Auteur |
Bericht |
Manuel poggiali
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 26, 2009 10:11 pm Berichten: 194 Woonplaats: Schoondijke, Zeeland!
|
Rs 50 valt opeens terug in toeren
Ik reed daarnet naar huis en opeens merkte ik dat hij begon te stotteren bij 8000 toeren. Ik reed ongeveer 75 in men 6. Dus vervolgens schakelde ik terug en toen stopte het stotteren, maar toen ik weer naar men 6 schakelde kwam het stotteren weer. Daarna viel hij opeens helemaal uit. Dus ik dacht eerst dat de benzine op was, dus ik zette hem op reserve. Paar seconden wachten en hij startte weer prima.
Maar honderd meter later viel hij weer uit. Echt opeens valt hij helemaal weg. Dus ik meteen koppeling in en gestopt. Vervolgens proberen te starten en hij startte gewoon meteen. Toen ging het goed tot aan mijn huis. Nu ging ik net kijken of het weer was, dus ik ging een paar kleine rondjes rijden. Toen viel hij weer weg dus drukte ik weer mijn koppeling in, maar dit keer schoot hij opeens in de toeren. Echt in de overtoeren zonder dat ik gas gaf.
Nou is men ontsteking al eens eerder kapot geweest en toen had ik ook een paar van dezelfde symptonen. Maar ik hoop echt dat het nu niet weer mijn ontsteking is!
Mijn set-up is trouwens: dmp 50cc 16 mm carb originele uitlaat sproeier 107 als ik het goed heb
Misschien dat het aan mij afstelling kan liggen? Hoewel hij wel altijd goed gereden heeft hiervoor. Kan iemand me helpen?
_________________ viewtopic.php?f=13&t=14159 Aprilia Poggiali White!
|
vr nov 12, 2010 3:30 pm |
|
|
RaliasR
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 01, 2009 10:46 pm Berichten: 404 Woonplaats: Nieuwleusen (Ov)
|
Re: Rs 50 valt opeens terug in toeren
Qua afstelling lijk je een wat grote sproeier te hebben maar misschien rijdt je met powerfilter. Het lijkt mij dat je gewoon eens een schoonmaakactie moet starten luchtfilter,carburateur,membraan en bougie Membraanplaatjes even checken en misschien bougie vernieuwen. Was het in regenachtig/vochtig weer ?
|
vr nov 12, 2010 3:40 pm |
|
|
Manuel poggiali
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 26, 2009 10:11 pm Berichten: 194 Woonplaats: Schoondijke, Zeeland!
|
ik rijd niet met powerfilter. En met deze sproeier rijd ik al een jaar ongeveer dus dat moet haast wel goed zijn toch? en het weer was niet echt vochtig of regenachtig, wel behoorlijk koud. Maar het is zeker als eens kouder geweest dit jaar. Dus jij denkt niet dat het aan mijn ontsteking ligt?
|
vr nov 12, 2010 3:50 pm |
|
|
DarkMaximus
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di okt 23, 2007 1:01 pm Berichten: 365 Woonplaats: Burgum
|
Zoals RaliasR al zegt, schoonmaken! waarschijnlijk een vuiltje ergens, kan gebeuren! Ontsteking zal wel meevallen.
_________________ Mijn TZR: viewtopic.php?f=13&t=15570
|
vr nov 12, 2010 6:35 pm |
|
|
Manuel poggiali
ApriliaForum Member
|
oke zal het zondag eens even allemaal goed schoonmaken. Bedankt voor de antwoorden iig ik laat hier wel even weten of het probleem dan verholpen is
|
za nov 13, 2010 1:14 am |
|
|
Manuel poggiali
ApriliaForum Member
|
ik denk dat ik het probleem gevonden heb! Vandaag nog een stukje gereden, weer hetzelfde probleem. Maar nu viel me pas op hoeveel witte rook er wel niet uit de uitlaat kwam En veel witte rook betekent toch kapotte koppakking?
|
za nov 13, 2010 12:53 pm |
|
|
RaliasR
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 01, 2009 10:46 pm Berichten: 404 Woonplaats: Nieuwleusen (Ov)
|
veelal wel. als je de boel dan toch los moet halen dan de schoonmaakactie maar gewoon opstarten en ook nieuwe pakkingen monteren.
|
zo nov 14, 2010 2:13 am |
|
|
Manuel poggiali
ApriliaForum Member
|
deze kan dicht het was inderdaad men koppakking die gaar was en mijn bougie
|
di nov 16, 2010 4:58 pm |
|
|
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
Ok, /close
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
di nov 16, 2010 7:41 pm |
Persoonlijk album
|
|
|