Auteur |
Bericht |
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
Benzineprobleem Stage 6 PWK carburateur
Ik heb een nieuwe S6 PWK replica gekocht, niet het RT type, wetende dat het afstellen op die dingen lastiger is. Het afstellen lukte uiteindelijk wel, maar het probleem is dat de brommer na een minuutje of 2-3 uitvalt, alsof de tank leeg is. Als je dan even werkt het wel weer, mijn conclusie was dus dat hij onvoldoende brandstof aan kan zuigen. De brandstofsnelsluiter en het extra benzinefilter er even tussenuit gehaald en een recht stuk slang geplaatst, maakte geen verschil en de kraan is ook goed, dus moest het in de carburateur zitten. In die PWK carburateurs schijnt het vaak probleem te zijn dat de gaatjes in de plug voor de hoofdsproeier niet uitlijnen met de sleufjes in de onderkant van de vlotterbak. Dat heb ik dus even bij geveild zodat het netjes uitlijnt, dat maakte geen verschil. Na even googelen kwam ik erachter dat die carburateurs vaak te weinig benzine krijgen door een vlotter die te snel sluit. ( http://www.wew.scooterfreaks.nl/forum/showthread.php?t=283819) Zijn er meer mensen die dit soort problemen hebben gehad met PWK replica's, en dan vooral die van Stage 6? Hoe hebben jullie het opgelost?
vr apr 20, 2012 3:59 pm |
|
|
JB1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 20, 2011 10:05 pm Berichten: 2797 Woonplaats: 038 A28 6 letters.
|
Re: Benzineprobleem Stage 6 PWK carburateur
Vlotter beetje bijbuigen natuurlijk
vr apr 20, 2012 4:01 pm |
|
|
frishh
ApriliaForum Member
|
Zat ik ook al aan te denken, maar ik vroeg me af of er nog meer bekende defecten zijn in de brandstofaanvoer van die carburateur voordat ik mijn vlotter verneuk.
vr apr 20, 2012 4:08 pm |
|
|
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
Kan zijn dat toen je hem liet lopen met die oude benzine dat er een vliesje is gekomen. Bij je brandstof toevoer. Als je je carb even in kokend water legt en daarna schoonmaken met remmenreiniger dus de toevoer van tank naar vlotterbak. Zou hij brandzuiver moeten zijn en dus gewoon de toevoer bij kunnen houden. En ja je vlotter afstellen. Moet je je carb op zijn kop houden door je benzine slang blazen kijken wanneer hij opent/sluit en dan zou de vlotter op gelijk niveau moeten staan met de carb zelf. Dus waar de vlotterbak op rust.
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
vr apr 20, 2012 4:14 pm |
Persoonlijk album
|
|
JB1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 20, 2011 10:05 pm Berichten: 2797 Woonplaats: 038 A28 6 letters.
|
frishh schreef: Zat ik ook al aan te denken, maar ik vroeg me af of er nog meer bekende defecten zijn in de brandstofaanvoer van die carburateur voordat ik mijn vlotter verneuk. Verneuk je vrij weinig aan als je rustig te werk gaat.
vr apr 20, 2012 4:15 pm |
|
|
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Kijk om te beginnen een na zonder vlotterbak in welke positie je vlotter afdicht. Dit zou in de positie moeten zijn mooi evenwijdig met de carbu.
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
vr apr 20, 2012 4:18 pm |
|
|
frishh
ApriliaForum Member
|
RonnyRacingTeam schreef: Kijk om te beginnen een na zonder vlotterbak in welke positie je vlotter afdicht. Dit zou in de positie moeten zijn mooi evenwijdig met de carbu. Wat moet er dan precies evenwijdig zijn met wat van de carburateur? rieju-rrx schreef: Kan zijn dat toen je hem liet lopen met die oude benzine dat er een vliesje is gekomen. Bij je brandstof toevoer. Als je je carb even in kokend water legt en daarna schoonmaken met remmenreiniger dus de toevoer van tank naar vlotterbak. Zou hij brandzuiver moeten zijn en dus gewoon de toevoer bij kunnen houden. En ja je vlotter afstellen. Moet je je carb op zijn kop houden door je benzine slang blazen kijken wanneer hij opent/sluit en dan zou de vlotter op gelijk niveau moeten staan met de carb zelf. Dus waar de vlotterbak op rust. Heb ik al bekeken, alles is brandschoon.
vr apr 20, 2012 4:21 pm |
|
|
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Ik weet dat het een heel andere carb is, maar een foto ter illustratie: Dus dat metalen verbindinkje moet evenwijdig met carbu (is een goede vuistregel)
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
vr apr 20, 2012 4:26 pm |
|
|
Corné van Rees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2011 6:55 pm Berichten: 261 Woonplaats: Brandwijk
|
ik had dit probleem ook met de pwk maar als je de vlotter iets verder buigen is het probleem zo opgelost.
_________________ Dikke Aprilia SX 2011 viewtopic.php?f=13&t=18672
|
vr apr 20, 2012 4:33 pm |
|
|
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
Die van chris krijgt dus te weinig benzine, dan moet je dat lipje dus iets uitbuigen zodat je naaldje wat verder naar buiten komt
_________________ Thom'z BeunBaas
|
vr apr 20, 2012 4:50 pm |
|
|
team-rs
ApriliaForum Member
|
nah dat is gewoon het probleem van de stage6 carbs onderin lopen ze goed, bovenin te arm! is egt zooi beter een r/t proberen te krijgen!
kan kijken of ik toevallig nog iets heb, dan zou ik m mee kunnen nemen als we naar de efteling gaan! maar zou nu ff uitkijken met rijden chrissie
_________________ money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets
|
vr apr 20, 2012 5:43 pm |
|
|
frishh
ApriliaForum Member
|
Heb al een deal kunnen maken voor een echte Keihin, als die in goede staat is wordt dat hem, maar ik wil deze netjes krijgen voor de verkoop. Ik maak sowieso geen kilometers nu hij uitvalt, kilometertellerstand is 6. :') Heb jij toevallig nog PWK sproeiers die je mee zou kunnen nemen Wallie? Maatjes 150 + kan ik goed gebruiken. Hoe is het binnenwerk van die S6? Als die Keihin niet helemaal vers blijkt, kan ik dan S6 parts gebruiken?
vr apr 20, 2012 7:39 pm |
|
|
team-rs
ApriliaForum Member
|
frishh schreef: Heb al een deal kunnen maken voor een echte Keihin, als die in goede staat is wordt dat hem, maar ik wil deze netjes krijgen voor de verkoop. Ik maak sowieso geen kilometers nu hij uitvalt, kilometertellerstand is 6. :') Heb jij toevallig nog PWK sproeiers die je mee zou kunnen nemen Wallie? Maatjes 150 + kan ik goed gebruiken. Hoe is het binnenwerk van die S6? Als die Keihin niet helemaal vers blijkt, kan ik dan S6 parts gebruiken? het binnenwerk is juist het probleem van de s6 tenminste maar ik heb als het goed is nog wel sproeiers, zal ff checke voor je
_________________ money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets
|
za apr 21, 2012 2:06 pm |
|
|
|