|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
Filipino
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di aug 09, 2005 7:49 pm Berichten: 666 Woonplaats: Bunnik
|
gek geluid
Hoi,
ik heb een vraagje, ik had mijn ketting gespannen en toen ik daarmee klaar was ( had het wel gewoon op standaard gedaan, kan dat kwaad? ) begon hij een soort knesperend, ratelend, tikkend geluid achter te maken. Dit had ik heel vroeger ook eens gehad maar toen was de ketting heel droog.
Eerst dacht ik dat de ketting te strak stond. Maar de brommerboer zei dat het misschien ook kon zijn dat het wiel niet recht in je achterbrug zat. Ik heb dus de ketting niet te slap en niet te strak staan. (2 cm op en neer beneden).
Ook staat hij volgens mij gewoon recht erin, ik heb het schroefdraad geteld, dat is toch goed? En komt het op halve draaitjes aan?
Ik heb de ketting meerdere malen goed ingesprayed met Repsol ketting spray. Verder heb ik de achteras bijna helemaal los gehaald, schoongemaakt, schoongeblazen met perslucht en geolied. Niks helpt.
Ik denk dat nu dat he me remklauw is, er zitten namelijk drie van die bouten (die hol zijn in een 8-hoekige-vorm) en er is 1 klein stukje schroefdraad (slecht te zien) waar niks overheen zit. Ik denk dus dat ik mss daar een boutje op moet draaien.
Heeft iemand van jullie een gedetaileerde foto (close-up?) van ene achterrem.
Weten jullie trouwens wat het probleem anders zou kunnen zijn? Trouwens, ik hoor het alleen als ik erop zit, niet als ik ernaast loop en em naar voren duw
|
vr dec 16, 2005 9:26 am |
|
|
Eamonn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 15, 2005 9:18 pm Berichten: 649 Woonplaats: Koekange
|
kunnen ook je achterlagers zijn, die zitten in het midden om je as heen
_________________ (\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste Bunny into
(")_(") your signature to help him gain world domination.
|
vr dec 16, 2005 12:00 pm |
|
|
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
je moet je ketting spanning controleren als je op je brommer zit, het beste kan je gewoon iemand op je RS laten zitten als je de ketting spant die iets zwaarder is dan jou of hem ff achter op het duo zittje laten zitten om te kijken hoe strak je ketting dan komt, ongeveer 2cm speling moet je aan houden.
|
vr dec 16, 2005 12:38 pm |
Persoonlijk album
|
|
HexSpammer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 27, 2005 6:11 pm Berichten: 1290 Woonplaats: Lelystad
|
Ketting te strak...
ga er maar eens op zitten, en dan aan je ketting voelen, hij moet minstens 2.5 cm op en neer bewegen... (zonder kracht)
|
vr dec 16, 2005 5:23 pm |
|
|
Charley
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 12, 2005 12:23 pm Berichten: 129 Afbeeldingen: 10 Woonplaats: Amsterdam
|
hij zit te strak zoals HexSpammer zegt je kan hem beter nog wat losser draaien
_________________ af1, derbi GPR
|
vr dec 16, 2005 5:30 pm |
Persoonlijk album
|
|
|
|
Pagina 1 van 1
|