Geregistreerd: vr mei 27, 2011 10:50 am Berichten: 56 Woonplaats: Rotselaar, Belgiƫ
Bougie met of zonder weerstand?
Ik zit al een tijdje met de vraag of ik het best een bougie (merk NGK) van type BPR of van type B koop voor mijn aprilia RS.
Ik heb de volgende setup: ori cilinder en ori kop 19mm carbu yasuni HMR uitlaat AM6 blok
Mijn brommer stottert redelijk hard vanaf de 8000 toeren in 1e en 2e versnelling, in 3e is het stotteren beter en trekt hij goed door. Nu had ik eerst een bougie BPR8ES steken, en had deze vervangen door een B8ES omdat ik dacht dat de brommer dan misschien beter zou rijden, maar met de nieuwe bougie had hij geen kracht meer bovenin de toeren en kwam hij zelfs in 3e versnelling niet goed boven de 8000 toeren.
Nu vraag ik mij af welke bougie voor deze setup eigenlijk het beste is en waarom. Er is me ooit gezegd dat een bougie met weerstand eigenlijk niet goed is maar dit klopt volgens mij dan toch niet.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum