Apriliaforum.nl
https://apriliaforum.nl/

eerst koffiebruin en nu een zwarte bougie?
https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=6575
Pagina 1 van 1

Auteur:  sybrand [ do mei 31, 2007 7:32 pm ]
Berichttitel:  eerst koffiebruin en nu een zwarte bougie?

Zo, degenen die mij van het elektroforum al kennen, die kennen het probleem al maar:

Mijn MH RX ging eerst 88 en 12k toen ging ik reviseren.
Het blok ligt nu voor de laatste reparatie bij de lasboer, maar ik heb er al mee gereden. Hij is bijna hetzelfde als eerst

In 1 kan ik niet wegrijden zonder choke en ik heb mijn luchtfilter praktisch volledig dichtgertaped, maar hij komt wel op 10k.
In 2 nog maar tot 9.5 en van 3-6 maar tot 8 de top ligt nu op 70.

Mijn bougie is zwart, dan denk ik te weinig lucht. Het gekke is hoe kan ik nou te weinig lucht hebben als ik niet kan wegrijden zonder choke.



ff de setup: 50cc Doppler, 17,5 dellorto, fasmen duo uitlaat (mijn soort van begrenzer), een NGK B8 bougie (was eerst B9) en een nieuwe zuiger.

moet mijn zuiger eerst ingereden worden waardoor de top hoger ligt? zo ja, neemt dan ook het toerental vanzelf toe en wordt de bougie dan koffiebruin?




HELP :(( :0o:

Auteur:  floRiS50 [ do mei 31, 2007 8:27 pm ]
Berichttitel: 

zuiger moet je tog in rijden?? zou ik ook doen

Auteur:  aprilia-devil [ do mei 31, 2007 8:34 pm ]
Berichttitel: 

zuiger zowieso 200 km inrijden! anders heeele grote kans op warm/vast loper,
en wrss moet je hem ff opnieuw afstellen aangezien je een nieuwe zuiger hebt (miss sneller ofso) zwarte bougie is zowieso te grote sproeier of slechte afstelling met ontsteking waardoor niet genoeg benzine word verbrand...

Auteur:  sybrand [ do mei 31, 2007 9:50 pm ]
Berichttitel: 

ik heb een vaste grondplaat en TOP Performance cdi, wat valt er aan af te stellen: Ik heb de stationair los idd, maar volgens mij doet die luchtschroef helemaal noppes.


Voor de rest hoef ik niet naar een sproeier te kijken?

Ik hoop et, want anders snap ik niet wat er fout kan zijn, hij liep eerst ook zo.

En is het dan zo dat na ong, 200 tot 500 km de toeren en de top vanzelf stijgen en dat de bougiekleur koffiebruin wordt?. 't Lijkt me vreemd.


HEEEEEELP :@: :XX:

Auteur:  aprilia-devil [ do mei 31, 2007 9:54 pm ]
Berichttitel: 

nee, sproeier moet je kleiner nemen, en je mag nu absoluut nog geen top gaan rijden! dat kan ej cilinder niet aan aangezien de cil en zuiger niet aan elkaar gewent zijn!

Auteur:  floRiS50 [ do mei 31, 2007 10:12 pm ]
Berichttitel: 

nee idd je hebt nu al volgas gereden en doorgetrokken en dat had je nog lang niet moeten doen!!

Auteur:  aprilia-devil [ do mei 31, 2007 10:15 pm ]
Berichttitel: 

haal je cilinder er is af, wrss heb je dan nu al een warm loper gehad

Auteur:  aprilia-devil [ do mei 31, 2007 10:16 pm ]
Berichttitel: 

aprilia-devil schreef:
haal je cilinder er is af, wrss heb je dan nu al een warm loper gehad


als je geluk heb zitten er nog geen dikke japen in je cilinder... maar ik vrees van wel

Auteur:  sybrand [ do mei 31, 2007 11:13 pm ]
Berichttitel: 

Ik heb m'n gasnaald lager gezet, hij trekt nu beter en ik heb heel even de 75 gehaald.

Met een koude motor moet ik in 1 met choke wegrijden.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/