Auteur |
Bericht |
Shadowrider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 01, 2006 11:04 am Berichten: 2375 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: haaksbergen
|
ok zal ff proberen
gewoon ff benzine slangetje opzetten
|
za sep 22, 2007 5:32 pm |
Persoonlijk album
|
|
kaasmonster
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jun 01, 2007 1:25 pm Berichten: 82 Woonplaats: Steenbergen
|
Shadowrider schreef: ok zal ff proberen gewoon ff benzine slangetje opzetten
Laat nog ff weten of ie het goed doet Ik ben wel benieuwd.
|
za sep 22, 2007 6:00 pm |
|
|
Shadowrider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 01, 2006 11:04 am Berichten: 2375 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: haaksbergen
|
k is namelijk derbi spruit
|
za sep 22, 2007 6:09 pm |
Persoonlijk album
|
|
Cypher
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo mei 27, 2007 5:46 pm Berichten: 1534 Afbeeldingen: 11 Woonplaats: Winterswijk
|
maakt het uit als bij een mikuni 24mm 1 van de 2 vlottertjes is afgebroken? (het zijn 2 koperkleurige cilindervormige bolletjes. 1 aan elke kant van de vlotterbak
_________________
|
za sep 22, 2007 6:12 pm |
Persoonlijk album
|
|
kaasmonster
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jun 01, 2007 1:25 pm Berichten: 82 Woonplaats: Steenbergen
|
D-Cypher schreef: maakt het uit als bij een mikuni 24mm 1 van de 2 vlottertjes is afgebroken? (het zijn 2 koperkleurige cilindervormige bolletjes. 1 aan elke kant van de vlotterbak
Vlotter is dat grote ding (wit), dat blijft drijven... Ik denk dat je iets anders bedoelt Bedoel je je sproeiers? Je hebt namelijk meer sproeiers, dan alleen je hoofdsproeier. Die anders hoef je niet te veranderen, maar het is niet de bedoeling, dat er daar een groot gat zit... Kan je er misschien een foto van maken? Of iig beter uitleggen van wat je nu ziet (ook welke van die 2 nu afgebroken is.
|
za sep 22, 2007 6:23 pm |
|
|
Cypher
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo mei 27, 2007 5:46 pm Berichten: 1534 Afbeeldingen: 11 Woonplaats: Winterswijk
|
nej het zijn de vlottertjes.. bij mij zit niet zoon plasticen ring.
ik weet wel hoe sproeiers en dergelijke er uit zien;)
ipv zoon witte ring als vlotter, heb ik een metalen staafje met aan elk einde een koperen bolletje met lucht, dat blijft drijven in de vlotterbak
_________________
|
za sep 22, 2007 6:49 pm |
Persoonlijk album
|
|
Cypher
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo mei 27, 2007 5:46 pm Berichten: 1534 Afbeeldingen: 11 Woonplaats: Winterswijk
|
edit*
daar heb ik er dus 2 van, en 1 is er vanaf gebroken.
of dat dus erg is dat er 1 mist..?
_________________
|
za sep 22, 2007 6:51 pm |
Persoonlijk album
|
|
kaasmonster
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jun 01, 2007 1:25 pm Berichten: 82 Woonplaats: Steenbergen
|
Sluit 'm ff aan. (alleen benzine slangetje hoeft maar). Als het goed is loopt hij niet leeg Zo wel, dan zal je nieuwe moeten kopen. Ik weet zo niet hoe jou carb er vanbinnen uitziet, en weet niet of je vlotter nog zal werken. Als je twijfelt is het makkelijkst: gewoon ff checken.
|
za sep 22, 2007 6:53 pm |
|
|
Cypher
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo mei 27, 2007 5:46 pm Berichten: 1534 Afbeeldingen: 11 Woonplaats: Winterswijk
|
de vlotter functioneert wel, als ik em met de hand indruk enzo. maar of hij ook werkt als het vlotterbakje er onder zit en er benzine in het bakje zit, weet ik niet..
dus of ie dan genoeg drijfvermogen heeft laat maar zeggen
(kan er niet doorheen kijken enzo:P)
_________________
|
za sep 22, 2007 7:02 pm |
Persoonlijk album
|
|
kaasmonster
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jun 01, 2007 1:25 pm Berichten: 82 Woonplaats: Steenbergen
|
D-Cypher schreef: de vlotter functioneert wel, als ik em met de hand indruk enzo. maar of hij ook werkt als het vlotterbakje er onder zit en er benzine in het bakje zit, weet ik niet..
dus of ie dan genoeg drijfvermogen heeft laat maar zeggen
(kan er niet doorheen kijken enzo:P)
Daarom zei ik dus ook: hang 'm er ff aan . Ik hoop voor je, dat hij het nog doet En ook delen voor carburateurs hebben ze vaak gewoon op voorraad.
|
za sep 22, 2007 8:30 pm |
|
|
razor
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jun 22, 2006 2:02 pm Berichten: 378
|
Ik wil een 24mm kopen voor mijn AM6:
OKO is leuk en goed en niet al te duur.
Stage 6 is ook leuk maar is replica en duur.
Dus wil ik gaan voor de topmerken: Keihin of Mikuni dus..
Welke modellen zijn er daarvan?
Keihin 24:
Weet ik geen één model van
Mikuni 24:
TM (beste versie geloof ik) = Vlakschuif ?
Heb je ook D-schuif modellen ervan?
Moet ik nog rekening houden met verschillende versies voor verschillende modellen brommers? Want die carbs vind je nog wel eeens 2e hands op scooterfora. Zijn die carbs goed te gebruiken?
Ook Pitbikes met 125cc hebben wel eens een keihin 24 of mikuni 24. Is die af te raden ivm 4takt carbs of..?
Ik moet namelijk beetje weten als ik ga zoeken op internet welke carbs ik wel en niet moet nemen. Welke modellen er zijn. Wat wel en niet past. Waar ik een carb aan kan herkennen (typische herkenpunten voor een bepaald type)
|
zo okt 28, 2007 4:24 pm |
|
|
Schumon
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 27, 2005 9:50 pm Berichten: 430 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Nieuw en Sint Joosland
|
Ik neem binnenkort een nieuwe setup met 74cc Gilardoni en een Gianelli of een Yasuni HMR/2 uitlaat. Maar ik weet nog niet welke carburateur ik moet nemen.
Ik dacht aan een 21mm Dell'Orto of een 24mm Mikuni of Stage6. Of is een 24mm te groot?
_________________ mijn KTM RC125 replica project '78--->'72 Kreidler van Veen 50cc replica racer 15,4 pk met me rs op de testbank http://www.youtube.com/watch?v=dD-kfSTReCk Album van me rs
|
vr nov 02, 2007 5:49 pm |
|
|
ruud
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm Berichten: 492 Woonplaats: hoogwoud
|
razor schreef: Ik wil een 24mm kopen voor mijn AM6:
OKO is leuk en goed en niet al te duur. Stage 6 is ook leuk maar is replica en duur.
Dus wil ik gaan voor de topmerken: Keihin of Mikuni dus..
Welke modellen zijn er daarvan?
Keihin 24:
Weet ik geen één model van
Mikuni 24: TM (beste versie geloof ik) = Vlakschuif ?
Heb je ook D-schuif modellen ervan?
Moet ik nog rekening houden met verschillende versies voor verschillende modellen brommers? Want die carbs vind je nog wel eeens 2e hands op scooterfora. Zijn die carbs goed te gebruiken?
Ook Pitbikes met 125cc hebben wel eens een keihin 24 of mikuni 24. Is die af te raden ivm 4takt carbs of..?
Ik moet namelijk beetje weten als ik ga zoeken op internet welke carbs ik wel en niet moet nemen. Welke modellen er zijn. Wat wel en niet past. Waar ik een carb aan kan herkennen (typische herkenpunten voor een bepaald type)
scooter ding kan er zo op, 4takt heeft vaak een andere gasnaald / sproeier setting dus niet aan beginnen. Pak een mikuni tm 24, origineel zijn ze vaak toch net ff netter dan een replica tje, en de gasnaald etc scheeld ook nog wel eens. 2e hands kostten die mikuni's ook niet de hele wereld.
|
vr nov 02, 2007 6:07 pm |
|
|
Utrechtterror
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di aug 14, 2007 3:51 pm Berichten: 1426
|
Jo vraagje
Ik wil een iets grotere carb in m'n RS zetten. Ik heb 50CC (ori) en nog een prop die een heel klein beetje uitgeboord is(std uitlaat). Ik zat te denken aan de 17.5MM dell'orto
Kan deze, en trekt hij hierdoor ook veel sneller op?
_________________ Yamaha FZR600 Genesis
Laatst bijgewerkt door Utrechtterror op zo nov 11, 2007 9:30 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
zo nov 11, 2007 2:59 pm |
|
|
Shadowrider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 01, 2006 11:04 am Berichten: 2375 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: haaksbergen
|
Schumon schreef: Ik neem binnenkort een nieuwe setup met 74cc Gilardoni en een Gianelli of een Yasuni HMR/2 uitlaat. Maar ik weet nog niet welke carburateur ik moet nemen. Ik dacht aan een 21mm Dell'Orto of een 24mm Mikuni of Stage6. Of is een 24mm te groot?
je kan beter 21 mm voor straat gebruik nemen is iets goedkoper in benzine en de prestaties zijn super 24 is iets te groot voor straat gebruik en 21 mm is gewoon echt het beste en loopt denk ik ook gewoon beter
|
zo nov 11, 2007 3:01 pm |
Persoonlijk album
|
|
|