Auteur |
Bericht |
MyTZR07
ApriliaForum Member
|
Vraag m.b.t. Yamaha TZR '07
Hallo apriliaforum-leden,
Ik ben nieuw op dit forum, heb me aangemeld omdat ik via vrienden op de hoogte was gekomen van een aantal mooie projecten op dit forum, en ik hoop zodoende met mijn aanmelding ook nog wat kennis op te doen over de brommer-'wereld',
Echter, heb ik jullie hulp nodig met een probleem. Ik heb nu zo'n 6 a 7 maand een Yamaha TZR, en heb de eerste +- 4 maand gereden met een volledige originele setup, daarna was ik de standaard uitlaat wel beu en heb een andere opgehaald. Dus een Yasuni HMR/2 er onder gemonteerd, meteen ook een grotere sproeier (van 102 naar 108), liep perfect, mooi vlot door alle versnellingen heen en vanaf 7k een geweldige powerband, hield op bij zo'n 100 km/h op de teller.
Ik heb nu dus een probleem, want ik kan in geen enkele versnelling meer volgas rijden, aangezien 'ie dan het welbekende geluidje .. (bwhoaaaaaaap) maakt. Het is net alsof 'ie verzuipt, zowel koud als warm. Nu had ik hier eerst zo'n 2 maand geen problemen mee, die kwam nooit voor, met de vorige standaard uitlaat had ik het heel af en toe, als ik een tijd volgas reed in de laatste versnelling met een beetje wind tegen.
Wat voor een probleem kan dit zijn, heeft iemand hier ervaringen mee, en hoe valt dit dan op te lossen? Ik zat zelf te denken aan; eerst even opnieuw proberen te afstellen; werkt dat niet, een kleinere sproeier monteren; dan de cilinder/zuiger nakijken.
Setup: - Alles origineel behalve de uitlaat, namelijk Yasuni HMR/2. - Tandwielverhouding 11-47. - Bougie is zwart gekleurd.
Alvast bedankt voor nuttige posts! Groeten, Erik.
|
za jul 16, 2011 1:52 pm |
|
|
RS50Rick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo maart 16, 2011 11:48 pm Berichten: 699 Woonplaats: BE
|
Re: Vraag m.b.t. Yamaha TZR '07
Check hem eens op valse lucht.
za jul 16, 2011 2:05 pm |
|
|
MyTZR07
ApriliaForum Member
|
Hoe test ik dat? Ik heb van een vriend eens gehoord met bijvoorbeeld een deo bus o.i.d. en dan rond het blok spuiten ofzo? Dan hoort 'ie hoger te gaan lopen toch? Ook maakt de brommer na een kort ritje een piepend geluid, een soort van fluitend geluid, kan dit kwaad?
|
za jul 16, 2011 2:27 pm |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
liefst met remmenreiniger, en anders met deo, ff spuiten op alle pakkingen, als ie daar op reageert (hoger lopen, slechter lopen etc) heb je daar valse lucht.
za jul 16, 2011 2:38 pm |
|
|
MyTZR07
ApriliaForum Member
|
Valse lucht is het ook niet, hij reageert er niet op. Ook is het de sproeier niet, heb hem nog eens geprobeerd met sproeier 104 en 106, bij beide behoud 'ie hetzelfde probleem. Kan het de zuiger niet zijn, aangezien het bwhoaaaap geluid ook echt bij de cilinder vandaan komt?
|
za jul 16, 2011 4:05 pm |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
|
Zit je uitlaat wel goed vast?
za jul 16, 2011 4:30 pm |
|
|
RS50Rick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo maart 16, 2011 11:48 pm Berichten: 699 Woonplaats: BE
|
en zit je luchtfilter er goed op?
za jul 16, 2011 4:46 pm |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
|
lijkt mij wel, gezien die op valse lucht heeft getest
za jul 16, 2011 4:55 pm |
|
|
MyTZR07
ApriliaForum Member
|
Is al opgelost, collega van mijn vader wist het probleem te vinden en op te lossen. Toch bedankt voor de tips!
|
za jul 16, 2011 6:35 pm |
|
|
FlorisFerrari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 22, 2009 7:27 pm Berichten: 3060 Woonplaats: klaaswaal
|
wat was het dan voor iets?
het woordenboek schreef: Jelmer (Jel-mur) - Parasiet. Houdt zich op in Sovjet-achtige steden, waar hij het niveau nog kan bijbenen. Vertoont eigenwijs gedrag. Scheidt zuren wanneer een exemplaar geen gelijk heeft. Kenmerkt zich door gefaalde opleidingen en algeheel autistisch gedrag.
|
za jul 16, 2011 7:49 pm |
|
|
|