Apriliaforum.nl https://apriliaforum.nl/ |
|
80 cc met 14mm dellorto https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=8478 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | Mitchell Classic [ zo dec 23, 2007 12:43 am ] |
Berichttitel: | 80 cc met 14mm dellorto |
heey, iK heb een classic ( 1993 ) met een 14mm Dellorto, kan ik met diezelfde carb, een 80cc blok op mn brommer zetten? Of is het slecht? Wat zijn de dingen die kunnen gebeuren? Het is een AM6 cilinder, past dit op een AM5 blok? Ik hoef niet snel (90 tot max 110 ) , vooral veel trekkracht. Alles is ontgrensd, andere Carb opgezet ( 14mm Dellorto ) Welke sproeier heb ik hier voor nodig? en moet mn krukas dan vervangen worden? Alvast bedankt, Mitchell |
Auteur: | Nizzle@RS50 [ di dec 25, 2007 1:44 pm ] |
Berichttitel: | |
Ik dacht als je trekkacht wou je een grote carb moet steken, denks dat ie met een 14 niet zo leuk zal rijden.. Ik had een 80cc met een 19mm-> ging heel lekker!(mss ook zoiets nemen?) Eumz Thomas had mij gezegt dan een cilinder voor am5of6 hetzelfde was & dus past. Andere krukas lijkt verstandig ofwel rito of dopler krukasje Groete.. (als ik ergens fout ben verbeter me maar..) |
Auteur: | Matthijn [ di dec 25, 2007 1:52 pm ] |
Berichttitel: | |
14mm op 80cc wil wel.. maar 21ofzo zou mooier zijn en euhm, AM6 cilinders passen ook op AM5 en andersom |
Auteur: | RS_Patrick [ di dec 25, 2007 3:25 pm ] |
Berichttitel: | |
14mm is een beetje klein voor een 70cc+, zou minimaal een 17,5mm nemen, bij somige cilinders word ook aangegeven hoeveel mm carb je minimaal moet nemen op het boekje wat je bij de cilinder krijgt. |
Auteur: | rain man [ di dec 25, 2007 4:52 pm ] |
Berichttitel: | |
ach 14 mm kan makkelijk, maar hij zal natuurlijk nooit zoveel vermogen geven als met 21 mm ofzo. maar 14 mm kan wel prima en hij zal na wat afstellen gewoon prima lopen. |
Auteur: | Dr.2Takt [ di dec 25, 2007 5:12 pm ] |
Berichttitel: | |
klopt'' maar een grotere carb koelt ook veel beter'' maar als jij vooral graag veel trekkacht wilt wrom neem je dan juist niet een grotere carb erbij? dan win je voornamelijk koppel'' |
Auteur: | RS_Patrick [ di dec 25, 2007 6:09 pm ] |
Berichttitel: | |
Zo als ik all zij staat bij somige cilinders een minimale grote voor de carbaratuer op gegeven, bvb. 19mm, ga je daar dan onder zitten moet je het zelf weten maar erg lang zal je cilinder dan niet mee gaan. En de grootste winst in trekkracht zit hem juist in de carbaratuer zo als meerdere mensen hier al zijden. Als je die Cilinder niet koopt maar er een 19mm op zet heb je waarschijnlijk veel meer winst in trekkracht als dat je er een 80cc op zet met een 14mm. Ik zou je toch echt een 70cc gieteizer aanraden met een 17,5 of 19mm, dan heb je teminste wel flink wat power en hoef je je niet druk te maken dat je krukas er aan gaat. |
Auteur: | rain man [ di dec 25, 2007 9:01 pm ] |
Berichttitel: | |
dat ie kapot loopt ben ik niet bang voor. mits ie goed afgesteld is. ik heb zelf ook tijden met airsel 70 rond gereden en 12mm en die cilinder zag er nog nieuw uit toen ie er af kwam. maar idd trekkracht gaat met grotere carberateur er enorm op vooruit. |
Auteur: | Mitchell Classic [ di dec 25, 2007 11:57 pm ] |
Berichttitel: | |
k heb nu dus al een 80cc airsal gekocht, ik zit nog heeel erg te twijfelen of k die er op ga zetten, mn ouders vinden het maar niks Ik mag alles doen behalve meer cilinderinhoud omdat ik dan een '' motor '' ben.. ze vinden het wel best als ik m door een andere manier sneller laat optrekken, dus ik stelde voor, een kleiner voortandwiel, Helpt dit erg? Ga je hierdoor echt snel naar zn top? En als je top nu 100 is hoe hard ga je dan ongeveer? En hoe duur is het? Zijn er nog andere mogelijkheden om je brommer sneller te laten optrekken? Alvast bedankt, mitchell |
Auteur: | *Thomas* [ di dec 25, 2007 11:59 pm ] |
Berichttitel: | |
hoi, best hang je der een iets grotere carb achter (bv een 19mm) en een vertanding van 12 (of zelfs 11) - 46 maar 11 is wel erg kort vind ik, aangezien de classic's uitlaat vrij goed is |
Auteur: | Mitchell Classic [ wo dec 26, 2007 12:02 am ] |
Berichttitel: | |
Oke, maar zal ik dan voor 12 of 11 kiezen? hoe groot is dat verschil? Weet iemand wat er standaard op een classic zit als voor en achtertandwielen? Later, Mitchell |
Auteur: | *Thomas* [ wo dec 26, 2007 12:08 am ] |
Berichttitel: | |
op de italiaanse ontgrensde versie zit standaard een 13 - 46 vertanding en dan heb je een mooi compromis tussen snelheid en optrekken 46 is trouwens enige beschikbare achtertandwiel dus probeer eens 11 en dan 12 en zie wat je het beste bevalt |
Auteur: | Mitchell Classic [ wo dec 26, 2007 12:13 am ] |
Berichttitel: | |
Hoe duur is dat? zo'n voortand. Als ik er dan zo'n carb bij koop, 17.5 mm Dellorto. Er staat insteek van een scooter, kan deze op een schakelbrommer? en die verkoper heeft er 3 te koop, BING, KEIHIN en de Dellorto , Is dellorto het best? en past die op mijn classic? Zo nee, welke is dan het best? en past op mijn classic? http://link.marktplaats.nl/131521143 http://link.marktplaats.nl/131516425 Mitchell |
Auteur: | *Thomas* [ wo dec 26, 2007 12:17 am ] |
Berichttitel: | |
11 voortandwiel is 22€ (origineel onderdeel) 12, 10 euro ofzo (wordt veel nagemaakt) kijk eens op speed-parts.nl en euhm, 17,5 is best oké, wel een andere carb zoeken dan die in de link, dat zijn echte scootercarbs |
Auteur: | Mitchell Classic [ wo dec 26, 2007 12:23 am ] |
Berichttitel: | |
past een voortandwiel van RS op een classic? Wat is het verschil van een andere ketting? |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |