanden hebt om tegen te knallen, de auto waarin ik les heeft 3 compressieveren en 1 olie schraapveer. met een auto maak je in principe toch geen toeren (zeker met een diesel niet) dus kunnen die veren makkelijk... Maarja hij had eeen RC autootje met benzine aangedreven die draaide 56K toeren ofzo, 2.5cc
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
di maart 30, 2010 3:40 pm |
|
|
|