Auteur |
Bericht |
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
ludo schreef: weet toevalig iemand hoeveel mm de 70cc hebo manston is al vast bedankt 47,6mm steven.rs schreef: ik heb mn cilinder eropzitten, maar het lijkt wel dat mn krukas blokkeerd vanaf het odp. hij wil dan niet meer omhoog. als ik m achteruit rij (2cm) gaat mn zuiger weer omhoog en omlaag maar blijft dan weer onderaan vast staan. als ik mn cilinder eraf heb en kijk of het aan mn krukas ligt, gaat ie wel gewoon rond en mn zuiger gewoon op en neer (in mn hand). dus ik dacht nou probleem zal wel opgelost zijn. zet ik mn cilinder er weer omheen, blijft ie weer beneden haken. ik weet zeker dat de zuiger goed om zit (pijltje naar uitlaatpoort) en de zuigerringen zitten ook goed. ik heb 'm ff ingesmeerd met olie en toch wil ie niet goed functioneren.. hoe kan dit?
Hoe test jij of je krukas op en neer gaat als je de cilinder erop hebt zitten?? Doe je dit door aan het vliegwiel te draaien of in de versnelling en dan vooruit duwen?
_________________ Thom'z BeunBaas
|
ma maart 10, 2008 3:58 pm |
|
|
steven.rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do feb 28, 2008 7:03 pm Berichten: 17 Woonplaats: Heemskerk
|
petertzr schreef: Hoe test jij of je krukas op en neer gaat als je de cilinder erop hebt zitten?? Doe je dit door aan het vliegwiel te draaien of in de versnelling en dan vooruit duwen?
In versnelling zetten en langzaam vooruit duwen..
_________________ ~ (Spain's) #1. ~
|
ma maart 10, 2008 4:41 pm |
|
|
astadocil
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 04, 2007 7:02 pm Berichten: 916 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Rotterdam
|
welke heeft het meeste koppel en is het snelste?
Top Performance cilinderkit 75cc
Gilardoni 75cc Cilinder
Airsal 80cc Cilinderkit
Airsal 70cc
_________________
|
di maart 11, 2008 5:07 pm |
Persoonlijk album
|
|
mean red rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma sep 17, 2007 10:52 am Berichten: 660 Woonplaats: witharen
|
iets bekent over die athena met losse binnen kop?
_________________ eindelijk gewoon droog rijdend in een auto:) nooit meer dat gekut met sleutelen:)
|
di maart 11, 2008 5:31 pm |
|
|
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
steven.rs schreef: In versnelling zetten en langzaam vooruit duwen..
probeer 't eens door aan het vliegwiel te draain, die zit 1 op 1 op je krukas.. via de bak in zn versnelling heb je n vrij grote verhouding..
_________________ Thom'z BeunBaas
|
di maart 11, 2008 5:55 pm |
|
|
Corné Snijders
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 02, 2007 9:16 pm Berichten: 67
|
Beste Mensen
ik heb de eerste 63 pagina's van dit topic gelezen maar ben niks tegengekomen over metrakit pro race.
word hier niet over gepraat omdat het slecht is ofzo.
Ik zat zelf te denken om alles van metrakit te kopen dus,
pro race krukas
pro race 70 cc
pro race uitlaat
carb 24 of 26
race ontsteking
en koppeling aanpassen maar spreekt voor zich
hoe hard kan je hier mee gaan als je met 47 tanden achter rijd? en bijv 14 voor of 15? heb je dan nog voldoende trekkracht.
vinden jullie dit niks van metrakit wat raden jullie me dan aan. het moet iets gruwelijks extreems worden.
groeten
|
wo maart 12, 2008 9:00 pm |
|
|
danlen
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 14, 2005 6:01 pm Berichten: 645 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Staphorst
|
Citaat: . het moet iets gruwelijks extreems
lukt wel met mk pro
zal zeggen koop mk pro cilinder en uitlaat.
maar ontsteking , krukas , carb beter andere merken , zoals HPI , doppler en keihin , scheelt je een hoop geld en gaat even hard
_________________ Hola , Como Estas ?
|
wo maart 12, 2008 9:03 pm |
|
|
Sander-RS om!
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo nov 18, 2007 4:25 pm Berichten: 16 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Aalten
|
metrakit is wel een goed merk op het gebied van uitlaten en cilnders zo ver ik weet maar ik zou eerlijk gezegd niet alles van het zelfde halen omdat het ene merk nou eenmaal beter is in bijv het maken van een krukas en het andere merk beter is in het maken van cilinders
_________________ aprilia rs om project
|
wo maart 12, 2008 9:04 pm |
|
|
Sander-RS om!
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo nov 18, 2007 4:25 pm Berichten: 16 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Aalten
|
maar nu we toch over setup,s aan het praten zijn ik heb een 50 cc doppler 21 mm carberateur en 21 mm spruitstuk en een kundo uitlaat. maar bij mij is het verschil tussen onderin en bovenin aardig groot en hoe ik ook aan het afstellen ben ik krijg het maar niet goed
ik had eerder een gietijzerencilinder met 19 mm carberateur en dat liep veel mooier ben daarom ook van plan om bij deze doppler ook weer 19 der op te gooien
_________________ aprilia rs om project
|
wo maart 12, 2008 9:07 pm |
|
|
Jeffrey56
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 06, 2007 8:33 pm Berichten: 524 Woonplaats: Oostkapelle
|
Tis een 2 takt die hebben altijd weinig onderin en veel boven in..
|
wo maart 12, 2008 9:58 pm |
|
|
astadocil
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 04, 2007 7:02 pm Berichten: 916 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Rotterdam
|
ik heb ook een 50 doppler en tja onder de 8k toeren doetie bijna geen flikker daarboven is het een beest^^
_________________
|
wo maart 12, 2008 10:18 pm |
Persoonlijk album
|
|
Sander-RS om!
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo nov 18, 2007 4:25 pm Berichten: 16 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Aalten
|
hm ja die van mij liep toen ik nog ander spruitstuk en andere caberateur op men brommer had bovenin ook wel heel goed en onderin iets minder maar nou niet meteen dat ie voor geen klote optrekt totdat ik de 21 mm monteerde want, hoe groter de caberateur hoe groter het verschil tussen onderin en bovenin is en ik denk dat in mijn geval de 21 mm iets te lomp is voor cilinder
_________________ aprilia rs om project
|
wo maart 12, 2008 10:42 pm |
|
|
Sander-RS om!
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo nov 18, 2007 4:25 pm Berichten: 16 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Aalten
|
hij loopt trouwens met 19 mm net zo hard als met 21
_________________ aprilia rs om project
|
wo maart 12, 2008 10:44 pm |
|
|
y0ur1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 15, 2007 4:22 pm Berichten: 608 Woonplaats: Ridderkerk
|
Sander-RS om! schreef: maar nu we toch over setup,s aan het praten zijn ik heb een 50 cc doppler 21 mm carberateur en 21 mm spruitstuk en een kundo uitlaat. maar bij mij is het verschil tussen onderin en bovenin aardig groot en hoe ik ook aan het afstellen ben ik krijg het maar niet goed ik had eerder een gietijzerencilinder met 19 mm carberateur en dat liep veel mooier ben daarom ook van plan om bij deze doppler ook weer 19 der op te gooien
Gietijzer + 19mm werkt ook prima Heb ik ook
_________________ Aprilia the best, so fcuk the rest
|
wo maart 12, 2008 10:44 pm |
|
|
Sander-RS om!
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo nov 18, 2007 4:25 pm Berichten: 16 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Aalten
|
ja klopt ik heb mijn gietijzeren nog bewaart misschien dat ik em der wel weer keer opzet kwa topvermogen is de doppler beter ma men powerband van men gietijzer is gewoon te bruut en het geluid van de gietijzeren klinkt ook veel bruuter vind ik
_________________ aprilia rs om project
|
wo maart 12, 2008 10:46 pm |
|
|
|