Auteur |
Bericht |
Jimbeam
ApriliaForum Member
|
Aprilia sr heeft geen power en rijd niet harder dan 30
hee iedereen,
ik zal even globaal vertellen wat het probleem is;
nadat ik vorige maand de aprilia van mijn buurman heb overgekocht ben ik er een beetje mee wezen klootzakken. de scooter reed niet en ging niet aan, ja af en toe een beetje pruttelen en met gas erbij gelijk uit bwopp.
ik heb de bougie vervangen en de karp schoongemaakt. ik merkte dat als ik een milimeter gas gaf hij stationair bleef lopen. dus heb bij de gaskabel aan het stuur wat aan het boutje gedraaid en nu loopt hij stationair.
alleen hij heeft totaal geen power en als ik de scooter een beetje aanloop en erop spring wil hij niet harder dan 30.
en als ik er gewoon op zit en gas geef dan duurt het ong 5/10 sec voordat hij vooruit gaat,en als ik een 'm een beetje tegen hou met m'n voet komt hij helemaal niet vooruit.
toen ik het vlotterbakje openmaakte kwam ik 3 schroefjes tegen, sproeier maat 64,(heb ook 67 geprobeert,geen verschil) en nog 2 andere schroefjes. geen flauw idee waar die voor zijn maar goed. heb ook met lucht en stationair gespeeld ook geen suc6.
nou ben ik niet zo'n aprilia kenner(zacht uitgedrukt) dus alle tips zijn zeer welkom!
ik zat te denken om de uitlaat te ontkolen maar voordat ik dat doe wou ik eerst even dit bericht plaatsen om te kijken hoe of wat.
gr
Laatst bijgewerkt door Jimbeam op vr jul 20, 2012 12:47 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
vr jul 20, 2012 12:35 pm |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Re: Aprilia sr heeft geen power en rijd niet harder dan 30
Zou je even willen werken aan het gebruik van de enter knop? Dit leest vervelend.
Zit er oude benzine in? Ververs die dan even.
vr jul 20, 2012 12:37 pm |
|
|
Jimbeam
ApriliaForum Member
|
er zit trouwens een totaal veroeste gianelli silencers onder, m'n buurman heeft de scooter buiten laten staan ik heb ook een standaard uitlaat liggen dus dat is geen probleem. gr
|
vr jul 20, 2012 12:39 pm |
|
|
Jimbeam
ApriliaForum Member
|
Er zat indd oude benzine in en er kwam ook veel rook uit!
maar het lijkt me sterk dat als ik er verse benzine in doe hij dan weer prima rijd. of zit ik er helemaal naast?
|
vr jul 20, 2012 12:45 pm |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Ligt eraan hoe oud de benzine is. Dus ga nu maar achter je computer weg en fiets even naar het tankstation met een jerrycan op je bagagedrager.
vr jul 20, 2012 12:47 pm |
|
|
RS 746
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm Berichten: 1650 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Limburg
|
En daarna even nakijken of het complete traject van luchtfilter tot membraam goed vast zit, dat het naar behoren werkt, en dat dat boeltje schoon is. Anders je ontsteking nakijken, en ook even nakijken in welke staat je cilinder en zuiger verkeren, en of daar nog alles goed is. En weet je ook zeker dat de juiste rolletjes in de vario zitten, de v-snaar nog goed is, en dat de koppeling ook?
vr jul 20, 2012 12:48 pm |
Persoonlijk album
|
|
Jimbeam
ApriliaForum Member
|
er zit nog genoeg benzine in de scooter van m'n vriendin dus even een tuinslangetje erbij pakken.
de v-snaar is goed.
en zo'n expert ben ik niet dus of de juiste rolletjes in de vario zitten weet ik niet,koppeling zou ik ook niet weten.
ik ben trouwens vergeten te zeggen dat toen ik de oude bougie eruit haalde er zwart vocht op zat.
ik ga nu even benzine verversen en kijken of hij geen valse lucht krijgt.
|
vr jul 20, 2012 1:01 pm |
|
|
Jimbeam
ApriliaForum Member
|
benzine heeft geen invloed gehad. alles zit goed vast,uitlaat is het ook niet.
ik ben er even mee uit geweest,en dit is wat hij doet;
steppend op gang gekomen gaat hij heel sloom van 20 naar 30. soms verliest hij touren en verminderd hij vaart tot stilstand. laat ik gas los en geef ik weer gas,dan gaat hij weer..
top: 38/40
om bij 40 te komen heeft hij veel hulp nodig.
hij heeft gewoon geen power,alsof ik op een minibike motor rij met een groot frame.
|
za jul 21, 2012 6:19 am |
|
|
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
Is er voldoende compressie als je hem aantrapt of aan het vliegwiel draait?
za jul 21, 2012 12:09 pm |
|
|
Jimbeam
ApriliaForum Member
|
Naar mijn mening kan de compressie wel wat hoger.
Maar ik had een tgb een tijdje geleden en die had ongeveer dezelfde compressie verhouding en die reed prima.
|
za jul 21, 2012 6:30 pm |
|
|
Jimbeam
ApriliaForum Member
|
ik ga morgen een paar kleinere sproeiers kopen, aangezien de bougie ook steeds nat is.
|
zo jul 22, 2012 2:03 pm |
|
|
Jimbeam
ApriliaForum Member
|
het lag dus aan de uitlaat. de gianelli . die moet ik dus ff een partijtje gaan ontkolen. er zit nu een standaard uitlaat onder. hij rijd nu nog steeds erg zacht maar hij trekt tenminste al een stuk beter op. er zit nog steeds een te groote sproeier v d week er een wat kleinere inzetten.
|
ma jul 23, 2012 5:50 pm |
|
|
Jeroenvs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 06, 2008 3:31 pm Berichten: 10590 Woonplaats: Oss
|
oke neem aan dat het dan wel goed moet komen. Dan kan hier een slotje op.
/close
do jul 26, 2012 8:04 am |
|
|
|