Auteur |
Bericht |
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
met zown filter trek je net ff iets beter op.. en het geluid is in sommige gevallen mooier,, vandaar dat er mensen zijn die ervoor kiezen
|
di dec 05, 2006 3:52 pm |
|
|
vinkske
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za okt 30, 2004 6:00 pm Berichten: 148 Woonplaats: landen, belgie
|
Voor mij was het geluid ...
|
di dec 05, 2006 3:53 pm |
|
|
Tjerk
Administrator
Geregistreerd: ma sep 18, 2006 5:50 pm Berichten: 886 Woonplaats: Hardegarijp
|
Damn dit is ingewikkeld....
Wat moet ik nu? ik wil vet geluid .. en wil niet stilstaan of een soms kut brommer krijgen.
Zijn er nou wel powerfilters waar ik fatsoenlijk mee kan rijden zonder de twijvel of ie het wel gaat doen de volgende start
_________________ De aanwezige spelfouten in de bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.
|
di dec 05, 2006 4:33 pm |
|
|
MAD L
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 06, 2006 7:58 pm Berichten: 927 Woonplaats: angeruh
|
als het mooi weer is valt het vuil opzichwel mee maar in de winter zou ik het zeker NIET doen, gewoon NIET...
in de lente/zomer/herft het mooie droge deel ervan kan je het eventueel wel doen maar originele setup is het niet aan te raden... het geeft alleen een ander geluid en je hebt er verder niks aan en kan wel troep, kan altijd ook met de goede, erdoorheen gaan en dus in je cilinder komen waar weer krasjes ontstaan....
_________________ I live my life for a quarter mile at the time, nothing else matters, for those ten seconds or less. i'm free
2-TAKT MAAKT DE MOOISTE MUZIEK
|
di dec 05, 2006 5:32 pm |
|
|
RS-Jurrien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di nov 09, 2004 6:37 pm Berichten: 490 Afbeeldingen: 13 Woonplaats: Huizen
|
Tjerk schreef: Damn dit is ingewikkeld.... Wat moet ik nu? ik wil vet geluid .. en wil niet stilstaan of een soms kut brommer krijgen. Zijn er nou wel powerfilters waar ik fatsoenlijk mee kan rijden zonder de twijvel of ie het wel gaat doen de volgende start
neem zo'n dopler, maakt mooier geluid en omdat ie omhoog staat komt er geen vuil in.. (kan geen plaatje vinden maar iig je kan hem zo bij je dealer halen.. buitekant is gewoon van soort plastic en dan bovenop zitten 4 gaten en d'r in zit er schuim)
_________________ RS50 - Melandri 2001 - # 33
___________________ Golf III GTI 8V
di dec 05, 2006 5:49 pm |
Persoonlijk album
|
|
theo_tamada
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za mei 06, 2006 4:56 pm Berichten: 213 Woonplaats: Beemster
|
een doppler is een van de beste powerfilters,,
het best is,, ik weet niet of het bij een rs zo zit, maa je kan t best je filter element uit je luchtfilter huis hallen.. en je powerfilter op je carb in je luchtfilterhuis doen,,
evtt wat gaten op de juist plek bij booren,,in je luchtfilterhuis,,
zo is de filter goed beschermd,en heb je tog een mooi geluidje en hij ademt wat lekkerder,, bij mijn weten behaal je er geen winst mee, alleen met grotere setups is t belangrijk om goed lucht te krijgen en daar is t voor volgens mij
|
di dec 05, 2006 7:51 pm |
|
|
cittaghostracer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 31, 2006 6:28 pm Berichten: 273 Woonplaats: Gealemuun
|
Bij een RS zou ik zeker geen "power filter" nemen om het geluid, aangezien een gemiddelde RS van zichzelf al een mooi geluid maakt.
als je er een wilt omdat je denk harder te gaan kun je er een nemen, want je gaat er gewoon wel wat harder van (als je goed afsteld). maar echt merkbaar is dit niet.
een enkele reden om een powerfilter te kopen is omdat je heel vaak bij je carburateur moet, en je dus steeds luchtfilter dr af moet halen, of een andere carburateur neemt, waar de ori box niet meer op past. voor de rest zou ik gewoon lekker de grote bak houden, want die zit goed dicht, en filtert gewoon goed.
di dec 05, 2006 8:34 pm |
|
|
Tjerk
Administrator
|
Matthijn schreef: wrom zou je andere op zetten.. standaard gaat toch ook best
Waarom heb jij een metrakit uitlaat ?
Waaarom zijn de bananen krom?
Zelfde vraag!
_________________ De aanwezige spelfouten in de bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.
|
di dec 05, 2006 8:43 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
omdat een MK uitlaat beter is dan ori dit in tegenstelling tot die powerfilter
simpel hé
en banenen zijn krom omdat ze dat mooi vinden
di dec 05, 2006 8:45 pm |
Persoonlijk album
|
|
Tjerk
Administrator
|
thomasrs50 schreef: omdat een MK uitlaat beter is dan ori dit in tegenstelling tot die powerfilter
simpel hé
en banenen zijn krom omdat ze dat mooi vinden
Was niet echt de bedoeling dat je hier serieus op ging reageren, bedoel er mee te zeggen orginele uitlaat doet de brommer het toch ook goed
Je wilt iets he sneller, beter geluid what ever!
|
di dec 05, 2006 9:19 pm |
|
|
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm Berichten: 1559 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: winterswijk
|
ik heb zelf een doppler filter..zoals ik ergens hierboven ook al wel gezegt had.. super dingen vind ik het
maar als je het op een std rs doet heeft geen nut in vermogen..ja nu krijgt die meer lucht. dus moet er een grotere sproeier in.. en gaat die dus meer zuipen... en gaat er niks harder om..maarja je zou het voor je geluid kunnen doen
of omdat je dan kan zeggen dat je een powahfiltah hebt
_________________ De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....
|
di dec 05, 2006 10:19 pm |
Persoonlijk album
|
|
|