Apriliaforum.nl https://apriliaforum.nl/ |
|
AF1 Problemen loopt niet goed https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=5682 |
Pagina 1 van 3 |
Auteur: | danlen [ ma feb 19, 2007 8:41 pm ] |
Berichttitel: | AF1 Problemen loopt niet goed |
Heb een af1 gekocht ( sintesi ) heb hem afgelopen zaterdag inelkaar gezet , brommer starte meteen alleen komt niet boven de 4000-5000 toeren en rookt heel veel. iemnad enig idee wat dit kan zijn ? heb zelf brommix getankt 1:45 alleen deze benzine is echt rood , anders tank ik altijd shelliana en dat is gewoon bruin , kan het hier ook aan liggen ? |
Auteur: | danlen [ ma feb 19, 2007 9:28 pm ] |
Berichttitel: | |
niemand ? |
Auteur: | Nollie [ di feb 20, 2007 2:05 pm ] |
Berichttitel: | |
kan, en misschien meng je nu dubbel omdat er ook een olie pomp op zit. Dus misschien meng je nu met benzine en met je olie pomp. Dus controleer even of dezen het doet. |
Auteur: | Tjerk [ di feb 20, 2007 4:46 pm ] |
Berichttitel: | Re: AF1 Problemen loopt niet goed |
danlen schreef: Heb een af1 gekocht ( sintesi ) heb hem afgelopen zaterdag inelkaar gezet , brommer starte meteen alleen komt niet boven de 4000-5000 toeren en rookt heel veel. iemnad enig idee wat dit kan zijn ? heb zelf brommix getankt 1:45 alleen deze benzine is echt rood , anders tank ik altijd shelliana en dat is gewoon bruin , kan het hier ook aan liggen ? |
Auteur: | danlen [ di feb 20, 2007 10:10 pm ] |
Berichttitel: | |
Citaat: Dus misschien meng je nu met benzine en met je olie pomp. nee die heb ik afgesloten. Citaat: Welke kleur rook? Ja licht blauw , niet echt wit , maar ook niet echt blauw , |
Auteur: | danlen [ do feb 22, 2007 9:45 pm ] |
Berichttitel: | |
als de keerring lek is , kan dat toch alleen de keering bij de kopplingskant zijn bij krukas ? want brommer rookt |
Auteur: | Nightmare5 [ do feb 22, 2007 10:06 pm ] |
Berichttitel: | |
als je keeringen lek zijn op je krukas dan doet hij denk ik niet veel ff bougie eruit trekken als hij helemaal pik zwart is moet het genoeg zeggen denk ik |
Auteur: | danlen [ vr feb 23, 2007 8:33 pm ] |
Berichttitel: | |
Citaat: als je keeringen lek zijn op je krukas dan doet hij denk ik niet veel brommer loopt wel , alleen komt maar tot de 400-5000rpm , en rookt veel , dus keerring zal dan wel niet lek zijn. dan moet het dus kvs zijn ? heb nu gewoon een koperen kopppakking , zal ik er vloeibare op moeten doen mischien ? |
Auteur: | Bram [ vr feb 23, 2007 8:46 pm ] |
Berichttitel: | |
geen vloeibare pakking tussen doen, een kopere sluit goed zat af, en met kvs zou hij wit moeten gaan roken, blauw kan ook met de afstelling te maken hebben, hoe ruikt de rook? is de vliegwielspie niet afgebroken, als dit wel het geval is, een nieuwe halen en het vliegwiel goed vast draaien. |
Auteur: | Leentje [ vr feb 23, 2007 9:33 pm ] |
Berichttitel: | |
je vliegwiel kan schuin staan je kvs zal wel niet lekken, anders is je rook echt spierwit blauwe rook is normaal olie verbranden, carterolie, dus de keerring aan de krukas (koppelingskant ) is waarschijnlijk lek |
Auteur: | danlen [ za feb 24, 2007 11:46 am ] |
Berichttitel: | |
vliegwiel en spie zijn wel goed , Citaat: dus de keerring aan de krukas (koppelingskant ) is waarschijnlijk lek zie Quote nightmare Citaat: als je keeringen lek zijn op je krukas dan doet hij denk ik niet veel dus 2 optie over kvs of keering , maar waarom geen vloeibare pakking ? niet sterk genoeg ? ik starte hem dus , reed wel alleen niet boven de 5000 rpm , op den duur in zijn 2 ging ie wel iets meer doortrekken , maar toen ben ik gestopt omdat hij gewoon constant rookte , als ik weg reed zag je me niet meer kan ik ook op 1 of andere manier testen of de keerring lek is ? , niet dat ik het blok voor niks uitelkaar draai |
Auteur: | *Thomas* [ za feb 24, 2007 11:52 am ] |
Berichttitel: | |
Nightmare5 schreef: als je keeringen lek zijn op je krukas dan doet hij denk ik niet veel ff bougie eruit trekken als hij helemaal pik zwart is moet het genoeg zeggen denk ik jij hebt duidelijk nog nooit een lekke keerring gehad danlen, als ze je echt niet meer zien als je wegrijdt, is het denk ik toch de koppakking en zal de rook dus meer naar wit dan blauw neigen je kan het eigenlijk heel simpel testen doe zowel olie als kvs vol tot op het max rij 2 km en kijk wat er gezakt is en klaar is danlen |
Auteur: | cebess [ za feb 24, 2007 4:42 pm ] |
Berichttitel: | |
ow met een lekke keering zie je ook niks meer achter je hoor. Heb dat ook een keer gehad (lager gaar, keering lek en over een afstand van 1,5 km voor de helft de bakolie opgerookt. Dus het kan wel degelijk. Aan de kleur van de rook zie je wat het is. |
Auteur: | *Thomas* [ za feb 24, 2007 4:46 pm ] |
Berichttitel: | |
cebess schreef: ow met een lekke keering zie je ook niks meer achter je hoor. Heb dat ook een keer gehad (lager gaar, keering lek en over een afstand van 1,5 km voor de helft de bakolie opgerookt. Dus het kan wel degelijk. Aan de kleur van de rook zie je wat het is. 'k was niet zeker omdat ik dat zelf nog nooit heb gehad, enkel de koppakking maar vervang deze nog maar eens (vloeibare pakking erbij mag wel hoor) en als die dat dan nog steeds doet, is het de keerring |
Auteur: | danlen [ zo feb 25, 2007 11:54 am ] |
Berichttitel: | |
oke bedankt zal ik eerst ipv pakking , vloebare pakking doen , rookt ie dan nog dan is het dus zeker de keerring. jullie horen wel wat het geworden is maar dat niet op toeren komen kan toch niet dor mijn setup , 60cc met een sha 14/9. is wel een kleine carb maar moet ie toch gewoon goed op kunnen lopen ? |
Pagina 1 van 3 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |