Auteur |
Bericht |
mxdriver
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 06, 2006 4:55 pm Berichten: 31 Woonplaats: berkel en rodenrijs
|
mx doet vaag
ik heb een aprilia mx, maar daar heb ik wat problemen mee en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. ik heb dus een nieuwe uitlaat gekocht (een gianelli) er is toen ook een nieuwe zuiger in gegaan. maar ik heb nu een probleem ik ben bezig met afstellen maar dat wil maar niet lukken. ik had eerst sproeier 75 met orginele ontrgensde uitlaat maar daar stotterde hij nu mee ik dus kleiner sproeiertje erin gedaan bleef stotteren maar werd al minder nu zat er sproeier 72 in. hij liep nog niet helemaal lekker dus maar even een nieuwe bougi gehaald waar die alweer wat beter mee liep alleen stotterde hij nogsteeds wel wat, daarom heb ik maar de luchtfilterbegrenzing eruit gesloopt waardoor die nu meer lucht krijgt en tog maar nog een iets kleiner sproeiertje geprobeerd( 68 ) hiermee liep hij al stukken beter nog maar een klein beetje gestotter alleen als ik een stukje volgas heb gereden, daarna afgeremd heb en wil weer rustig optrekken doet die in een keer bwoap en slaat de motor af. ik kan hem nu wel opnieuw starten maar na enkele seconden doet die het dan weer. als ik dan naar huis loop dan is die wel weer koud en doet die het weer even goed tot dat ditzelfde zich weer herhaalt. ik hoop dat iemand het anwoord hierop weet.
alvast bedankt
gr
|
ma jun 05, 2006 3:23 pm |
|
|
Daan88
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 06, 2005 11:55 am Berichten: 1887 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: beemster
|
ik zou een grotere sproeier proberen hoor als je een snellere uitlaat monteerd, dus boven de 75 gaan zitten
|
ma jun 05, 2006 3:26 pm |
Persoonlijk album
|
|
mxdriver
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 06, 2006 4:55 pm Berichten: 31 Woonplaats: berkel en rodenrijs
|
beemsterkaas schreef: ik zou een grotere sproeier proberen hoor als je een snellere uitlaat monteerd, dus boven de 75 gaan zitten
ik heb ook al geprobeerd om hem minder lucht te geven maar hij gaat alleen maar meer stotteren, met die orginele uitlaat stooterde hij ook soms een klein beetje voor de powerband. maar misschien haal ik van de week nog wel ff een groter sproeiertje bij de bromboer. er komt trouwens ook wat zwarte drap uit de demper en tussen de cilinder en uitlaat door.
|
ma jun 05, 2006 3:32 pm |
|
|
wesco
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jul 06, 2005 12:12 pm Berichten: 491 Woonplaats: winterswijk :P
|
hej ik hep ook een mx en ik hep ook een gianelly uitlaat ( onderlangs ) of ja die had ik er onder zitten
het hele gekloot met mx is de carb dit is een 12/14 flakschuif met aleen een stationeer schoef er op en dus geen lugt schoef waar je de lucht apart meej af kan stellen om je lugt toefoet tekune gaan regelen moet je gaaten in je lucht filter booren of wat jij hept gedaan je lugt filter begrenzing er uit ge gesloopt
om een mx egt goet te laaten loopen op de uit laat van jauw moet je ten eerste beginne met een grootere carborateur maar pas op het is niet zo makkelijk als dat je denkt want als je een grootere carb er op gooit komt je carb tegen je gas veer aan maat niet uit welk spruitstuk je koopt het past alemaal niet
dus je moet je eigen spruitstuk lassen
met die carb wie je nu op je mx hept kun je niet veel grooter als sproeier 64 er in doen zoon beetje alles wat boven de 64 zit loopt niet lekker ik ben dur zelf ook veelk meej aan het klooien en ben nu zelf mijn eigen spruit stuk aan het maaken want anders zauw ik het niet weeten om de brommer goet af gesteld te krijgen
ik hoop dat je er wat aan hept gr wesco
_________________ jongens ben zwaar dislectie s het is soms moeilijk te leezen maar aub geen lulige op merkingen bedank als vast
|
ma jun 05, 2006 10:30 pm |
|
|
rene-MX
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 18, 2006 7:54 pm Berichten: 266 Woonplaats: winterswijk/lichtenvoorde
|
dus om het verhaal kort te maken
je mx kan niet genoeg lucht aanzuigen dus je moet je luchtfilter prop eruit zagen (wat ik ook heb )
of paar gaten bij inboren
want dan kun je ook met grotere sproeiers gaan werken
|
ma jun 05, 2006 11:07 pm |
|
|
Röbke
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 03, 2004 8:39 pm Berichten: 426 Afbeeldingen: 60 Woonplaats: Venlo
|
rene-MX schreef: dus om het verhaal kort te maken je mx kan niet genoeg lucht aanzuigen dus je moet je luchtfilter prop eruit zagen (wat ik ook heb ) of paar gaten bij inboren want dan kun je ook met grotere sproeiers gaan werken heel leuk deze opmerking ^
_________________ Aixam Crossline "Sound Bitch" Sound Bitch Moderator; http://www.45tuners.nl/ No Faster Then Life!!
|
di jun 06, 2006 12:01 am |
Persoonlijk album
|
|
mxdriver
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 06, 2006 4:55 pm Berichten: 31 Woonplaats: berkel en rodenrijs
|
rene-MX schreef: dus om het verhaal kort te maken je mx kan niet genoeg lucht aanzuigen dus je moet je luchtfilter prop eruit zagen (wat ik ook heb ) of paar gaten bij inboren want dan kun je ook met grotere sproeiers gaan werken
me luchtfilter begrenzing heb ik er al uitgesneden doet die het al een stuk beter mee. maar verklaart de afstelling van de carburateur ook dat die als ik een stuk volgas heb gereden ineens bwoap doet en ik hem daarna moeilijk weer aan krijg en hij steeds uitvalt?
|
di jun 06, 2006 1:43 pm |
|
|
mxdriver
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 06, 2006 4:55 pm Berichten: 31 Woonplaats: berkel en rodenrijs
|
ik heb mijn krukas keering vervangen want ik dacht dat het misschien daaraan zou kunnen liggen. hij doet et nu wel iets beter maar soms begint ie zomaar uit het niets ineens te stotteren en is het een tijdje daarna weer bwoap. dan kan ik hem weer starten en rustig optrekken. wie o wie weet wat dit kan zijn?
|
do jun 15, 2006 5:14 pm |
|
|
kefke
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 28, 2006 10:03 pm Berichten: 105 Woonplaats: Tongeren, Limburg, België
|
Mijne deed dat ook, in hoge toeren beginnen te pruttelen...
Gewoon gaten in die kast boren...
|
do jun 15, 2006 5:39 pm |
|
|
mxdriver
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 06, 2006 4:55 pm Berichten: 31 Woonplaats: berkel en rodenrijs
|
ik heb net weer ff een stuk gereden en nu merkte ik dat als ik boven de 9000 touren blijf hij dan best aardig rijd als ik dan weer ff wat lagere toeren ga rijden blijft die het soms goed doen en soms ineens gesputter en dan bwoap. egt heel vreemd dit. en @ kefke, ik vind het wel zonde om gaten erin te boren maar als het egt de enige manier is moet dat maar.
|
do jun 15, 2006 9:40 pm |
|
|
kefke
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 28, 2006 10:03 pm Berichten: 105 Woonplaats: Tongeren, Limburg, België
|
Ik heb in de inlaten een verdikking en een stop zitten
trek de stop eruit en laat de verdikking zitten, ofwel de verdikking eruit en de stop erin laten (moet je een beeje zien)
Om het te optimaliseren kan je het fijn afstemmen door gaten in de STOP te boren
|
do jun 15, 2006 10:48 pm |
|
|
mxdriver
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 06, 2006 4:55 pm Berichten: 31 Woonplaats: berkel en rodenrijs
|
kefke schreef: Ik heb in de inlaten een verdikking en een stop zitten
trek de stop eruit en laat de verdikking zitten, ofwel de verdikking eruit en de stop erin laten (moet je een beeje zien)
Om het te optimaliseren kan je het fijn afstemmen door gaten in de STOP te boren sorry maar ik snap niet helemaal wat je bedoelt
|
do jun 15, 2006 11:32 pm |
|
|
kefke
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 28, 2006 10:03 pm Berichten: 105 Woonplaats: Tongeren, Limburg, België
|
hier een foto, dan zie je het...
rechts stop, links verdikking
|
za jun 17, 2006 2:48 pm |
|
|
mxdriver
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 06, 2006 4:55 pm Berichten: 31 Woonplaats: berkel en rodenrijs
|
ohw zo, dit heeft de vorige eigenaar er denk ik al afgehaald want het zat er bij mij niet op ik heb gewoon dat hele stuk met die 2 buisjes eruit gesneden waardoor het een groot gat is geworden
|
zo jun 18, 2006 5:25 pm |
|
|
mxdriver
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 06, 2006 4:55 pm Berichten: 31 Woonplaats: berkel en rodenrijs
|
na weer allemaal dingen geprobeerd te hebben ben ik er nog steeds niet uit.de krukas keering is vervangen dus die kan het niet zijn, cilinder heeft nieuwe pakkingen etc. alleen het probleem blijft. ik denk nu zelf dat het aan de ontsteking licht. maar naar welk deel van de ontsteking moet ik dan gaan kijken?
|
do jul 20, 2006 1:09 pm |
|
|
|