Apriliaforum.nl
https://apriliaforum.nl/

Vraagjes powerjet Keihin PWK
https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=19410
Pagina 1 van 1

Auteur:  frishh [ wo sep 07, 2011 12:07 am ]
Berichttitel:  Vraagjes powerjet Keihin PWK

Hee,

Ben nu bezig met de powerjet van mijn carburateur, en heb een paar vragen die ik niet heb kunnen vinden met eigen research. Omdat ik voor het eerst met een powerjet te maken heb (op een brommer dan), heb ik nog niet gedacht om daar ook eens mee te rommelen tijdens het afstellen. Ik heb net eens aan het schroefje gedraaid, blijkbaar stond het schroefje helemaal ingedraaid tijdens het testen. Betekent dat ook dat de powerjet dan volledig afgesloten is geweest, of laat hij dan toch een kleine opening? De schroef is 3 slagen (volledige rotaties) losser te draaien, dan zit hij op zijn eind. Ik heb hem nu 1 slag open gezet om mee te beginnen.
Ik weet dat de powerjet behoorlijk van invloed is op de afstelling bij vol gas, werkt het zo dat als je de powerjet verder open zet en een paar sproeiermaten omlaag gaat, dat je dan theoretisch gezien dezelfde afstelling kan creƫren?
De powerjet injecteert extra benzine waar de carburateur te kort komt, is het voor het vermogen dan niet het beste om de powerjet zover mogelijk open te hebben staan en dan dus een kleinere hoofdsproeier te hanteren, of verlies je dat vermogen dan weer op de kleinere sproeier?
En dan tot slot, wat is de beste basisinstelling (in slagen los dus) van je powerjet om van uit te gaan?

Cijfertjes en feitjes die handig kunnen zijn:

Pro Race II 70cc (full tuned)
Pro Race uitlaat
Keihin PWK 28
VL15 membraan
Conti draaibaar 28mm spruitstuk
Stage 6 luchtfiltertje (zo'n big-ass TwinAir replica)
HPI met iridium bougie

Sproeier 148, loopt nu nog iets te arm bovenin.

Auteur:  frishh [ do sep 08, 2011 8:16 pm ]
Berichttitel:  Re: Vraagjes powerjet Keihin PWK

*schup*

Auteur:  DaliasD [ do sep 08, 2011 8:50 pm ]
Berichttitel:  Re: Vraagjes powerjet Keihin PWK

Ik ben ook al eens aan het rondneuzen geweest, maar kon ook geen bruikbare info vinden vwb instellingen/percentages etc.
ik blijf dit volgen .

Auteur:  petertzr [ do sep 08, 2011 8:55 pm ]
Berichttitel:  Re: Vraagjes powerjet Keihin PWK

Mijn ervaring is de brommer af te stellen met een 0-sproeier in de powerjet.

Vervolgens heb ik een x gehad dat de brommer met 2 sproeier maten verschil, de ene x onderin beter oppakte en vermogen pakte en bovenin iets liet liggen.
Met de sproeier 2 maten rijker dus, pakte die op top vermogen 2 tiende pk meer oid.

Naar mijn inzien zou je de brommer af moeten stellen als in de eerste situatie en vervolgens met je powerjet de tweede situatie, volgas op topvermogen, moeten voeden.

Voor de rest ben ik nooit specifiek bezig geweest met de powerjet aangezien ik altijd afgesloten bezig ben door veranderende carburatie. Als uitgangspunt zou ik iig beginnen met de powerjet dicht en vervolgens op de testbank ermee aan de gang gaan :^^:

Auteur:  petertzr [ do sep 08, 2011 8:55 pm ]
Berichttitel:  Re: Vraagjes powerjet Keihin PWK

Mijn ervaring is de brommer af te stellen met een 0-sproeier in de powerjet.

Vervolgens heb ik een x gehad dat de brommer met 2 sproeier maten verschil, de ene x onderin beter oppakte en vermogen pakte en bovenin iets liet liggen.
Met de sproeier 2 maten rijker dus, pakte die op top vermogen 2 tiende pk meer oid.

Naar mijn inzien zou je de brommer af moeten stellen als in de eerste situatie en vervolgens met je powerjet de tweede situatie, volgas op topvermogen, moeten voeden.

Voor de rest ben ik nooit specifiek bezig geweest met de powerjet aangezien ik altijd afgesloten bezig ben door veranderende carburatie. Als uitgangspunt zou ik iig beginnen met de powerjet dicht en vervolgens op de testbank ermee aan de gang gaan :^^:

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/