HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr apr 04, 2025 1:53 pm

Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
 Gezocht: foto met maten uitlaat AF/ RS 125 
Auteur Bericht
marcp
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Gezocht: foto met maten uitlaat AF/ RS 125
Hallo Aprilia-rijders,

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Marc en ben geen Aprilia-eigenaar, maar ben (waarschijnlijk) wel op zoek naar een Aprilia-onderdeel. Dat zal ik uitleggen: Ik heb een 80 cc Zundapp motorblok omgebouwd naar 125cc (lichtjes getuned) en dat onder een 50 cc frame gehangen en vervolgens als 125cc motorfiets laten keuren. Het rijdt prima, alleen zit er nu nog een standaard (lange, dunne) uitlaat onder en komt een 2-takt niet ten goede.
Ik wil daarom een expansie-uitlaat monteren en om niet zelf iets compleet te hoeven bouwen ben ik naar plaatjes gaan kijken van uitlaten van bestaande 125cc 2-takten.

Ik kwam erachter dat (op foto's) de uitlaten van een AF1 en RS125 er qua vorm het dichtst bij in de buurt kwamen.
Omdat met name de lengte-maten van de uitlaat bepalen bij welk toerental de motor het beste draait, zal ik e.e.a. aan moeten passen.
Mijn vraag aan jullie is: zou iemand voor mij een foto willen maken met een referentie erbij (meetlat) van zo'n uitlaat (AF en/ of RS), net als op bijgevoegde foto? Onderlangs het blok/ frame is er "ruimte genoeg", maar met name de vorm van de voorbocht is voor mij van belang. En weten jullie misschien een adres, waar ik een keer zo'n uitlaat "droog" zou kunnen passen/ vergelijken met m'n huidige uitlaat?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp,

Marc

(PS hoop niet dat jullie het erg vinden dat ik voor deze vraag jullie Forum gebruik :_: ...)

Bijlagen:
uitlaat_02.jpg
uitlaat_02.jpg [ 62.55 KiB | 1495 keer bekeken ]
uitlaat_01.jpg
uitlaat_01.jpg [ 35.69 KiB | 1495 keer bekeken ]
di jan 10, 2012 1:39 am
Profiel
Buschpresident
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Gezocht: foto met maten uitlaat AF/ RS 125
ik denk dat je beter een uitlaat kunt laten berekenen, en anders kun je het beter in het motordeel vragen hierzo ;)

zo jan 29, 2012 4:20 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 2 berichten ]