Re: Stationair valt terug
wvanassen schreef:
Hallo mensen,
M'n brommer liep perfect tot dat ik voor een goede week terug voor het stoplicht stond en ik hem opeens niet meer hoorde, hij was uitgevallen. De brommer wou niet meer station lopen..
Betreft een Rieju RS2. (am6 blok, alles standaard op een 17,5mm dell ortho carb. en yasuni r1 uitlaat na.)
Omdat ik nogal weinig tijd had heb ik het verder niet echt kunnen uitzoeken wat nou het probleem was en heb ik simpel weg de stationair schroef wat bijgedraaid zodat hij harder stationair loopt. Eerder liep hij altijd 2K toeren stationair, als ik hem dan in de versnelling zette liep hij heel iets zachter stationair. Nu heb ik echter omdat ik hem stationair wat harder heb gezet dat wanneer hij start hij bijna 4K toeren maakt. Maaaaar, wanneer ik dan weg rijd en later bij een stoplicht staat duurt het meestal (niet altijd, soms namelijk geen last van) 3 a 5 seconden dat hij nog bijna 4K toeren maakt en dan zakt hij alsnog netjes terug naar 2K.
Ik dacht aan valse lucht, volgens mij kon ik dit testen door m'n hand op de uitgang van de uitlaat te houden. Dan valt hij netjes uit.
Weet iemand misschien wat dit kan zijn? Misschien een vuiltje in mijn carburateur of is het waarschijnlijk toch wat anders?
Alvast bedankt.
Groetjes
haha :')
of valse lucht of hij is warmgelopen