Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
Auteur |
Bericht |
Shadowrider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 01, 2006 11:04 am Berichten: 2375 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: haaksbergen
|
ok ik dacht de gila74 maar roze top lijkt me ook wel wat
maar als je de DR74rpm vergelijkt met de roze top zit er merkbaar verschil in ?
|
za mei 19, 2007 7:56 am |
Persoonlijk album
|
|
danlen
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 14, 2005 6:01 pm Berichten: 645 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Staphorst
|
Citaat: maar als je de DR74rpm vergelijkt met de roze top zit er merkbaar verschil in ?
ja , dr74 is zelfde als de zwarte top , roze top is een stuk sneller
_________________ Hola , Como Estas ?
|
za mei 19, 2007 10:50 am |
|
|
Shadowrider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 01, 2006 11:04 am Berichten: 2375 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: haaksbergen
|
ok duz kwa optreken en top denk dat k die dan maar eens ga aanschaffen
|
za mei 19, 2007 10:51 am |
Persoonlijk album
|
|
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
Roze Top is veel agresiever als een Zwarte Top, reageert echt heel anders, bij 9000 toeren voelt het echt net alsof er een rakket motor afgaat onder je als je een beetje redelijke setup hebt.
Ik zou je een Giannelli uitlaat, 19 of 21mm carb, Top CDI, NGK B10EGV bougie, en een Top koppelings setje aan bevelen met 14/47 vertanding en natuurlijk een leuk krukasje zo als een Doppler ER1, dan houd je Bescherm engeltje het in ieder geval niet meer bij.
Doe dus alsjeblieft normaal met deze setup voor al in het dorp of op wegen met zijstraten die je niet goed kan inzien, helemaal als die wegen voorang hebben.
Het is een leuke setup voor buiten de bebouwde kom maar je moet echt rekening houden met andere weg gebruikers, zij houden namelijk meestal geen rekening met jou en zien motorijders, dus ook RSjes nog al gouw over het hoofd, ik heb dit all een paar keer aan den lijven ondervonden gelukig met een lage snelheid want anders was ik zeker allang dood geweest.
Je bent nog maar 16 en meestal heb je dan de instelling van het gebeurt mij toch niet en laat ze maar lekker lullen, maar als je eenmaal een vlinke klapper maakt dan denk je daar heel anders over, of je denkt misschien helemaal nooit meer als het echt goed mis ging.
|
za mei 19, 2007 2:24 pm |
Persoonlijk album
|
|
bryan90
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo nov 27, 2005 2:38 pm Berichten: 69
|
50 snel
welke van deze 2 is beter?
http://www.50cc.nl/plaatje2.asp?Img=17369.jpg
http://www.50cc.nl/plaatje2.asp?Img=9646.jpg
en weten jullie ook wat over de prestaties en kwaliteit van deze cilinders?
greetz... ;)
|
za mei 19, 2007 4:42 pm |
|
|
Shadowrider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 01, 2006 11:04 am Berichten: 2375 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: haaksbergen
|
RS_Patrick schreef: Roze Top is veel agresiever als een Zwarte Top, reageert echt heel anders, bij 9000 toeren voelt het echt net alsof er een rakket motor afgaat onder je als je een beetje redelijke setup hebt.
Ik zou je een Giannelli uitlaat, 19 of 21mm carb, Top CDI, NGK B10EGV bougie, en een Top koppelings setje aan bevelen met 14/47 vertanding en natuurlijk een leuk krukasje zo als een Doppler ER1, dan houd je Bescherm engeltje het in ieder geval niet meer bij.
Doe dus alsjeblieft normaal met deze setup voor al in het dorp of op wegen met zijstraten die je niet goed kan inzien, helemaal als die wegen voorang hebben. Het is een leuke setup voor buiten de bebouwde kom maar je moet echt rekening houden met andere weg gebruikers, zij houden namelijk meestal geen rekening met jou en zien motorijders, dus ook RSjes nog al gouw over het hoofd, ik heb dit all een paar keer aan den lijven ondervonden gelukig met een lage snelheid want anders was ik zeker allang dood geweest. Je bent nog maar 16 en meestal heb je dan de instelling van het gebeurt mij toch niet en laat ze maar lekker lullen, maar als je eenmaal een vlinke klapper maakt dan denk je daar heel anders over, of je denkt misschien helemaal nooit meer als het echt goed mis ging.
Bedankt voor info en in het dorp enz doe ik altijd kalm aan maar op achterwegetjes ga ik los maar ik denk niet dat me niets zou gebeuren ben al ene paar x bijna gegaan en weet hoe kut dat is maar erg bedankt voor de info ik heb trouwens een Gianeli uitlaat 21 mm carb en Rito asje dus komt goed en ik was gewens dr74 21mm en gia duz ben benieuwt hoe het gaat worden
|
za mei 19, 2007 4:46 pm |
Persoonlijk album
|
|
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
Koppeling heb je zekker nodig of op ze minst koperen rinngetjeds tussen het koppelings huis en de veertjes leggen, zelfde binnen en buiten diameter dus als de veertjes want ze moeten om die pennen heen anders werkt het niet.
ik gebruik hiervoor altijd koperen afdicht rinngentjes die ze bvb gebruiken bij olie aftap pluggen en voor remleidingen enzo.
|
zo mei 20, 2007 12:52 am |
Persoonlijk album
|
|
Shadowrider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 01, 2006 11:04 am Berichten: 2375 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: haaksbergen
|
ja andere veertjes is trog ook goed maar denk dat ik al me platen vervang maar is die CDI nodig dan of kan hetw el met de orgi
|
zo mei 20, 2007 10:24 am |
Persoonlijk album
|
|
barry
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 22, 2006 10:33 pm Berichten: 131
|
he, jou dr was wel getuned he, dus het verschil is wel een stuk kleiner met de roze dan met een std zwarte top.
|
zo mei 20, 2007 11:38 am |
|
|
Shadowrider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 01, 2006 11:04 am Berichten: 2375 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: haaksbergen
|
dat getunede boeit haast niets heb ook met normale zwarte top gereden echt geen verschil mieschien een heel klein beetje
|
zo mei 20, 2007 11:50 am |
Persoonlijk album
|
|
Schumon
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 27, 2005 9:50 pm Berichten: 430 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Nieuw en Sint Joosland
|
Eey ik wil een snelle 50cc cilinder gaan kopen waar mijn 19mm Dell'Orto dan bij past. Ik zit te twijfelen tussen deze Hebo: http://www.scootparts.nl/cgi-bin/cat.cg ... 10&TAAL=NL of deze Metrakit: http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... M%26df%3D1 Weet iemand ook welke cilinder het beste is?
|
zo mei 20, 2007 1:48 pm |
|
|
rs joost
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm Berichten: 2477 Woonplaats: bantcity
|
hebo is sneller
|
zo mei 20, 2007 1:51 pm |
|
|
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm Berichten: 1559 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: winterswijk
|
ja hebo is de betere .. maar als je nou moest kiezen tussen de 50cc manston R of de mk prorace 50 zou ik voor de pro race gaan.. maar dat is niet het geval..
_________________ De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....
|
zo mei 20, 2007 2:06 pm |
Persoonlijk album
|
|
Schumon
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 27, 2005 9:50 pm Berichten: 430 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Nieuw en Sint Joosland
|
Nee mk prorace lijkt me tog een beetje te race-achtig voor op straat En is ook weer een stukkie duurder
|
zo mei 20, 2007 3:45 pm |
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
DE snelste RV4 cilinder zoek ik, welke is dat?
polini malossi sport metrakit
ik kom er niet uit
(nu zullen jullie wel denken, heeft ries weer een af1? nou; jammergenoeg niet.. de cilinder ga ik op een puchblokje bakken )
|
ma mei 21, 2007 1:00 am |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|