HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za jan 25, 2025 8:59 pm

Antwoord op onderwerp  [ 3772 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121 ... 252  Volgende
 Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders) 
Auteur Bericht
rs-power
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
wowwww jongens!, ik kijk niet vaak naar het forum nog maar tis echt groot geworden, elke keer dat ik een kijkje neem zijn er meer dan 4000 nieuwe reacties hehe, me complimenten aan het aprilaforum team!
En toch netjes een topic die je zelf ooit bengonnen bent dat die al 117 pagina's heeft :P

Sander-RS om! schreef:
maar nu we toch over setup,s aan het praten zijn ik heb een 50 cc doppler 21 mm carberateur en 21 mm spruitstuk en een kundo uitlaat. maar bij mij is het verschil tussen onderin en bovenin aardig groot en hoe ik ook aan het afstellen ben ik krijg het maar niet goed :{}:

ik had eerder een gietijzerencilinder met 19 mm carberateur en dat liep veel mooier ben daarom ook van plan om bij deze doppler ook weer 19 der op te gooien

jefrs50 schreef:
Tis een 2 takt die hebben altijd weinig onderin en veel boven in..

2takt hoeft niet altijd hoogtoerig te zijn ;) Uitlaat is voor 1 van de grootste factoren voor je effectieve toerental bepaldend,

Bovendien kijk eens naar de KS80 en KS100 cilinders van zundap, 2takt cilinders met super veel koppel waarvan het grootste gedeelte in de lage toeren wordt geleverd (5000 RPM) en hun effectieve toerental tot max 10k gaat, en zelfs een uitlaat je het niet hoger uit kan laten komen

heeft puur met de timingen van cilinders te maken, en de cilinders voor am6 zijn gewoon eenmaal ''hoogtoerig''

@ de jongen met de Doppler cilinder, wil je onderin kracht? knal een standaard uitlaat erop je hebt weer onderin vermogen. wil je nog meer vermogen onderin? haal je een 70cc of 80cc cilinder (hoef je mindere toeren mee te branden omdat de cilinderinhouyd/koppel groter/hoger is)

Laatst bijgewerkt door rs-power op wo maart 12, 2008 11:05 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

wo maart 12, 2008 11:00 pm
Profiel
astadocil
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 3
Antwoord met een citaat
Bericht 
astadocil schreef:
welke heeft het meeste koppel en is het snelste?

Top Performance cilinderkit 75cc
Gilardoni 75cc Cilinder
Airsal 80cc Cilinderkit
Airsal 70cc

wo maart 12, 2008 11:01 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
rs-power
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Airsal is goedkope baggere afwerking met een kut zuiger (is wel wat van te maken daar niet van)

Gila is een tamme cil (na bewerking leuk)

De roze tp (75cc tp) die zal van deze rij het meest koppel leveren, al is de W-poorter van polini ook extreem leuk als je die in een goede staat nog weet te bemachtigen ;)

wo maart 12, 2008 11:04 pm
Profiel
mean red rs
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
hey ik wil ff weten wat nou precies beter is gila 80cc of roze top.
dus kwa:
optrekken(heel belangrijk)
snelheid
kwaliteit
slijtage

loeter

wo maart 12, 2008 11:17 pm
Profiel
astadocil
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
dat is dus zo stom ik heb in de winter mijn SUPERMOOIE bijna gloedjenieuwe w-poorter verkocht voor 100 euro echt in superstaat :P en ik wil max 180 euro uitgeven.. nog meer tips^^?

wo maart 12, 2008 11:22 pm
floRiS50
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
mean red rs schreef:
hey ik wil ff weten wat nou precies beter is gila 80cc of roze top.
dus kwa:
optrekken(heel belangrijk)
snelheid
kwaliteit
slijtage

loeter

boven je post staat een hele mooie andere post :00: gila is geloof ik wel behoorlijk slijtvast, weet niet hoe t met de tp zit

wo maart 12, 2008 11:53 pm
Profiel
mean red rs
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
umh niet echt,

do maart 13, 2008 12:19 am
Profiel
*Thomas*
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
rs-power schreef:
Airsal is goedkope baggere afwerking met een kut zuiger (is wel wat van te maken daar niet van)

Gila is een tamme cil (na bewerking leuk)

De roze tp (75cc tp) die zal van deze rij het meest koppel leveren, al is de W-poorter van polini ook extreem leuk als je die in een goede staat nog weet te bemachtigen ;)

airsal is best een goeie cilinder, mits een andere zuiger

een barikit cilinder biedt de oplossing, dat is namelijk een airsal met een goede zuiger en betere afwerking voor een beetje meer geld

boring = 48mm

de W poorter heeft denk ik meer koppel dan de roze top, alleen trekt ie minder ver door dacht ik

gila is erg slijtvast (W poorter is dezelfde cil, met andere poort, dus idem) en is dus behoorlijk leuk voor dagelijks gebruik

boring = 47mm

en als je toch een nieuwe cil zou willen, koop dan een zwarte top, 119€ en toch oke kwaliteit

do maart 13, 2008 2:47 am
mean red rs
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
@thomas waarom zou ik zwarte top kopen als ik nog een goede roze top heb. ik bedoel ik zoek iets snellers en dat is zwarte top niet. dan koop ik liever een dr

do maart 13, 2008 5:22 pm
Profiel
*Thomas*
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
mean red rs schreef:
@thomas waarom zou ik zwarte top kopen als ik nog een goede roze top heb. ik bedoel ik zoek iets snellers en dat is zwarte top niet. dan koop ik liever een dr

weet ik veel

ik antwoorde op de vraag van astadocil

do maart 13, 2008 9:05 pm
Corné Snijders
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
maar die cilinder en die uitlaat kan daar mij iemand wat meer over vertellen. wat haal ik daarmee voor vermogen/topsnelheid. is het betrouwbaar/slijtvast. welk krukas moet ik daar bij halen volgens jullie dat geld eveneens voor onsteking en carb. waar kan je die pro race mee vergelijken.

hoe zit het met je koeling, is die nog voldoende nu met meer vermogen, word alles wel wat heter neem ik aan,

kan ik me standaard olie pompje houden en zonder problemen gebruiken.

wat moet ik allemaal aan mijn koppeling aanpassen.

en mijn versnellingsbak, denkt die het lang uit te houden?

kortom veel vragen die van vitaal belang zijn. gaat hier om veel geld wat ik het liefst maar een keer uitgeef

groeten

vr maart 14, 2008 11:22 pm
Profiel
Jeffrey56
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Over je olie pompje denk ik dat je beter op mengsmering kan over gaan, omdat dat op een zwaar opgevoerde brommer betrouwbaarder is. Je koppeling: betere platen, meer platen enz. Versnellingsbak weet ik weinig van. Maar kijk is in de projecttopics bij andere sprinters..

vr maart 14, 2008 11:58 pm
Profiel
danlen
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
koeling is goed genoeg , versnellingsbak kan het wel aan , als je er een andere in wil ben je al snel 600-700 euro kwijt , koppeling sterke platen en veren , of maak er een 5 plaats van , krukas doppler is goed genoeg , ontsteking hpi , carb 24 of 28mm , en vergelijk mk pro maar met een manston cilinder. :^^:

za maart 15, 2008 10:51 am
Profiel
razor
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
ik heb een gilardoni aluminium cilinder van 50cc.. er staat aan de zijkant op: 109/1 en Gilardoni 2. 7 spoelpoorten en 1 ovale uitlaatpoort.

Er zit in de cilinder zelf een groef voor een losse O-ring, en 4 losse ringetjes nog.

5 vraagjes heb ik hierover:

Is dit de zogenoemde snelle gila 2?
Zo ja, is deze cilinder net iets sneller als std? Vergelijkbaar met hebo ng 50cc? of..?
Is dit voor een bepaalde brommer ooit een std. cilinder geweest?
Er zit geen kop bij, kan ik een gietijzeren std kop hierop monteren?
Wat is deze cilinder gemiddeld waard? (hij is ook nog getuned)

za maart 15, 2008 9:36 pm
Profiel
Corné Snijders
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
is een hpi ontsteking echt het geld waard, of kan je dat geld beter ergens aan uit geven, je hebt twee doppler krukassen heb ik gezien op 50cc.nl welke kan ik het best nemen dan de endurance of de normale. of welk ander krukas kan ik ook nemen, Rito bijv.

groeten

zo maart 16, 2008 1:55 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 3772 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121 ... 252  Volgende