HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do maart 28, 2024 7:09 pm




Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
 Aprilia SR minarelli LC valt uit bij volgas 
Auteur Bericht
Peidor
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo sep 04, 2016 8:34 am
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Aprilia SR minarelli LC valt uit bij volgas
Ben een Aprilia SR50 LC minarelli (1999) voor Junior aan t oplappen. Ben nu bezig met de afstelling en loop tegen een probleem aan dat ie op volgas uitvalt na ongeveer 500 meter. (bwoooooap geluid zoals ik hier en op andere plekken ook wel eens heb gelezen. De zuiger slaat volgens mij dus niet vast) . 20 sec wachten of uitrollen en alles doet t weer. Hieronder mijn setup en wat ik heb geprobeerd.

=Minarelli Horizontaal, 50cc gietijzer
=Dell Orto 17 mm met sproeier 86
=Vario en koppeling niet standaard, maar welke t zijn kan ik zo niet zeggen, is ook niet relevant lijkt me
=Gele terugloopveer, blanco (standaard?) koppeling-veertjes, rolletjes volgens mij 4.5 of 5 gr
=onbegrensd Vmax ~75, op de teller althans
=Spruitstukverhoger en nieuw membraan

1 keer kicken en hij loopt. Trekt heel regelmatig door, geen dipjes
De bougie ziet er redelijk bruin uit. Niet optimaal zoals ik ze ken van brommers vroeger, maar iig niet wit

# Heb kleinere en grotere sproeiers geprobeerd (70 en 92). De eerste loopt ie k , de tweede op zich wel, maar je hoort en ruikt dat ie met 86 beter loopt. Met alle sproeiers heeft ie deze kuren
# Krijgt volgens mij olie, heb een transparant slangetje gemonteerd om dat te zien. Geen idee hoe ik dat anders moet doen
# Carb gereinigd, alle sproeiers er uit gehad. Vlotter en pen gecontroleerd, niets raars gezien; werking vlotter getest door blazen op brandstofnippel op carb en dan vlotter omhoog.
# Brandstofkraan getest middels de onderdrukslang. Tankontluchting ga ik vandaag doen

Voor ik de cilinder eraf haal om eventuele warmloper te checken, wat kan ik nog proberen of nakijken? Ik ben een beetje door mn opties heen. Het lijkt net of ie de vlotterkamer leegtrekt die daarna weer vol moet. Naast de olienippel op de carburateur zit nog een andere niet geribbelde nippel, of inlaat, is open; geen idee waar die voor is. Ontluchting?

alvast bedankt voor de hulp.


zo sep 04, 2016 9:35 am
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia SR minarelli LC valt uit bij volgas
Het klinkt vooral alsof je geen benzine krijgt.

Kan zijn dat je tank vuil is. Volgens mij heeft een SR ook een brandstof filtertje in de tank. Die er even uit halen en schoonmaken.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


zo sep 04, 2016 1:06 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Peidor
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo sep 04, 2016 8:34 am
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia SR minarelli LC valt uit bij volgas
Aprilia RX 50 2003 schreef:
Het klinkt vooral alsof je geen benzine krijgt.

Kan zijn dat je tank vuil is. Volgens mij heeft een SR ook een brandstof filtertje in de tank. Die er even uit halen en schoonmaken.


dat was eerst ook mijn idee. Alles uit elkaar gehaald. zit een gloednieuwe afsluiter en slangklem op, boel is schoon. Heb de tank geleegd door onderdruk op de vacuumslang te zetten. Benzine liep goed door. Ook gereden met een knijpfles op de onderdrukslang (vacuumnippel afgedicht uiteraard) om te testen of ie misschien te weinig vacuum trekt om de kraan open te houden; ook niet. Zelfde resultaat

Koeling is ook goed, en koelwater stroomt goed door. Bedrijfstemperatuur normaal. Bougie is een NGK B8HS. Tankontluchting is open en functioneert

is er een manier om de oliepomp te checken? ik heb t slangetje even los gehad en dr komt vrij traag een druppeltje naar buiten bij stationair. Ik neem aan dat dat meer moet zijn hij meer toeren. Het oliekanaal in de carburateur moet wel extreem klein zijn, als ik er (hard) op blaas hoor ik maar een suf geluidje. zal t kanaal zo eens uitspoelen. Ik kan natuurlijk wat olie in de brandstof bijmengen en dan nog eens gaan rijden...kijken of ie t wel volhoudt. Dan weet ik waar ik moet zoeken.


zo sep 04, 2016 4:17 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia SR minarelli LC valt uit bij volgas
De opbrengst van die pompjes is ook maar erg klein. Voor elke liter brandstof die je verstookt krijg je er grofweg 0,02 liter olie uit. Dus dat is per zeg 25 a 30 km 0,02 liter.
Even dit slangetje afkoppelen en afdoppen en 1 op 50 in de tank mengen kan natuurlijk nooit kwaad.

Ik zou toch nog even het filter uit de tank halen. Waar het kraantje op de tank zit kun je deze doorgaans losschroeven. Als je hem er dan uit trekt zal er ook een filter mee komen. Gewoon even schoonmaken.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


zo sep 04, 2016 10:43 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Peidor
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo sep 04, 2016 8:34 am
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia SR minarelli LC valt uit bij volgas
ik ben dr achter. het lag toch aan de zuiger/cilinder. Deze was van een chinees merk dat ik heb moeten goegelen om er achter te komen, want hier op de site was niet 1 hit. Sanren heet t. Slecht afgewerkt, vol bramen, niet symmetrisch en duidelijke sporen van warmlopers. Had wel een foto willen plaatsen. Vervangen door een DR kit, nu gaat ie als de brandweer. Heb m nog niet volgas gehad vanwege inlopen, maar mijn hemel wat een verschil. maar goed dat nieuwe krusaslagers inzitten.

in ieder geval bedankt voor het meedenken.


zo sep 11, 2016 9:29 pm
Profiel
rs_maniac666
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 15, 2010 2:33 pm
Berichten: 4746
Woonplaats: Klazienaveen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia SR minarelli LC valt uit bij volgas
Top dat het opgelost is. :thumleft:

_________________
Aprilia RS NM RossiFummi & Aprilia RS NM Poggiali White.


zo sep 18, 2016 9:19 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron