HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do jan 09, 2025 12:36 am

Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
 Kickstarter RV 4 
Auteur Bericht
Drekzz
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Kickstarter RV 4
Ik heb deze vraag al eens gesteld, en er is vast al eerder een topic geweest, maar die kon ik niet vinden, en ik kom er nog steeds niet uit. Vandaar nog 1 keer mijn vraag:

Wie kan mij stap voor stap uitleggen hoe ik er voor zorg dat mijn kickstarter functioneel is. Ik heb gehoord dat ik mijn kickstarterveer dan op moet spannen maar hoe gaat dat precies in zijn werk?

Alvast bedankt voor de uitleg.

www.freewebs.com/aprilia_red_rose
www.freewebs.com/honda_mt_5

vr jan 26, 2007 11:55 am
Profiel
Elmo ET50
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 4
Antwoord met een citaat
Bericht 
Dit is even goed nadenken, als je goed naar de onderdelen kijkt en een beetje logisch nadenkt valt het best mee:

Aan het asje van je kickstarter zit in het blok aan het eind na het veertje een tandwiel, dat tandwiel past precies op het tandwiel in je blokje, als je kickt wil je dat die twee tandwielen op elkaar vast zitten, als je rijd natuurlijk niet :^^: .
Er zit op het tandwiel van je kickstarter aan de zijkant een schuin aflopend stukje. Dit stukje loopt, als je kickstarter omhoog staat tegen een palletje aan in je blok, zodat je twee tandwielen niet tegen elkaar aan lopen.

Je zorg ervoor dat het tandwiel op je kickstarter in de juiste stand staat. Als ik het me goed herrinner heb je vier standen waarop je dat kan doen. Je moet ervoor zorgen dat met ongespannen veer het schuine stukje op het tandwiel van je kickstarter(wat tegen het palletje aan moet lopen), net voorbij/tegen het palletje staat.

de veer bij je kickstarter zorgt ervoor dat je kickstarter weer terugveert als je hem hebt ingetrapt. hij spant zich aan als je hem intrapt en schiet weer terug als je loslaat, als de kickstarter naar boven staat is je veer dus ongespannen en moeten die tandwielen losgekoppeld zijn.

Als je je kap met kickstart terug op je blok plaatst moet je je kickstarter dus gewoon een stuk induwen naar beneden zodat je het schuine stuk van het tandwiel voor het palletje hebt staan.

als het goed is zal je kickstart in de gewone stand niet ratelen of zo, en zal hij als je hem induwt ook gewoon weer terugveren.

ik hoop dat ik het niet te ingewikkeld heb gemaakt :D :P , veel succes

zo jan 28, 2007 7:45 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Antwoord op onderwerp   [ 2 berichten ]