Auteur |
Bericht |
jsk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 29, 2010 5:38 pm Berichten: 746 Woonplaats: Ottoland(zuid-holland)
|
Brommer start moeilijk,
Omdat ik al van alles geprobeerd heb maar niks werkt maak ik er maar een topic van,
Mijn brommer doet erg vaag. Als hij niet start doe ik hem in de accu lader, Als ik dan ga rijden en ik stop start hij niet meer maar na 30 min weer wel, Maar naar een tijdje start hij helemaal niet meer en moet hij weer in de accu-lader,
Ook als ik het startknopje indruk moet ik volgas (Met choke aan) en dan start hij pas, (Terwel voor mijn gevoel toen ik ging kijken hij gewoon starten als ik het startknopje indrukten)
Dingen die ik o,a geprobeerd heb - Nieuwe bougie - Carb schoongemaakt, - accu dus diverse keren geladen - Bougie een tijdje uitgehaald voor het geval hij verzopen was,
Hij is helemaal orgineel (Prop uit uitlaat) Sproeier 89 (Komt een grootere in) Hij is (Volgens verkoper) wel een tijdje geleden geresiviseerd, Zou het daaraan kunnen liggen,
Naja ik weet geen raad meer dus hopelijk kunnen jullie mij helpen
|
ma okt 11, 2010 7:41 pm |
|
|
RaliasR
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 01, 2009 10:46 pm Berichten: 404 Woonplaats: Nieuwleusen (Ov)
|
Re: Brommer start moeilijk,
Al eens een andere opgeladen accu geprobeerd? Massapunten bij cdi/bobine en accu ook al gecheckt ?
|
ma okt 11, 2010 9:16 pm |
|
|
jsk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 29, 2010 5:38 pm Berichten: 746 Woonplaats: Ottoland(zuid-holland)
|
Nope nog geen nieuwe accu gebruikt ofzo,
Massapunten ?, Geen idee hoe ik die kan chekken,
|
ma okt 11, 2010 9:28 pm |
|
|
FlorisFerrari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 22, 2009 7:27 pm Berichten: 3060 Woonplaats: klaaswaal
|
kleiner sproeiertje proberen, vriend van mij startte ook niet. en met maatje kleiner wel xx
het woordenboek schreef: Jelmer (Jel-mur) - Parasiet. Houdt zich op in Sovjet-achtige steden, waar hij het niveau nog kan bijbenen. Vertoont eigenwijs gedrag. Scheidt zuren wanneer een exemplaar geen gelijk heeft. Kenmerkt zich door gefaalde opleidingen en algeheel autistisch gedrag.
|
ma okt 11, 2010 9:57 pm |
|
|
jsk
ApriliaForum Member
|
Hmm,
Maar iedereen zegt dat ik een grootere sproeier moet gebruiken omdat ik vanaf 1 week geleden de prop uit de uitlaat heb gehaald (En nog steeds de zelfde sproeier), Maar het probleem heb ik al sinds ik hem heb
|
ma okt 11, 2010 10:11 pm |
|
|
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
er moet NU een grotere sproeier in, niet meer rijden voordat je een warmloper hebt. wat zit er nu voor maat in?
|
di okt 12, 2010 3:32 pm |
|
|
jsk
ApriliaForum Member
|
nu zit er een 89 in
|
di okt 12, 2010 4:22 pm |
|
|
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
Is naar mijn inziens wel warmloop veilig. Tenzij hij voor het opvoeren perfect liep?
|
di okt 12, 2010 4:53 pm |
|
|
jsk
ApriliaForum Member
|
Voor het opvoeren liept ie ook niet perfecht,
Net ook, Accu geladen (Via auto), Ga ik rijden was ik vergeten de benzine kraan aan te doen, Dus hij viel uit, En ik krijg hem niet meer gestart, Zelfs na 2 uur niet,
Dusnaja weer op de auto accu en hij start weer,
|
di okt 12, 2010 5:01 pm |
|
|
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
Draait je startmotor wel gewoon normaal als hij zonder autoaccu start. Als hij die spanning nodig heeft om de motor aan te drijven, zou ik denken dat je accuspanning gewoon te laag is.
|
di okt 12, 2010 5:04 pm |
|
|
jsk
ApriliaForum Member
|
Jep die draait gewoon,
Maar pas ook, Met de moter-lader van me buurman, Had ik me accu helemaal vol geladen, En na 3/4x electrice starten krijg ik hem niet meer gestart,
Ook als ik hem niet gestart krijg doet me toeter het niet (Heel af en toe soms),
Maar als ik hem dus oplaat moet ik wel heel veel gas bijgeven voor de electrice start hem pakt,
Maar aanlopen doet ie ook niet
|
di okt 12, 2010 5:08 pm |
|
|
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
Jah er zit een verschil in niet elektrisch starten en niet willen aanslaan. Aangezien hij gewoon niet aanslaat is het je afstelling of compressie. Als hij na 3/4 keer starten er al mee ophoud is je accu gaar.
|
di okt 12, 2010 5:11 pm |
|
|
jsk
ApriliaForum Member
|
Dus jij raad aan een nieuwe accu en beter afstellen (En nieuwe sproeier),
Maar hoe of wat of waar moet ik hem afstellen want afstellen ben ik geen expert in
|
di okt 12, 2010 5:13 pm |
|
|
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
Ja een accu hoort niet zo snel leeg te gaan.
Aan dat verhaal van dat ie na 30 min rijden niet start zeg ik hij staat te rijk. Aangezien de prop eruit is kan het zijn dat ie te arm loopt.
Maar als ie gewoon start, volgas met choke (je zou alleen choke hoeven te gebruiken als ie koud is) is er niet veel aan de hand.
|
di okt 12, 2010 5:16 pm |
|
|
jsk
ApriliaForum Member
|
Ja maar toen ik ging kijken (Brommer kopen) toen starte hij allen door de startknop in te drukken, En niet volgas,
|
di okt 12, 2010 5:50 pm |
|
|
|