HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr jan 03, 2025 6:58 pm




Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 mx doet vaag 
Auteur Bericht
mxdriver
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do apr 06, 2006 4:55 pm
Berichten: 31
Woonplaats: berkel en rodenrijs
Antwoord met een citaat
Bericht mx doet vaag
ik heb een aprilia mx, maar daar heb ik wat problemen mee en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. ik heb dus een nieuwe uitlaat gekocht (een gianelli) er is toen ook een nieuwe zuiger in gegaan. maar ik heb nu een probleem ik ben bezig met afstellen maar dat wil maar niet lukken. ik had eerst sproeier 75 met orginele ontrgensde uitlaat maar daar stotterde hij nu mee ik dus kleiner sproeiertje erin gedaan bleef stotteren maar werd al minder nu zat er sproeier 72 in. hij liep nog niet helemaal lekker dus maar even een nieuwe bougi gehaald waar die alweer wat beter mee liep alleen stotterde hij nogsteeds wel wat, daarom heb ik maar de luchtfilterbegrenzing eruit gesloopt waardoor die nu meer lucht krijgt en tog maar nog een iets kleiner sproeiertje geprobeerd( 68 ) hiermee liep hij al stukken beter nog maar een klein beetje gestotter alleen als ik een stukje volgas heb gereden, daarna afgeremd heb en wil weer rustig optrekken doet die in een keer bwoap en slaat de motor af. ik kan hem nu wel opnieuw starten maar na enkele seconden doet die het dan weer. als ik dan naar huis loop dan is die wel weer koud en doet die het weer even goed tot dat ditzelfde zich weer herhaalt. ik hoop dat iemand het anwoord hierop weet.
alvast bedankt

gr


ma jun 05, 2006 3:23 pm
Profiel
Daan88
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 06, 2005 11:55 am
Berichten: 1887
Afbeeldingen: 7
Woonplaats: beemster
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik zou een grotere sproeier proberen hoor als je een snellere uitlaat monteerd, dus boven de 75 gaan zitten


ma jun 05, 2006 3:26 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
mxdriver
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do apr 06, 2006 4:55 pm
Berichten: 31
Woonplaats: berkel en rodenrijs
Antwoord met een citaat
Bericht 
beemsterkaas schreef:
ik zou een grotere sproeier proberen hoor als je een snellere uitlaat monteerd, dus boven de 75 gaan zitten

ik heb ook al geprobeerd om hem minder lucht te geven maar hij gaat alleen maar meer stotteren, met die orginele uitlaat stooterde hij ook soms een klein beetje voor de powerband. maar misschien haal ik van de week nog wel ff een groter sproeiertje bij de bromboer. er komt trouwens ook wat zwarte drap uit de demper en tussen de cilinder en uitlaat door.


ma jun 05, 2006 3:32 pm
Profiel
wesco
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 06, 2005 12:12 pm
Berichten: 491
Woonplaats: winterswijk :P
Antwoord met een citaat
Bericht 
hej ik hep ook een mx en ik hep ook een gianelly uitlaat ( onderlangs ) of ja die had ik er onder zitten

het hele gekloot met mx is de carb dit is een 12/14 flakschuif met aleen een stationeer schoef er op en dus geen lugt schoef waar je de lucht apart meej af kan stellen om je lugt toefoet tekune gaan regelen moet je gaaten in je lucht filter booren of wat jij hept gedaan je lugt filter begrenzing er uit ge gesloopt

om een mx egt goet te laaten loopen op de uit laat van jauw moet je ten eerste beginne met een grootere carborateur maar pas op het is niet zo makkelijk als dat je denkt want als je een grootere carb er op gooit komt je carb tegen je gas veer aan maat niet uit welk spruitstuk je koopt het past alemaal niet :(( :((

dus je moet je eigen spruitstuk lassen :((

met die carb wie je nu op je mx hept kun je niet veel grooter als sproeier 64 er in doen zoon beetje alles wat boven de 64 zit loopt niet lekker :S: ik ben dur zelf ook veelk meej aan het klooien en ben nu zelf mijn eigen spruit stuk aan het maaken want anders zauw ik het niet weeten om de brommer goet af gesteld te krijgen

ik hoop dat je er wat aan hept gr wesco

_________________
jongens ben zwaar dislectie s het is soms moeilijk te leezen maar aub geen lulige op merkingen bedank als vast


ma jun 05, 2006 10:30 pm
Profiel
rene-MX
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 18, 2006 7:54 pm
Berichten: 266
Woonplaats: winterswijk/lichtenvoorde
Antwoord met een citaat
Bericht 
dus om het verhaal kort te maken O:-)

je mx kan niet genoeg lucht aanzuigen dus je moet je luchtfilter prop eruit zagen (wat ik ook heb )

of paar gaten bij inboren :^^:

want dan kun je ook met grotere sproeiers gaan werken


ma jun 05, 2006 11:07 pm
Profiel
Röbke
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 03, 2004 8:39 pm
Berichten: 426
Afbeeldingen: 60
Woonplaats: Venlo
Antwoord met een citaat
Bericht 
rene-MX schreef:
dus om het verhaal kort te maken O:-)

je mx kan niet genoeg lucht aanzuigen dus je moet je luchtfilter prop eruit zagen (wat ik ook heb )

of paar gaten bij inboren :^^:

want dan kun je ook met grotere sproeiers gaan werken
:D heel leuk deze opmerking ^ :^^:

_________________
Aixam Crossline "Sound Bitch"
Sound Bitch
Moderator; http://www.45tuners.nl/
No Faster Then Life!!


di jun 06, 2006 12:01 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
mxdriver
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do apr 06, 2006 4:55 pm
Berichten: 31
Woonplaats: berkel en rodenrijs
Antwoord met een citaat
Bericht 
rene-MX schreef:
dus om het verhaal kort te maken O:-)

je mx kan niet genoeg lucht aanzuigen dus je moet je luchtfilter prop eruit zagen (wat ik ook heb )

of paar gaten bij inboren :^^:

want dan kun je ook met grotere sproeiers gaan werken

me luchtfilter begrenzing heb ik er al uitgesneden doet die het al een stuk beter mee. maar verklaart de afstelling van de carburateur ook dat die als ik een stuk volgas heb gereden ineens bwoap doet en ik hem daarna moeilijk weer aan krijg en hij steeds uitvalt?


di jun 06, 2006 1:43 pm
Profiel
mxdriver
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do apr 06, 2006 4:55 pm
Berichten: 31
Woonplaats: berkel en rodenrijs
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik heb mijn krukas keering vervangen want ik dacht dat het misschien daaraan zou kunnen liggen. hij doet et nu wel iets beter maar soms begint ie zomaar uit het niets ineens te stotteren en is het een tijdje daarna weer bwoap. dan kan ik hem weer starten en rustig optrekken. wie o wie weet wat dit kan zijn?


do jun 15, 2006 5:14 pm
Profiel
kefke
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 28, 2006 10:03 pm
Berichten: 105
Woonplaats: Tongeren, Limburg, België
Antwoord met een citaat
Bericht 
Mijne deed dat ook, in hoge toeren beginnen te pruttelen...

Gewoon gaten in die kast boren...


do jun 15, 2006 5:39 pm
Profiel WWW
mxdriver
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do apr 06, 2006 4:55 pm
Berichten: 31
Woonplaats: berkel en rodenrijs
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik heb net weer ff een stuk gereden en nu merkte ik dat als ik boven de 9000 touren blijf hij dan best aardig rijd als ik dan weer ff wat lagere toeren ga rijden blijft die het soms goed doen en soms ineens gesputter en dan bwoap. egt heel vreemd dit. en @ kefke, ik vind het wel zonde om gaten erin te boren maar als het egt de enige manier is moet dat maar.


do jun 15, 2006 9:40 pm
Profiel
kefke
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 28, 2006 10:03 pm
Berichten: 105
Woonplaats: Tongeren, Limburg, België
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik heb in de inlaten een verdikking en een stop zitten

trek de stop eruit en laat de verdikking zitten, ofwel de verdikking eruit en de stop erin laten (moet je een beeje zien)

Om het te optimaliseren kan je het fijn afstemmen door gaten in de STOP te boren


do jun 15, 2006 10:48 pm
Profiel WWW
mxdriver
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do apr 06, 2006 4:55 pm
Berichten: 31
Woonplaats: berkel en rodenrijs
Antwoord met een citaat
Bericht 
kefke schreef:
Ik heb in de inlaten een verdikking en een stop zitten

trek de stop eruit en laat de verdikking zitten, ofwel de verdikking eruit en de stop erin laten (moet je een beeje zien)

Om het te optimaliseren kan je het fijn afstemmen door gaten in de STOP te boren
sorry maar ik snap niet helemaal wat je bedoelt :00:


do jun 15, 2006 11:32 pm
Profiel
kefke
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 28, 2006 10:03 pm
Berichten: 105
Woonplaats: Tongeren, Limburg, België
Antwoord met een citaat
Bericht 
hier een foto, dan zie je het...

rechts stop, links verdikking

Afbeelding


za jun 17, 2006 2:48 pm
Profiel WWW
mxdriver
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do apr 06, 2006 4:55 pm
Berichten: 31
Woonplaats: berkel en rodenrijs
Antwoord met een citaat
Bericht 
ohw zo, dit heeft de vorige eigenaar er denk ik al afgehaald want het zat er bij mij niet op ik heb gewoon dat hele stuk met die 2 buisjes eruit gesneden waardoor het een groot gat is geworden


zo jun 18, 2006 5:25 pm
Profiel
mxdriver
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do apr 06, 2006 4:55 pm
Berichten: 31
Woonplaats: berkel en rodenrijs
Antwoord met een citaat
Bericht 
na weer allemaal dingen geprobeerd te hebben ben ik er nog steeds niet uit.de krukas keering is vervangen dus die kan het niet zijn, cilinder heeft nieuwe pakkingen etc. alleen het probleem blijft. ik denk nu zelf dat het aan de ontsteking licht. maar naar welk deel van de ontsteking moet ik dan gaan kijken?


do jul 20, 2006 1:09 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron