HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr jan 03, 2025 5:59 pm

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
 Help Me!! Rs Probleem Teur,verzup en lucht -_- 
Auteur Bericht
Jinhak
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Help Me!! Rs Probleem Teur,verzup en lucht -_-
GUYS HELP ME OUT WILL YA!!! okay hier komt het,ik heb een rs50,yup een rs50,nvm dit is lame, maargoed
Ik heb rs50 model 2003, rij met :

MK pro race 2 (70cc),jolly moto sp,en een 28mm keihin teur sproei140,twin air lucthtfilter. euhm als ik volgas dan verzuipt,als ik rustig gas geeft tot 6000 toeren en dan volgas geeft trekt ie als een beest,maar ik heb andere sproeiers geprobeert,dan werkte niet egt..... en me luchtfilter maakt een kabaal als crazy dat je gewoon dooft wordt,het is wel een open luchtfilter,zijn er geen dichte voor 28mm? of hoe ik het geluid minder kan maken,als ik volgas rijdt dusz boven de 6000 toeren dan pas is het niet egt veel lawaai dan valt het nog wel mee,als je rustig rijdt dan maakt het een tering herrie -_-, en kunnen jullie me helpen met dat verzuipen -_- tot 6000 toeren want ik wil graag volgas kunnen weg trekken,en wat kan er aan doen om het geluid te mindere?
HELP ME OUT WILL YA :((

zo aug 06, 2006 11:25 pm
Profiel
Stevige Pupke!!
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 8
Antwoord met een citaat
Bericht 
uhm ligt het niet aan je luchtschroef, en dat geluid wat hij maakt zal je weinig aan kunnen doen, je zou een kelk kunnen laten draaien zodat het originele luchtfilter erop past, Lagel van dit forum heeft het geprobeerd en het paste geloof ik...

mja geluid vin ik moet je maar op de koop toenemen, is tog juist vet?

wel grappig dat ik nog nooit van je gehoord heb, je hebt een mooie setup! :thumleft:

en inmiddels lid van de RPP-knockploeg

zo aug 06, 2006 11:55 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
RS_Patrick
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 3
Antwoord met een citaat
Bericht 
Strakkere membraam plaatjes (minimaal 0,40mm)

En dat hij niet volgas wil onder de 6000 toeren ligt aan je 28mm carburateur, krijg je er bijna niet uit.
Ik had mijn orginele luchtfilter omgebouwt zodat hij perfect werkte met mijn 24mm mikuni vlakschuif, het zelfde zou bij een 28mm mikuni vlakschuif ook nog perfect werken maar bij een Keihin weet ik niet of het past en werkt.
Ken met mijn RS50 hem in zijn 6 zetten en dan bij 2500 toeren in 1 keer vol gas geven en dan trok hij hem zonder problemen in een keer naar top snelheid.

Misschien heb je hier iets aan: http://www.apriliaforum.com/forums/show ... ight=beast

ma aug 07, 2006 12:03 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Jinhak
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
ahhhhh ty guys,patrick ik zal advies nemen over het ombouwen van die origi luchtfilter. zal het zelfde doen als you! en euhm nog effe een vraagje toen ik me 17.5 mm carburatuer hadt,was ie veels te klein,ging ook vaak stotteren ensow maakte niet uit hoe groot sproeiertje was,maar kon ik gemak met volgas trekken dat wel,maar hoe PATRICK hoe bedoel dat het aan me 28mm ligt?

ma aug 07, 2006 4:38 am
Profiel
Jinhak
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
ahhhhh ty guys,patrick ik zal advies nemen over het ombouwen van die origi luchtfilter. zal het zelfde doen als you! en euhm nog effe een vraagje toen ik me 17.5 mm carburatuer hadt,was ie veels te klein,ging ook vaak stotteren ensow maakte niet uit hoe groot sproeiertje was,maar kon ik gemak met volgas trekken dat wel,maar hoe PATRICK hoe bedoel dat het aan me 28mm ligt?

ma aug 07, 2006 4:39 am
Profiel
RS_Patrick
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
kan zijn dat als je volgas geeft nu bij een laag toerental hij gewoon stikt door de grote diameter van de carburatuer, op het moment dat je in 1 keer volgas geeft moet hij plots zo veel lucht verwerken dat hij heel eventjes een verkeerd mengsel krijgt, het is wel af te stellen maar bij de ene carburateur gaat dat makkelijker als bij de andere. met een luchtfilterbox beprk je een heel klein beeetje de luchtstroom en zou het beter moeten gaan.

ma aug 07, 2006 6:45 am
[ B.R.S ]
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 2
Antwoord met een citaat
Bericht 
dat wou ik net zeggen... :^^:

ma aug 07, 2006 9:51 am
Profiel
Jinhak
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Hoe stel je dat af -_-

ma aug 07, 2006 11:43 am
Profiel
[ B.R.S ]
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 2
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik denk ff minder lucht geve... mjah als je eerst nou die ori luchtfilter erop doe dat doet al een hoop en anders met een luchtschroef op je carb.. is een klein schroefje

ma aug 07, 2006 11:45 am
Profiel
rain man
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
probeer je gasnaald eens een standje omlaag te doen, dus clipje 1 standje omhoog, dan heeft ie bij lage toeren wat minder mengsel. en die 28mm moet echt wel goed kunnen lopen op pr echt niet te groot ofzo.

ma aug 07, 2006 12:15 pm
Profiel
RS_Patrick
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Gasnaaald heeft er niks mee te maken, die heeft te maken met de stand van de gasschuif (tot 70~75% open) en hij heeft het juist over volgas in een keer dat hij niks meer doet.
Als hij langzaam het gas opendraait dan doet hij het wel goed, dus gasnaald staat waarschijnlijk wel goed.
Hoop van die grotere carberatuers verstikken als je bij laag toerental in eens volgas geeft.

ma aug 07, 2006 4:32 pm
Redrose
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Pff zou je misschien kunnen probeeren iets meer ABN te typen, kan het amper lezen. :0o:

ma aug 07, 2006 8:56 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]