Dellorto 19mm vlakschuif op AM6
Ik reed een lange tijd rond met een 76cc Zwarte Top Permance op me Rieju RR. Reed perfect.
19mm dellorto erop met 125 sproeier en powerfilter, Hebo bovenlangse uitlaat.
Nu heb ik de snellere versie van deze cilinder, de welbekende Roze Top (performance) 77cc, met 1 zuigerveer, betere zuiger en iets andere poorttiming.
Voor de rest niets aan de setup verandert.
Ook zelfde sproeier erin laten zitten (125).
Maar nu vond ik dat hij hem niet goed doortrekt in z'n hoge toeren. In z'n 1 en 2 (en 3) lukt het nog wel maar bij 4 en 5 moet ik best lang wachten en in ze 6 lukt het niet eens.
Voor m'n gevoel houdt hij dus in voor z'n powerband.
Nu heb ik vandaag sproeier 136, 140 en 144 geprobeerd. Start gewoon in 1 kick, goed stationair gelijk. Toch vind ik dat ie iets beter loopt met 136. Maar 140 en 144 zijn gelijk aan de prestaties van die 136.
Het lijkt er dus op dat de grootte niet van toepassing is.. 125 of 144 is bijna gelijk prestaties
Ik heb geen gasnaald dus daar kan ik niets mee kutten..
De doorlaat van mijn sproeier buis is grotere dan 144 heb ik gemeten, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Zou het mijn 50cc uitlaat kunnen zijn?
Zou het mijn te kleine carburateur zijn voor een 77cc cilinder en zou ik over moeten stappen naar 21/24mm?
En normaal zou het aan je gasnaald kunnen liggen, maar aangezien ik die niet heb vraag ik me af wat dan 'vervangend' is voor je gasnaald bij een vlakschuif carburateur..?
gegroet Lennart.