Auteur |
Bericht |
Jelmer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za nov 04, 2006 12:15 am Berichten: 163
|
Krukas
.
_________________ Ik ben een onwijs grote baas.
Laatst bijgewerkt door Jelmer op di jun 12, 2012 3:19 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
wo dec 20, 2006 3:26 pm |
|
|
peteRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm Berichten: 1760 Afbeeldingen: 95 Woonplaats: Zeewolde (FL)
|
Hoef je geen nieuwe (andere) krukas voor te kopen.
|
wo dec 20, 2006 3:28 pm |
Persoonlijk album
|
|
vinkske
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za okt 30, 2004 6:00 pm Berichten: 148 Woonplaats: landen, belgie
|
Even handig om te weten: Wanneer moet je dan wel een andere krukas steken(als je de brommer opvoert f dergelijke)?
|
wo dec 20, 2006 3:38 pm |
|
|
rene-MX
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 18, 2006 7:54 pm Berichten: 266 Woonplaats: winterswijk/lichtenvoorde
|
hoeft niet kan wel op orginele
en je moet hem vervangen als hij al 10 duizende km gelopen en je hem dan gaat opvoeren (heb het dan over snellere cilinders niet als je een andere uitlaat erop doet)
en waneer hij percies vervangen moet worden is niet zo te zeggen ligt eraan wat voor cilinder en ander spul op de brommer heeft gezeten.
en als je het niet vertrouwd meot je de cilinder er ff afhalen en kijken of je speling hebt op je bikkend
|
wo dec 20, 2006 3:44 pm |
|
|
Jelmer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za nov 04, 2006 12:15 am Berichten: 163
|
.
_________________ Ik ben een onwijs grote baas.
Laatst bijgewerkt door Jelmer op di jun 12, 2012 3:19 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
wo dec 20, 2006 4:05 pm |
|
|
rs joost
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm Berichten: 2477 Woonplaats: bantcity
|
ok , ik zeg het toch , tis beter van wel , nee hoor , gewoon ff je cilinder er af halen , kijk ff hoe het staat met je big end spelling , hou je ori kruk , gewoon goed warm rijden kan er niet zo veel fout gaan
|
wo dec 20, 2006 4:22 pm |
|
|
Daan88
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 06, 2005 11:55 am Berichten: 1887 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: beemster
|
move onderdelen
|
wo dec 20, 2006 5:56 pm |
Persoonlijk album
|
|
Nollie
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 10:58 pm Berichten: 944 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Sprang-Capelle
|
Als je gewoon 50cc blijft rijden is het niet nodig om je krukas te vervangen. welke cillinder je ook hebt.
Als je 70cc gaat rijden en je hebt pas je brommer gereviseerd is het ook niet echt nodig.
Als je bijvoorbeeld een gill 70cc koop is het niet nodig je krukas te vervangen.
Als je een snellere cillinderkoopt(hoger toerental) zou ik het wel doen.
Wan je kunt beter voorkomen dan repareren
ik weet niet hoe veel sterk een Airsal is dus ik zou het zekere voor het onzekere nemen, tenzij je het geld er niet voor hebt.
Ik zelf weet niet of die airsenal een
_________________ Een echten man zorgt dat hij bier zuipen kan!
|
do dec 21, 2006 11:32 am |
Persoonlijk album
|
|
rain man
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 01, 2004 6:53 pm Berichten: 1747
|
Nollie schreef: Als je gewoon 50cc blijft rijden is het niet nodig om je krukas te vervangen. welke cillinder je ook hebt. Als je 70cc gaat rijden en je hebt pas je brommer gereviseerd is het ook niet echt nodig. Als je bijvoorbeeld een gill 70cc koop is het niet nodig je krukas te vervangen. Als je een snellere cillinderkoopt(hoger toerental) zou ik het wel doen. Wan je kunt beter voorkomen dan repareren ik weet niet hoe veel sterk een Airsal is dus ik zou het zekere voor het onzekere nemen, tenzij je het geld er niet voor hebt. Ik zelf weet niet of die airsenal een
ben ik het niet helemaal mee eens, als je een echt hoogtoerige 50cc hebt zou ik wel de krukas vervangen voor een andere. maar als je je airsal standaart laat kan je gewoon orignele krukas houden. voor de meeste cilinder zou ik gewoon standaart krukas houden, behalve de hoogtoerige cilinder
|
do dec 21, 2006 11:51 am |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
aangezien de in duitsland verkocht rs 80
am5 blokjes met gila 74 erop dezelfde krukas hadden als wij, ga ik er vanuit dat volgens aprilia, haar krukas geschikt is voor die cilinders, logisch toch
de ori kruk is een kruk die wel wat kan hebben in de zin van koppel etc, en niet zozeer in toeren
maar, als je geld 'teveel' hebt, koop dan een doppler of rito asjes
dan zit je zelden niet goed
_________________
|
do dec 21, 2006 12:07 pm |
Persoonlijk album
|
|
peteRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm Berichten: 1760 Afbeeldingen: 95 Woonplaats: Zeewolde (FL)
|
Het ligt dus gewoon aan het toerental van je cilinder... Ik heb nooit ergens last gehad met m'n cilinders, die kwamen tot 13.000 toeren zeg maar...
|
do dec 21, 2006 1:57 pm |
Persoonlijk album
|
|
Jelmer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za nov 04, 2006 12:15 am Berichten: 163
|
.
_________________ Ik ben een onwijs grote baas.
Laatst bijgewerkt door Jelmer op di jun 12, 2012 3:18 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
do dec 21, 2006 5:12 pm |
|
|
W'dam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di okt 31, 2006 5:11 pm Berichten: 26 Woonplaats: Werkendam
|
hoeveel kilometers gaat een krukas ongeveer mee ik heb er nu 21500km opstaan en heb volgens mij nog altijd de orginele krukas (mijn brommer draait ronde 8500 toeren)
|
vr dec 22, 2006 10:11 pm |
|
|
Nollie
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 10:58 pm Berichten: 944 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Sprang-Capelle
|
dan gaat hij lang mee
8.500rpm is niet veel..
en meestal is het niet de krukas het probleem maar de lagers.
Dus ik denk dat jij nog wel even voor uit kan...
_________________ Een echten man zorgt dat hij bier zuipen kan!
|
vr dec 22, 2006 10:25 pm |
Persoonlijk album
|
|
W'dam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di okt 31, 2006 5:11 pm Berichten: 26 Woonplaats: Werkendam
|
oke mooi zo
|
vr dec 22, 2006 11:04 pm |
|
|
|