Apriliaforum.nl
https://apriliaforum.nl/

Afstellen 21m dellorto
https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=2182
Pagina 1 van 1

Auteur:  G-Force [ do nov 10, 2005 11:43 pm ]
Berichttitel:  Afstellen 21m dellorto

Hoe kan ik het beste mn carburateur af stellen? Heb al de FAQ gelezen op brommerforum, maar hij start nog steeds niet altijd.
Sproeier en gasnaald stonden al oké, maar luchtstelschroef en stationairschroef niet.
Kan hem nog niet rijdend testen, achterwiel verstelding was gebroken, en moet nieuwe erop zetten.

Mocht je het nog niet doorhebben, ik weet nog niet zoveel van brommers en probeer alles zelf te leren, mss krijg ik wat hulp op de meeting in H'sum :^^:

Info over mijn extrema:
Blok: AM5
Uitlaat: lijkt standaard? (zie http://www.apriliaforum.nl/album_pic.php?pic_id=608)
Cilinder: 50CC staat MHR ingekerfd, maar lijkt geen echte malossie, compressie wel goed
Carb: 21mm dellorto dus

Auteur:  G-Force [ do nov 10, 2005 11:48 pm ]
Berichttitel: 

O shit moest eigenlijk in afstellen :((

Auteur:  Daan88 [ vr nov 11, 2005 12:02 am ]
Berichttitel: 

move>>afstellen dan maar

Auteur:  Adri [ vr nov 11, 2005 12:58 am ]
Berichttitel: 

je moet er een kleinere carb op zetten 16 of 17,5 deze zijn ten eerste beter aftestellen op een 50c (21mm vergt hoop tijd en kennis) en ten 2e is het nog voordeliger ;)


afstellen doe je toch aan de hand van

- Lucht afstelling
- Brandstofafstelling
- Spoeiers
- Gasnaald
- Stationair toerental

Bougie moet koffie bruin zijn
is het te wit krijgt ie te weinig brandstof, is ie te zwart krijgt ie te veel


Ohjah ik was er 2dagen mee bezig om mijn carb goed aftestellen uiteindelijk was het nog niet geod maar ging wel hard :D


suc6 :thumright:


PS gefeliciteerd je heb een snelle pijp origineel zijn ze anders ;)

Auteur:  G-Force [ vr nov 11, 2005 11:16 am ]
Berichttitel: 

Oké, ik heb net ook een 17,5mm carb gekregen, hoef hem pas te betalen als ie erop zit :D
Hij past alleen niet op het spruitstuk :}):
Dus ga toch eerst maar wat proberen met die 21mm

Auteur:  lagel [ vr nov 11, 2005 1:53 pm ]
Berichttitel: 

lijkt wel yasuni pijp

Auteur:  Lucas [ vr nov 11, 2005 5:09 pm ]
Berichttitel: 

wou net zeggen is geen orginele

Auteur:  G-Force [ za nov 12, 2005 10:27 pm ]
Berichttitel: 

Zou wel lache zijn als het een yasuni is, staat echter helemaal geen merk of type ingekerfd geloof ik, of het zit onder de roest :^^:

NOg ff over die carbs: die 17.5 mm is een dellorto PHVA en die 21 mm die er nu opzit een PHBG. Als ik een passsend spruitstuk kan vinden, kan die PHVA er dan wel gewoon op?
Zo jah, waar vind ik zo'n spruitstuk? binnediameter van die uitgang van de PHVA is 19-20mm, buitendiameter ongeveer 23-24.
Op die sites als easyparts staan weinig afmetingen die mij iets wijsmaken.

Auteur:  G-Force [ zo nov 13, 2005 7:44 pm ]
Berichttitel: 

Iemand met ideeën waar ik een spruitstuk kan vinden/iemand die er nog een heeft liggen?

Vandaag dat conische verstelding erin gezet, ketting gespannen, en starten maar...

Nee dus, starten wil ie niet, uiteindelijk was de accu bijna leeg, dus dan maar aanlopen.
Toen startte hij wel, maar heel vaag. als je gaat rennen en tegen de 3000 toeren zit,
en langzamer gaat rennen start hij langzaam.
Beetje bijgesteld, en hij start iets makkelijker, rijden doet hij ook wel, 40kmh in zn 3, maar af en toe een knal uit de uitlaat(?)
Ook als je snel van stationair naar volgas gaat tijdens optrekken, hoor je een raar smorend geluid en daalt het toerental,
soms slaat hij zelfs af.
Krijgt hij dan teveel brandstof of teveel lucht? :||:

Auteur:  danlen [ zo nov 13, 2005 11:50 pm ]
Berichttitel: 

knal uit de uitlaat is meestal bougie of onsteking niet goed

Auteur:  Adri [ ma nov 14, 2005 12:48 am ]
Berichttitel: 

danlen schreef:
knal uit de uitlaat is de onsteking niet goed

Auteur:  G-Force [ di nov 15, 2005 11:10 pm ]
Berichttitel: 

Lekker is dat, sluitschakel van ketting losgeschoten, gelukkig vlakbij huis en reed niet snel, dus nu kan ik hem sowiezo niet afstellen :@:
Heb bijna een 19mm aan de haak, kijken of ik ook nog een sluitschakel vind :00/:

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/