Apriliaforum.nl
https://apriliaforum.nl/

Hebo Manston 50 Loopt niet optimaal
https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=9787
Pagina 1 van 2

Auteur:  Honda-Cross [ wo apr 23, 2008 9:34 pm ]
Berichttitel:  Hebo Manston 50 Loopt niet optimaal

Beste mensen,

Ik heb sinds een tijdje een Manston 50 (de echte) aangeschaft voor mijn brommer (Am6). Alleen vind ik hem niet hondert lopen. Ik zal even proberen uit te leggen wat dat probleem is :P . Onderin doetie heel weinig wat niet raar is voor zon cilinder. Dan isie even echt goed dood wat ook vrij normaal is leek mij. En dan komtie volop maar valt gewoon veeeel te snel weer weg. En dan isie ook echt heeeeelemaal weg. Ik heb geen toerenteller op het moment maar ik gok op een powerband van 2000 toeren als het niet minder is.

Even de specs die ik zo weet:
Cilinder:Hebo Manston 50
Carburateur:Mikuni Tm24
Membraam:(nu ik dit hier neerzet bedenkt ik me ineens dat dit weleens het probleem kan zijn... Dat bij zoveel toeren de kleppen gaan zweven ofzo... Hatik eerder aan moeten denken :X: ) Standaart met standaart kleppen.
Uitlaat: Jolly Moto 50(nieuwe model meen ik)
Squish: volgens mij 0,6
Ontsteking:Standaart

Ik heb nu ik dit typ het idee dat ik het bij het membraam moet zoeken maar mischien kent iemand dit probleem en was het iets heel anders :P
Dan heb ik het tenminste niet voor niets getypt.

Daarbij wil ik trouwens ook nog even vragen of er verder nog dingen zien waar ik op zou moeten letten. Zou ik bijvoorbeeld de ontsteking beter kunnen vervroegen voor zon cilinder. En hoe weet ik waneer deze dan goed staat. Of andere waardes waar ik rekening mee moet houden.
Bewerken enzo doe ik nu nog even niet en kom ook maar niet met datik beter een hpi kan kopen ofzo want dat laat de portomonee deze maand nog niet toe :P Zulke aankopen komen later wel :^^:

Auteur:  Matthijn [ wo apr 23, 2008 9:37 pm ]
Berichttitel: 

move--> afstellen

Auteur:  danlen [ wo apr 23, 2008 10:18 pm ]
Berichttitel: 

ontsteking goed afstellen , en probeer eens een 19mm of een 21mm , 24mm is denk te groot. :^^:

Auteur:  Honda-Cross [ wo apr 23, 2008 10:26 pm ]
Berichttitel: 

Ontsteking staat nu gewoon standaart.
Je roept wel datik moet afstellen maar vertel eens waarom en hoe en hoeveel.
Nu kan ik die grondplaat wel 1mm verder zetten maar ook 5cm.
24mm moet toch echt tedoen zijn voor zon cilinder. We praten hier over eentje die 15000 moet kunnen doen ongetuned. :D

Auteur:  petertzr [ wo apr 23, 2008 10:28 pm ]
Berichttitel: 

Die maat carb zou moeten kunnen, al is een 21mm idd makkelijker af te stellen.
Carbonplaatjes zou wel iets schelen maar ik geloof nooit dat daar bakken vermogen in zit.
Ontsteking vervroegen / hpi met krachtigere vonk zou best wel eens wat uit kunnen gaan maken denk ik :^^:

Auteur:  Honda-Cross [ wo apr 23, 2008 10:34 pm ]
Berichttitel: 

Ja maar in principe moet een standaart ontseking de toeren kunnen doen... Alleen de kleppen twijfel ik over. Wat jij zegt klopt wel dat er geen bakken vermogen in zit maar als hij zoveel toeren maakt kunnen de kleppen waarschijnlijk de snelheid niet meer aan en gaan ze zweven. Dan ben ik dus simpel weg men hele spoeling kwijt. Geen druk opbouw meer in mijn carter=geen mengsel wat door de spoelpoorten naar boven komt. Dat zou meteen verklaren waarom hij zo direct stop met de powerband. Toen ik eerder van standaart naar een vl6 switchde begon mijn powerband 1000 toeren later en ging 1000 langer door.

Klinkt als je het zo bekijkt vrij logisch toch?

Auteur:  Vetpot [ wo apr 23, 2008 10:38 pm ]
Berichttitel: 

en je carbafstelling is zeker weten helemaal goed?

Auteur:  Honda-Cross [ wo apr 23, 2008 10:42 pm ]
Berichttitel: 

Ik zit vrijwel goed. Mischien een tikje meer maar ik kan me niet voorstellen dat het probleem is. Dan zou hij net voor zijn powerband ook moeten wegvallen ivm te wijnig mengsel.

Auteur:  petertzr [ wo apr 23, 2008 11:01 pm ]
Berichttitel: 

Naar mijn weten zweven membraan kleppen zowiezo vanaf een bepaald toerental dus daar hoef je hoeft niet te verwachten dat je met carbon kleppen ineens het verschil hebt dat je zoekt.

Ik denk dat er veel vermogen ligt in het juiste ontstekingstijdstip + curve. Een std. ontsteking is namelijk niet afgestemd op de toerentallen die jij effectief wilt draaien, ondanks datie ze wel zal draaien zal je daar zeker (veel?) vermogen op verliezen

*edit, die pijp ken ik verder ook niet, is dat een goede hoogtoerige 50cc pijp?

Auteur:  Dutchy_01 [ do apr 24, 2008 3:48 pm ]
Berichttitel: 

petertzr schreef:
Naar mijn weten zweven membraan kleppen zowiezo

*edit, die pijp ken ik verder ook niet, is dat een goede hoogtoerige 50cc pijp?


Voor zover ik weet is een Jolly moto een hoogtoerige pijp

Auteur:  petertzr [ do apr 24, 2008 4:53 pm ]
Berichttitel: 

Dutchy_01 schreef:
petertzr schreef:
Naar mijn weten zweven membraan kleppen zowiezo

*edit, die pijp ken ik verder ook niet, is dat een goede hoogtoerige 50cc pijp?


Voor zover ik weet is een Jolly moto een hoogtoerige pijp


een hoogtoerige jolly moto 70cc, liep op een manston 70cc bij lagel ook kut, dus ik vraag me af of die pijp werkelijk goed presteerd..

Auteur:  mean red rs [ do apr 24, 2008 10:35 pm ]
Berichttitel: 

als je membraam in goede staat is maakt dat niet uit. misschien klinkt het gek maar welke bouchie heb jij>? die van mij loopt ook slecht met een normale 9.

Auteur:  Honda-Cross [ do apr 24, 2008 10:42 pm ]
Berichttitel: 

Ik rij met een ngk racing. Graadje weet ik niet.
Ik heb zojuist men membraam even verwisselt met een malossi vl6 en hij presteert nu in de eerste 2 versnellingen naar wat ik ervan had verwacht. Daarna kom ik weer met hetzelfde te zitten als wat ik in de beginpost al had uitgelegt. Ik kan hem dus niet ver genoeg doortrekken in toeren (in ieder geval niet op een normale manier) om er voor te zorgen dat hij bij het overschakelen niet precies in het dode punt valt. Toch heeft het membraam wel gedaan wat ik ervan verwachte. Mischien dat er nog sterkere klepjes nodig zijn ofzo. Men afstelling van de carburateur is nu gewoon goed.

Zuigertje wat erin zit is trouwens nieuw en de cilinder zgan en heeft boven de poorten geen schade wat kan zorgen voor compressie verlies. Compressie heeftie dus ook zat :)

Auteur:  Honda-Cross [ do apr 24, 2008 10:44 pm ]
Berichttitel: 

petertzr schreef:
Dutchy_01 schreef:
petertzr schreef:
Naar mijn weten zweven membraan kleppen zowiezo

*edit, die pijp ken ik verder ook niet, is dat een goede hoogtoerige 50cc pijp?


Voor zover ik weet is een Jolly moto een hoogtoerige pijp


een hoogtoerige jolly moto 70cc, liep op een manston 70cc bij lagel ook kut, dus ik vraag me af of die pijp werkelijk goed presteerd..


Het zou best aan de pijp kunnen liggen ja maar ik heb zo geen andere pijp om het mee te vergelijken. En het vervelende is dat ik ook niet ergens kan vinden wat voor pijp hier leuk op zou lopen aangezien deze cilinder wijnig gebruikt word. Een pro race 50 uitlaat zou het mischien wel goed doen maar die is me te duur om het op te gokken en gebruikt kan ik hem niet vinden.

Auteur:  Matthijn [ do apr 24, 2008 10:48 pm ]
Berichttitel: 

zou een hmr2 het niet leuk doen?

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/