Apriliaforum.nl https://apriliaforum.nl/ |
|
rs gaat nog tot 9000rpm , was eerst goed !! https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=6577 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | danlen [ do mei 31, 2007 8:19 pm ] |
Berichttitel: | rs gaat nog tot 9000rpm , was eerst goed !! |
ik had vorige week dus dat mijn bougie kapot klapt teon ik flink doortrok , voor dat de bougie kapot knapte liep de brommer goed , kon doortrekken tot 13500-14000rpm. heb er dus vandaag een nieuwe in gedraait ( B9 ) brommer loopt wel goed stationair , en kan alleen doortrekken in de 1e versnelling, vanaf de 2e versnelling zegt ie bij de 9000rpm prrrrrrrrr heb dus de bougie eruit gedraait , en is wit/bruin , zijkant wit , en dat puntje lichtbruin. dit betekent dus te kleine sproeier , maar liep eerst wel goed , iemand een idee waar het nog meer aan kan liggen setup: airsal 70cc 24mm mrd hmr/2 cgc ontsteking. zit volgens mij nu sproer 120 of 125 in , lijkt me groot genoeg |
Auteur: | RobbieTuareg [ do mei 31, 2007 8:26 pm ] |
Berichttitel: | |
Electrode afstand goed gezet? |
Auteur: | danlen [ do mei 31, 2007 8:43 pm ] |
Berichttitel: | |
is een nieuwe , moet toch goed zijn ? waar moet ie op staan dan ?? |
Auteur: | Neles [ do mei 31, 2007 11:24 pm ] |
Berichttitel: | |
als je een nieuwe bougie heb gekregen staat dat nooit goed .. pff volgens mij staat dat ergens in de handleiding van je aprilia brom maar ik weet niet of dat uitmaakt bij een 70cc en je moet hem dus afstellen met een voelermaat |
Auteur: | danlen [ za jun 16, 2007 5:49 pm ] |
Berichttitel: | |
nieuwe bougie erin en puntjes goed staan van bougie , maar nog steeds maar tot de 9000 dus hij komt niet tot de powerband , kan het ook aan de cdi liggen ? |
Auteur: | sbk racer [ zo jun 17, 2007 10:24 pm ] |
Berichttitel: | |
prrrrrr had ik ook toen stond myn electrode van me bougi te kort.. |
Auteur: | [YRT] [ ma jun 18, 2007 1:59 am ] |
Berichttitel: | |
bougi afgesteld op 0,7/0,8 ? |
Auteur: | Sampers [ ma jun 18, 2007 11:31 am ] |
Berichttitel: | |
Bougie afstellen?? daar heb ik tot nu toe nog nooit van gehoord. en dat lijkt me op een brommer met zo'n setup en met die bougie ook helemaal niet nodig. je kan denk ik zelf eerder iets verkeerd doen dan goed. maar reed je vroeger ook met een B9? je beschrijft het effect net als een elektronische begrenzer, dus kan het misschien wel aan de CDI liggen, het lijkt mij al daar dat een bougie kapot klapt? wat was er dan eigenlijk met de bougie gebeurt? doet me eerder denken als dat al gebeurd met je bougie dat er met je andere elektronische onderdelen iets scheelt; bobijn, cdi of stator/rotor als je een reserve cdi hebt of van iemand kan lenen kan je het eens testen. |
Auteur: | GiGi [ ma jun 18, 2007 12:53 pm ] |
Berichttitel: | |
Hmm maat van mij had toen zijn bougie geklapt was heel zun cilinderwand naar de klote..Mss kun je da ff nakijke? Al heb je Al. wand kost uithone 30 euri bij Twins bij gietijzer weet ik nie.. Maar das iig goedkoper |
Auteur: | *Thomas* [ ma jun 18, 2007 12:58 pm ] |
Berichttitel: | |
Sampers schreef: Bougie afstellen?? daar heb ik tot nu toe nog nooit van gehoord. en dat lijkt me op een brommer met zo'n setup en met die bougie ook helemaal niet nodig. je kan denk ik zelf eerder iets verkeerd doen dan goed. maar reed je vroeger ook met een B9? je beschrijft het effect net als een elektronische begrenzer, dus kan het misschien wel aan de CDI liggen, het lijkt mij al daar dat een bougie kapot klapt? wat was er dan eigenlijk met de bougie gebeurt? doet me eerder denken als dat al gebeurd met je bougie dat er met je andere elektronische onderdelen iets scheelt; bobijn, cdi of stator/rotor als je een reserve cdi hebt of van iemand kan lenen kan je het eens testen. denk persoonlijk ook dat het eerder de bobijn (cdi) is beste wat je kan doen is inderdaad een andere testen, maar weet niet hoe dat ziet bij die cgc onsteking |
Auteur: | danlen [ ma jun 18, 2007 8:01 pm ] |
Berichttitel: | |
Citaat: maar reed je vroeger ook met een B9? ja Citaat: wat was er dan eigenlijk met de bougie gebeurt? trok de brommer ver door de touren heen , en bij de 3e versnelling was het een gestotter , kon niet meer normaal rijden , dus ik dacht bougie verrot , nieuwe erin rijd nu wel zonder gestotter alleen komt niet boven de 9000rpm uit moet er wel bij zeggen dat ik met een std cdi rijd , mischien dat die naar de klote is , heb er nog wel 1 liggen zal die eens proberen Citaat: Hmm maat van mij had toen zijn bougie geklapt was heel zun cilinderwand naar de klote..Mss kun je da ff nakijke? zal wel niet , rijd nog wel goed. Citaat: maar weet niet hoe dat ziet bij die cgc onsteking is een race ontsteking met vast tijdstip. |
Auteur: | Nightmare5 [ ma jun 18, 2007 8:34 pm ] |
Berichttitel: | |
Stom vraagje ... maar weetje zeker dat je dezelfde bougie erin gedouwd heb ? zijn namelijk een hoop B9 bougie's .... als je die ouwe nog heb ff complete serie nr opschrijven en nakijken op de nieuwe ... |
Auteur: | GiGi [ ma jun 18, 2007 8:49 pm ] |
Berichttitel: | |
Of gewoon is kijke wa ik zei: of nie heel je cilinder kapot is, de mijne reed toen ook nog paar weke..daarna stopte die ermee als je da ff doet weet je zeker of het da nie is..en het is zo gedaan.. |
Auteur: | Sampers [ ma jun 18, 2007 11:14 pm ] |
Berichttitel: | |
GiGi schreef: Of gewoon is kijke wa ik zei: of nie heel je cilinder kapot is, de mijne reed toen ook nog paar weke..daarna stopte die ermee als je da ff doet weet je zeker of het da nie is..en het is zo gedaan.. ja kan altijd, maar dat lijkt mij niet echt de oorzaak waardoor hij op toeren zou "begrensd" zijn. heb je trouwens toevallig ook nog iets anders aan het blok veranderd of afgesteld toen je dit voorhad? heb je bevoorbeeld de grondplaat verplaatst of is ze mss per ongeluk verschoven, door de klap eventueel? |
Auteur: | danlen [ wo jun 20, 2007 6:26 pm ] |
Berichttitel: | |
nee , grondplaat kan niet verschuiven , vast tijdstip Citaat: maar weetje zeker dat je dezelfde bougie erin gedouwd heb ? zat een br9 in en nu een b9 , maar heb ook nog een champion liggen en die werkt ook niet goed , dus ligt niet aan bougie Citaat: Of gewoon is kijke wa ik zei: of nie heel je cilinder kapot is zal voor de zekerheid ff checke heb het momenteel druk , dus kijken en proberen word pas in weekend |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |