Re: Aprilia SR minarelli LC valt uit bij volgas
Aprilia RX 50 2003 schreef:
Het klinkt vooral alsof je geen benzine krijgt.
Kan zijn dat je tank vuil is. Volgens mij heeft een SR ook een brandstof filtertje in de tank. Die er even uit halen en schoonmaken.
dat was eerst ook mijn idee. Alles uit elkaar gehaald. zit een gloednieuwe afsluiter en slangklem op, boel is schoon. Heb de tank geleegd door onderdruk op de vacuumslang te zetten. Benzine liep goed door. Ook gereden met een knijpfles op de onderdrukslang (vacuumnippel afgedicht uiteraard) om te testen of ie misschien te weinig vacuum trekt om de kraan open te houden; ook niet. Zelfde resultaat
Koeling is ook goed, en koelwater stroomt goed door. Bedrijfstemperatuur normaal. Bougie is een NGK B8HS. Tankontluchting is open en functioneert
is er een manier om de oliepomp te checken? ik heb t slangetje even los gehad en dr komt vrij traag een druppeltje naar buiten bij stationair. Ik neem aan dat dat meer moet zijn hij meer toeren. Het oliekanaal in de carburateur moet wel extreem klein zijn, als ik er (hard) op blaas hoor ik maar een suf geluidje. zal t kanaal zo eens uitspoelen. Ik kan natuurlijk wat olie in de brandstof bijmengen en dan nog eens gaan rijden...kijken of ie t wel volhoudt. Dan weet ik waar ik moet zoeken.