Apriliaforum.nl
https://apriliaforum.nl/

Stationair toerental RS50 is niet constant
https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=3431
Pagina 1 van 1

Auteur:  Pinochat42 [ zo mei 07, 2006 12:27 pm ]
Berichttitel:  Stationair toerental RS50 is niet constant

Het stationair toerental van de RS50 van mijn zoon is niet constant. mestal rond de 300 toeren maar wil tijdens een stop in een rit ook wel eens terug vallen naar 1500 toeren. Ik moet er wel bijzeggen dat er deze week een prop in de uitlaat is gezet en er een nieuwe sproeier is gemonteerd. Weet er mischien iemand een oplossing?

Auteur:  erik [ zo mei 07, 2006 2:26 pm ]
Berichttitel: 

1500 toeren stationair dat hoort, die van mij draait iets over de 1000

Auteur:  supervaags [ zo mei 07, 2006 2:28 pm ]
Berichttitel: 

lichten aan of uit maakt bij mij ook nog wel een verschil

Auteur:  Matthijn [ zo mei 07, 2006 2:29 pm ]
Berichttitel: 

als mijne koud is schiet hij naar de 6000 toeren toe :P daarna zakt hij langzaam naar 2000 ong

Auteur:  cebess [ zo mei 07, 2006 3:47 pm ]
Berichttitel: 

toch misschien niet goed afgesteld.

Auteur:  Redrose [ zo mei 07, 2006 6:22 pm ]
Berichttitel: 

tja kan aan veel dingen liggen is de motor koud/warm
licht aan ?
in versnelling of in zen vrij
koppeling in of uit :D

maar normaal is rond 1500 toeren

Auteur:  Unknown [ zo mei 07, 2006 10:17 pm ]
Berichttitel: 

Ja mijne gaat als hij koud is ook door naar de 5000-6000 :P
Daarna 1700 ongeveer.

Maar het maakt toch niks uit of je licht aan is? De politie wou ook dat ik me licht uit deed op de rollenbank maar als je je licht uitdoet dan gaat hij toch de acu opladen?

Auteur:  RS_Patrick [ ma mei 08, 2006 7:10 am ]
Berichttitel: 

Als je je licht aandoet gaat de motor meer stroom opweken in de spoel onder het vliegwiel waardoor er in die spoel een magnetisch veld onstaad wat het vliegwiel ietsje remt.
Accu laad altijd wel op, met of zonder licht aan maar dit is een veel kleiner stroompje dan dat van de verlichting dus ook een minder krachtig magnetisch veld in de spoel onder het vliegwiel.

Auteur:  *Thomas* [ ma mei 08, 2006 9:32 am ]
Berichttitel: 

mijne draait meestal rond de 2000 rpm, en als hij kud staat rond de 4000 waarna hij terug zakt

in eerste meestal rond de 1200 - 1500

en als de choke opstaat rond de 1000 bij warm weer, en tot 3000 in de winter

btw, aan zo'n 9mm sha carbu valt niet veel af te stellen, enkel beetje klooien met sproeiers en die ene domme stelschroef

Auteur:  RS_Patrick [ ma mei 08, 2006 10:04 am ]
Berichttitel: 

Staat niet wat voor carb die heeft, misschien inderdaad ff een beetje afstellen met de mengsel schroef als die er op zit.
Kan ook nog zijn dat hij ergens valse lucht aanzuigt.

Auteur:  Daan88 [ ma mei 08, 2006 10:05 am ]
Berichttitel: 

hij heeft een 16mm carburateur, een rs uit 2002

Auteur:  [YRT] [ ma mei 08, 2006 11:08 am ]
Berichttitel: 

mischien een pakking gesprongen die valse lucht veroorzaakt...

Auteur:  Unknown [ ma mei 08, 2006 4:44 pm ]
Berichttitel: 

Citaat:
Als je je licht aandoet gaat de motor meer stroom opweken in de spoel onder het vliegwiel waardoor er in die spoel een magnetisch veld onstaad wat het vliegwiel ietsje remt.
Accu laad altijd wel op, met of zonder licht aan maar dit is een veel kleiner stroompje dan dat van de verlichting dus ook een minder krachtig magnetisch veld in de spoel onder het vliegwiel.


Bedankt voor de info :D

Auteur:  jasper [ ma mei 08, 2006 5:55 pm ]
Berichttitel: 

beemsterkaas schreef:
hij heeft een 16mm carburateur, een rs uit 2002


Dat is een 12mm carb. die van 2002 zijn 12 en nieuwer is 16 iig.

Auteur:  Daan88 [ ma mei 08, 2006 6:12 pm ]
Berichttitel: 

oke ;)

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/