Auteur |
Bericht |
DaVoezzz
ApriliaForum Member
|
Terugvoeren, hoe dan?
Hallo Apriliaforum.nl leden,
Ik heb een vraagje over een Aprilia RS 50 Race die ik ga kopen.
Deze loopt op dit moment rond de 85, maar deze wil ik wat terugvoeren. Nu werd mij door de verkoper verteld dat er een schroef in de gashendel gedraaid kan worden die ervoor zorgt dat de gashendel niet helemaal meer open kan en dat hij dus zachter gaat.
Nu wil ik van jullie als leden hierover advies of dit echt een slim idee is om de scooter terug te voeren. En als dit al goed is, is dit dan geldig bij controle's en rollerbanken? Ik weet namelijk dat een eurobegrenzer bijv. illegaal is, maar is dit dan ook "illegaal"??
Bedankt voor alle reacties!
Mvg,
DaVoezzz
_________________ Nooit geschoten, is altijd mis!
|
wo nov 14, 2012 12:00 am |
|
|
Stinos
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr mei 27, 2011 7:40 pm Berichten: 2362 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Odijk
|
Re: Terugvoeren, hoe dan?
Kristian (venloanaar) had dit idee ook. voor rollerbanken lijkt 't me een goede begrenzer, zover je dit een begrenzer kunt noemen. maar wil je m echt compleet afvoeren; gewoon propje in de pijp lassen en opnieuw afstellen dan zit je gewoon goed.
Citaat: of dat ik in verband met geloofsovertuiging mijn voertuigen niet wil verzekeren, omdat zogenaamd God bepaald wat er met mij gebeurd, en dat je niets in je leven kunt verzekeren (zulke refo's ken ik namelijk, die hebben hun auto niet verzekerd)
|
wo nov 14, 2012 12:03 am |
Persoonlijk album
|
|
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
Als je nou een schroefje hebt die mooi in de gashendelhouder is verzonken dan is dit een goeie begrenzer..
wo nov 14, 2012 12:17 am |
|
|
DaVoezzz
ApriliaForum Member
|
Venlonaer schreef: Als je nou een schroefje hebt die mooi in de gashendelhouder is verzonken dan is dit een goeie begrenzer.. Die schroefjes moeten altijd te vinden zijn denk ik zo! Ookal kost het me wat zoekwerk. In ieder geval weet ik nu dat het een optie is!
Laatst bijgewerkt door DaVoezzz op wo nov 14, 2012 12:23 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
wo nov 14, 2012 12:21 am |
|
|
DaVoezzz
ApriliaForum Member
|
Stinos schreef: Kristian (venloanaar) had dit idee ook. voor rollerbanken lijkt 't me een goede begrenzer, zover je dit een begrenzer kunt noemen. maar wil je m echt compleet afvoeren; gewoon propje in de pijp lassen en opnieuw afstellen dan zit je gewoon goed. Ik wil hem niet compleet terugvoeren, dit mede omdat ik nu beginnend bestuurder ben, en dus wil letten op de maximum snelheid enzo omdat ik nog niet veel ervaring heb. Later zal ik dit misschien willen veranderen, dan is het wel makkelijk dat ik niet eerst alles er weer uit moet slopen! Dan heb ik onnodig geld uitgegeven namelijk..
|
wo nov 14, 2012 12:22 am |
|
|
Venlonaer
ApriliaForum Member
|
Let gewoon op je omgeving... kan zomaar een bestuurder, specifieker een rode Opel Astra stationwagon met een semibejaarde vrouw achter het stuur, je over het hoofd ziet en dan lig je 1 week in het ziekenhuis waarna je nog moet 9 maanden moet revalideren waarvan 3 in een rolstoel en 3 krukken. Dusja... letten op je omgeving
wo nov 14, 2012 2:36 am |
|
|
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
DaVoezzz schreef: Stinos schreef: Kristian (venloanaar) had dit idee ook. voor rollerbanken lijkt 't me een goede begrenzer, zover je dit een begrenzer kunt noemen. maar wil je m echt compleet afvoeren; gewoon propje in de pijp lassen en opnieuw afstellen dan zit je gewoon goed. Ik wil hem niet compleet terugvoeren, dit mede omdat ik nu beginnend bestuurder ben, en dus wil letten op de maximum snelheid enzo omdat ik nog niet veel ervaring heb. Later zal ik dit misschien willen veranderen, dan is het wel makkelijk dat ik niet eerst alles er weer uit moet slopen! Dan heb ik onnodig geld uitgegeven namelijk.. Heel simpel is de regel voor begrensers: Kan die aan/uit terwijl je onderweg bent? Nee: Dan mag hij over het algemeen gewoon. Ja: Dan is het geen vaste begrenser en hij moet iig uit bij een rollerbank controle. Doe je dit niet en vinden ze hem dan moet hij alsnog uit en krijg je een extra boete. Vertel je de agent dat hij erop zit en je schakelt hem uit krijg je alleen de boete voor te hard op de rollerbank. Eurobegrenser is dus niet illigaal, mits je hem niet verborgen houdt. propje in de uitlaat kost weinig moeite en hooguit een keer een paar euro. is een klein trechtertje dat je aan het begin van de uitlaat last. zo zit het ook wanneer ze het land in komen en is legaal. en zijn ook propjes die je gewoon op maat moet boren en die je gewoon in de uitlaat legt. dus niet vast hoeft te lassen. ikzelf heb wel eens zitten denken om een schakelwals aan te passen voor minder versnellingen. maarja das sowieso een boel en onherstelbaar werk. wat ook kan zijn ringen op de gasschuif leggen. is wat moeilijk te traceren voor de politie dan een schroef in de gasschuif. Edit: welk bouwjaar is die RS van?
wo nov 14, 2012 8:41 am |
Persoonlijk album
|
|
DaVoezzz
ApriliaForum Member
|
Aprilia RX 50 2003 schreef: Heel simpel is de regel voor begrensers: Kan die aan/uit terwijl je onderweg bent? Nee: Dan mag hij over het algemeen gewoon. Ja: Dan is het geen vaste begrenser en hij moet iig uit bij een rollerbank controle. Doe je dit niet en vinden ze hem dan moet hij alsnog uit en krijg je een extra boete. Vertel je de agent dat hij erop zit en je schakelt hem uit krijg je alleen de boete voor te hard op de rollerbank. Eurobegrenser is dus niet illigaal, mits je hem niet verborgen houdt.
propje in de uitlaat kost weinig moeite en hooguit een keer een paar euro.
is een klein trechtertje dat je aan het begin van de uitlaat last. zo zit het ook wanneer ze het land in komen en is legaal. en zijn ook propjes die je gewoon op maat moet boren en die je gewoon in de uitlaat legt. dus niet vast hoeft te lassen.
ikzelf heb wel eens zitten denken om een schakelwals aan te passen voor minder versnellingen. maarja das sowieso een boel en onherstelbaar werk.
wat ook kan zijn ringen op de gasschuif leggen. is wat moeilijk te traceren voor de politie dan een schroef in de gasschuif.
Edit: welk bouwjaar is die RS van?
Kunt u mij een link sturen waar ze deze begrensring/prop verkopen die je er niet in hoeft te lassen? Ben hier naar opzoek namelijk. Het idee over het schroefje is duidelijk! Ik ga hem er gewoon in draaien tot gewenste snelheid, en dan moet alles goed komen!
|
wo nov 14, 2012 10:22 pm |
|
|
Venlonaer
ApriliaForum Member
|
wo nov 14, 2012 10:29 pm |
|
|
DaVoezzz
ApriliaForum Member
|
Hier staat bij dat je hem er zelf in moet lassen? Is dit niet het geval dan??
|
wo nov 14, 2012 10:32 pm |
|
|
Venlonaer
ApriliaForum Member
|
Oh ik las over het stuk heen dat je eentje zoekt die niet gelast hoeft te worden.... Nee dat zou ik niet weten... dan zou je iemand moeten vinden die een prop cnc kan draaien en vervolgens een kraagje maakt met dezelfde diameter als de flens die in de uitlaat gaat.
wo nov 14, 2012 10:34 pm |
|
|
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
Waarom cnc eigenlijk?
wo nov 14, 2012 11:59 pm |
|
|
Venlonaer
ApriliaForum Member
|
Waar wil je dan een ring vinden die er mooi in past?
do nov 15, 2012 12:00 am |
|
|
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
DaVoezzz schreef: Hier staat bij dat je hem er zelf in moet lassen? Is dit niet het geval dan?? die heb ik dus ook. het gat moet je even opboren tot de gewenste grote. je hoeft m niet vast te lassen. de leo V6 (kleine dia) sla je m gewoon klem in, blijft ie haken achter t randje. je bent dan een waterpomp tang nodig om m met veel geweld los te roppe dus die gaat en kan uit zichzelf nergens heen.
do nov 15, 2012 9:33 am |
Persoonlijk album
|
|
FlorisFerrari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 22, 2009 7:27 pm Berichten: 3060 Woonplaats: klaaswaal
|
schroefje in de gashendel werkt prima hoor. hadden wij met onze quad vroeger ook. dat zat er alleen wel al standaard in, dus ik weet niet hoe dat zit met 'inbouwen'
het woordenboek schreef: Jelmer (Jel-mur) - Parasiet. Houdt zich op in Sovjet-achtige steden, waar hij het niveau nog kan bijbenen. Vertoont eigenwijs gedrag. Scheidt zuren wanneer een exemplaar geen gelijk heeft. Kenmerkt zich door gefaalde opleidingen en algeheel autistisch gedrag.
|
do nov 15, 2012 12:04 pm |
|
|
|