Auteur |
Bericht |
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
Dr.2Takt schreef: thomasrs50 schreef: nog een vraagje, kan ik de roze top gebruiken op de goedkope hebo krukas (de krukas met teflon wangen)? of raden jullie iets anders aan? kan wel
is het aan te raden (alles KAN hé jelmer )
_________________
|
vr nov 02, 2007 8:15 pm |
Persoonlijk album
|
|
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm Berichten: 1559 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: winterswijk
|
thomasrs50 schreef: Dr.2Takt schreef: thomasrs50 schreef: nog een vraagje, kan ik de roze top gebruiken op de goedkope hebo krukas (de krukas met teflon wangen)? of raden jullie iets anders aan? kan wel is het aan te raden (alles KAN hé jelmer )
ja maat van me reed heletijd met roze top op std kruk..dus die hebo kan het makkelijk aan..
_________________ De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....
|
vr nov 02, 2007 8:16 pm |
Persoonlijk album
|
|
Roelyoo
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 15, 2007 5:51 pm Berichten: 98 Woonplaats: Nieuw-Dijk
|
Bij die cilinder zit helaas geen deksel, kan die van mij(orgineel) daar gewoon op of is het beter als ik er een nieuwe deksel er bij bestel?
_________________ tsja... kan gebeuren GOOD GOAN
|
vr nov 02, 2007 8:52 pm |
|
|
rs-w
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo aug 30, 2006 6:11 pm Berichten: 650 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: ijmuiden
|
hey vraagje. ik heb nu een andere uitlaat sinds een paar weken (doppler er1)
maar nu merk ik dat de powerband die me uitlaat geeft hoger is dan me cilinder wil gaan. dus kan ik niet hoog genoeg in de toeren komen om lkkr door te kunnen schakelen, omdat hij te ver terug valt in toeren.
nu zei een vriend van me dat ik em wel een beetje kon laten afwerken/tunen.
hij gaf me de site van een tuner en nu vroeg ik me af of dit wel nut had.
hieronder heb ik een qoute van de site met wat er dan word gedaan.
me cilinder is een onbekende(staat niks op) alu 50cc met 28mm uitlaat poort. (gelijk met standaard 50cc)
hier de qoute:
Wil je niet alleen een goed afgewerkte cilinder hebben maar ook meer vermogen dan kun je kiezen voor cilinder tuning stage: VVR race
bij deze stage wordt de poorttiming en de poortconfiguratie zo danig aangepast dat U een grote vermogen winst heeft.
- Uitlaatschacht opschonen
- Uitlaatpoort afwerken
- Spoelpoorten afwerken
- Zuiger afwerken
- Uitlaatpoort timing aanpassen
- Uitlaatpoort vorm veranderen
kan iemand mij zeggen of dit nut heeft om hogere toeren te krijgen uit me cilinder?
of dat een andere(snellere) 50cc meer nut heeft?
_________________ mijn rsje http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=4327
|
za nov 10, 2007 1:19 pm |
|
|
No fear
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 10:45 pm Berichten: 2269 Woonplaats: China
|
Dr.2Takt schreef: thomasrs50 schreef: Dr.2Takt schreef: thomasrs50 schreef: nog een vraagje, kan ik de roze top gebruiken op de goedkope hebo krukas (de krukas met teflon wangen)? of raden jullie iets anders aan? kan wel is het aan te raden (alles KAN hé jelmer ) ja maat van me reed heletijd met roze top op std kruk..dus die hebo kan het makkelijk aan..
Ik heb ook hebo krukas met roze top en heb nergens last van!
|
za nov 10, 2007 1:24 pm |
|
|
zundappert
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jul 06, 2007 11:21 am Berichten: 15
|
Wat is het verschil tussen een zwarte en roze top performance cilinder? En is het allebei 74cc?
|
zo nov 11, 2007 2:30 pm |
|
|
Shadowrider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 01, 2006 11:04 am Berichten: 2375 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: haaksbergen
|
zwarte top is ietsjes tammer dan de roze top
|
zo nov 11, 2007 2:53 pm |
Persoonlijk album
|
|
razor
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jun 22, 2006 2:02 pm Berichten: 378
|
Mensen er is toch ook een 85cc kit (krukas + cil) van Barikit AM6?
Btw mensen, net een heel leuk topic gevonden met zeer veel leuke AM6 poortmapjes. Ook van cilinders die we hier in nederland niet eens zien. En timing van Bidalot race die veel mensen al lang wilde weten..
Farbizi AM6 staat er ook in. 2F4R ook.. PR enz
http://www.tunsty.net/forum/Portmaps-u- ... 18627.html
|
wo nov 14, 2007 12:16 am |
|
|
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
Razor, erg gave link! Die fabrizi cil fluiters moeten btw wel absurd ver lopen zeg
_________________ Thom'z BeunBaas
|
wo nov 14, 2007 12:41 am |
|
|
ProfaNe
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 22, 2007 2:39 pm Berichten: 7
|
als ik deze cilinder koop
http://www.revolution70.nl/html/cat-mina-am6.html
kan ik dan op me originele krukas rijde? is 17.000 kilomter mee gereden,
tis een Rieju RS1 uit 2003.
verder hep ik een 17,5mm carb maar wel originele uitlaat...
en wat moet ik nog meer kopen als ik die cilinder koop?
de carb. lijkt me wel goed eh?
|
wo nov 21, 2007 2:59 pm |
|
|
GiGi
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 19, 2006 7:34 pm Berichten: 324 Woonplaats: Luyksgestel
|
ProfaNe schreef: als ik deze cilinder koop http://www.revolution70.nl/html/cat-mina-am6.htmlkan ik dan op me originele krukas rijde? is 17.000 kilomter mee gereden, tis een Rieju RS1 uit 2003. verder hep ik een 17,5mm carb maar wel originele uitlaat... en wat moet ik nog meer kopen als ik die cilinder koop? de carb. lijkt me wel goed eh?
Krukas is stevig genoeg, heb ik zelf ook mee gerede..carb mss naar 19 mm? of 21..
Edit: en een hmr/2 natuurlijk.
_________________ Stratumseind, Stadshuisplein het kampioensschap zal weer in het zuiden zijn!!
|
wo nov 21, 2007 6:43 pm |
|
|
Dion
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di nov 20, 2007 12:03 am Berichten: 26 Woonplaats: zevenaar
|
ik heb nu ff keuze uit 2 cilinders voor de AF1 een metrakit 50cc... die schijnt als een dolle te gaan ( hoeveel kw ongeveer) en de eurokit 60cc... wat is de keuze om een beetje door te rijden:P... het is nu niet per se dat ik van vandag of morgen zon cilinder wil(winter), maar toch wel binnenkort...
_________________ AF1 Sintesi '89... meer woorden heb je niet nodig.
|
vr nov 23, 2007 12:59 am |
|
|
Raphaël
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:28 pm Berichten: 1972 Woonplaats: Amsterdam
|
Ik zou echt, en dat meen ik serieus, minstens een (half)jaar standaard rijden. Ontgrenst is zat.
Dan leer je je brommer te beheersen en hoe het verkeer werkt, dan riskeer je niet jouw leven en dat van anderen.
Maar als je het echt wil zou ik voor de 50cc gaan
_________________
Laatst bijgewerkt door Raphaël op vr nov 23, 2007 1:29 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
vr nov 23, 2007 1:03 am |
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
Dion schreef: ik heb nu ff keuze uit 2 cilinders voor de AF1 een metrakit 50cc... die schijnt als een dolle te gaan ( hoeveel kw ongeveer) en de eurokit 60cc... wat is de keuze om een beetje door te rijden:P... het is nu niet per se dat ik van vandag of morgen zon cilinder wil(winter), maar toch wel binnenkort...
metrakit 50cc pakken, zonder twijfel
|
vr nov 23, 2007 1:13 am |
|
|
aprilia kevin
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 14, 2006 11:20 am Berichten: 3063 Afbeeldingen: 41 Woonplaats: Center Parcs
|
Ja D-Cyber heeft er ook zo 1tje voor zijn AF1 binnen gekregen
_________________ Aprilia RS50 Red-White 08"> verkocht aan dafichias Aprilia RS50 Nero 05" > (is niet meer...) **All petrolheads should own an Alfa if they want to know what differentiates a car from a toaster; Jeremy Clarkson**
|
vr nov 23, 2007 10:24 am |
Persoonlijk album
|
|
|