Apriliaforum.nl
https://apriliaforum.nl/

lage toeren naar hoge toeren
https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=9774
Pagina 1 van 2

Auteur:  mean red rs [ di apr 22, 2008 6:32 pm ]
Berichttitel:  lage toeren naar hoge toeren

hey hier ff me setup,
80cc roze top
28mm oko
hpi
yasuni hmr2
sproeier 140

hij loopt gewoon mooi, maar als ik bij 7000 toeren volgas geef slikt hij, en komt hij slecht op gang. zodra ik dat doe bij bv. 8500 dan blaast hij meteen vooruit.
komt dit door de powerband of is er iets mis met mijn afstelling?
mvg gert-jo

Auteur:  mean red rs [ di apr 22, 2008 10:26 pm ]
Berichttitel: 

niemand?

Auteur:  Ari [ di apr 22, 2008 10:30 pm ]
Berichttitel: 

zoiets heb ik ook
alleen dan by stnd setup met metrakit rk en by +/-6k toeren, komt ie helemaal niet vooruit, maak nog een filpje vd week

Auteur:  BuxirS [ wo apr 23, 2008 9:59 am ]
Berichttitel: 

te kleine sproeier?

Auteur:  rs-erik-rs [ wo apr 23, 2008 10:11 am ]
Berichttitel: 

had ik ook :00/: mijn uitlaat zat verstopt met gestolte olie misg even uitlaat schoonmaken? ;)

Auteur:  oenoehoofd [ wo apr 23, 2008 11:16 am ]
Berichttitel: 

Alles even schoonmaken, en beter afstellen. :^^:

Auteur:  MOH [ wo apr 23, 2008 11:29 am ]
Berichttitel: 

Ik heb ook een yasuni en had precies hetzelfde het kwam doordat ik een prop in me demper had. ;)

Auteur:  mean red rs [ wo apr 23, 2008 6:00 pm ]
Berichttitel: 

neej prop zit er niet in. kan het niet aan powerband liggen? heb er 28mm op liggen heh dus powerband licht wel wat adners.

Auteur:  danlen [ wo apr 23, 2008 8:00 pm ]
Berichttitel: 

ja kan aan powerband liggen , die begint dan bij 8000rpm , dus daaronder is die wat langzamer. :^^:

Auteur:  mean red rs [ wo apr 23, 2008 8:25 pm ]
Berichttitel: 

hehe okje. heb er nu sproeier 145 ingegooid. en loopt hoger in de toeren wel stuk beter. maar nu als hij stationair loopt. en je geeft snel veel gas stotterd hij ff je weet wel bwoap. krijgt hij dan te veel?

Auteur:  danlen [ wo apr 23, 2008 9:02 pm ]
Berichttitel: 

dat kun je zien aan je bougie kleur :^^: , en lucht afstelling ??? je moet aan de luchtschroef draaien , en wanneer hij het hoogst stationair loopt dan staat de luchtschroef goed, dan met je stationair schroef gaan werken :^^:

Auteur:  Matthijn [ wo apr 23, 2008 9:04 pm ]
Berichttitel: 

danlen schreef:
dat kun je zien aan je bougie kleur :^^: , en lucht afstelling ??? je moet aan de luchtschroef draaien , en wanneer hij het hoogst stationair loopt dan staat de luchtschroef goed, dan met je stationair schroef gaan werken :^^:


dat wou ik toen ook met me brommer doen, maar bij mij bleef hij op dezelfde hoogste stationair draaien hoeveer k m ook uit draaide.. werkt dus niet altijd.. k had m toen tikkie verder dan 1.5slag gezet

Auteur:  Eriko de Angelis [ wo apr 23, 2008 9:20 pm ]
Berichttitel: 

mn vader zegt dat je meestal met 2,5 slag ong. wel goed zit..
nja hij is monteur geweest, dus dat nam ik dan maar aan :^^: en ik moet zeggen dat ie wel fijn rijd :thumright:

Auteur:  Honda-Cross [ wo apr 23, 2008 9:41 pm ]
Berichttitel: 

Dit is echt helemaal een afstel probleem. Inslikken dat is een teken van te wijnig benzine. Als hij gaat stoten bij het van stationair af open trekken kan ik je niet direct bij helpen. Maar dit zal ergen bij de stationairsproeier/luchtschroef/gasnaald liggen. Ik had vroeger met een soorgelijke setup het omgekeerder probleemXD bovenin stoter en van onderin opengooien inslikken... :p

edit:
Was trouwens ook met dezelfde carb:p mis zijn die dingen gewoon iets minder in de afwerking. Ik hoor weleens verhalen over carburateurs die met een andere gasnaald ineens veeel beter gaan lopen(als je kijkt naar het oppakken bij het gas openen en het halfgas rijden enzo.

Auteur:  gerjanrs50 [ wo apr 23, 2008 10:17 pm ]
Berichttitel: 

probeer eens de stand van je gasnaald te veranderen

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/